י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הגר"ח קנייבסקי לחשוד: "לך לעסקת טיעון"

אחד החשודים בפרשת המעצרים, הוא עסקן מפורסם בקהילה החרדית בלייקווד, העוסק בצרכי ציבור, החושש כי אם יילחם על חפותו ייגרם נזק בלתי הפיך למפעל החסד שהוא מנהל, על כן פנה לגר"ח קנייבסקי בשאלה מה עליו לעשות

הגר"ח קנייבסקי. צילום: דוד זר
הגר"ח קנייבסקי. צילום: דוד זר



כחודש וחצי לאחר גל המעצרים בקהילה החרדית בלייקווד שבניו ג'רזי, הקהילה עדיין תחת לחץ ומתח מפני הבאות, החשש הוא כי צפויים מעצרים נוספים וזה רק עניין של זמן.

כתוצאה מכך פנו מאות אברכים לוועד הרבנים המקומי, בשביל לקבל הדרכה איך לדווח לרשויות על ההכנסות, ואכן התקיים כנס הסברה בנושא, ביום רביעי שעבר, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בו השתתפו קרוב לאלף איש, במהלכו קיבלו עצות והכוונות כיצד להתמודד מול הרשויות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אחד המעורבים בפרשה, פנה דרך שליח לגר"ח קנייבסקי בשאלה, האם לגשת לעסקת טיעון; הנאשם סיפר לגר"ח שמכיוון והוא עוסק בצרכי ציבור, ומטפל באחד הנושאים הכי נצרכים שם בקרב משפחות האברכים, אם הוא יילחם על חפותו, זה יכול לקחת כמה שנים, ובינתיים ייגרם נזק בלתי הפיך לעניינים שבהם הוא מטפל, אז עצת עורכי דינו היא, לגשת לעסקת טיעון, מה שיפטור אותו ממאסר בפועל, וייגמר ככל הנראה בקנס כספי ובמעצר על תנאי, על כך הורה הגר"ח "תלך לעסקת טיעון".

בתוך כך, שוררים בלייקווד מתח ודאגה. אנשי המקום חוששים עדיין ממעצרים נוספים, מה שהביא לכך שבסיום כל תפילה, קוראים פרקי תהילים עם התפילה 'אחינו כל בית ישראל'.

פרטיו המלאים של האברך שפנה לגר"ח, בשאלה האם לגשת לעיסקת טיעון, נמצאים במערכת 'בחדרי חרדים', והמערכת מודעת לעיסוקו של אותו אדם ואת צרכי הציבור בהם הוא עוסק, אך מפאת רגישות הדבר, וחשש שמא הדברים יגיעו לאוזניים לא רצויות, מערכת 'בחדרי' לא מפרסמת את זהותו, כדי לא לגרום לו נזק, לכשיתאפשר נפרסם אי"ה.

כזכור, לפני כחודש וחצי, דיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים', אודות מספר תושבי לייקווד החרדית, חלקם בני משפחה של דמות מוכרת בעולם התורה, שנעצרו בפשיטה פדרלית בהאשמות הקשורות בהונאה של משרדי הרווחה, על פי הדיווח המקומי - בהיקף שלא נראה קודם לכן בניו ג'רזי.
הרב חיים קנייבסקי לייקווד פרשת המעצרים בלייקווד עסקת טיעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד