ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

ה'דיל' שנחשף ב'בחדרי': השר אריאל פותח חזית חדשה

לאחר ש'בחדרי' חשף את ה'דיל' בין 'דגל' לברקת, 'הבית היהודי' זועם • השר אריאל נפגש הבוקר עם ברקת • כל הפרטים

צילום: נתי שוחט, פלאש 90
צילום: נתי שוחט, פלאש 90 צילום: נתי שוחט, פלאש 90



'הדיל' שנחשף ב'בחדרי חרדים': בעוד היחסים בין 'דגל התורה' וראש העיר ירושלים ניר ברקת – עלו על שרטון, בעקבות שינוי התב"ע על מתחם ורבורג בקרית יובל בעיר, בניגוד לעמדת רבני 'דגל התורה', כעת - מתפתחת לה חזית נוספת.

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', כחלק מה'דיל' שנחשף ב'בחדרי חרדים', ברקת העניק ל'דגל התורה' את בית הספר הממ"ד ברנדט בנוה יעקב ואת בית הספר 'נווה עציון' בבית וגן - שמעתה צפויים לשמש את הקהילה החרדית בשכונות – מה שגרר זעם רב בקרב המגזר הדתי לאומי בעיר שנאלץ להתפנות מהמבנים שהיו עד כה ברשותו.

בעקבות כך, השר אורי אריאל הגיע הבוקר (ראשון), לביקור בבית הספר בנווה יעקב, יחד עם נציגים מבית הספר נווה עציון מבית וגן שאף אותו ברקת העביר לידיים חרדיות, כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים'. לאחר מכן פנה השר אריאל לכיכר ספרא ללשכתו של ראש העיר ברקת, שם הוא נפגש ודן עמו בסוגייה.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בתום הפגישה הסכימו השניים לחזק את הקהילה האתיופית ולשמור על בית הכנסת שלה בנוה יעקב. והובטח לבצע התאמה במבנים החדשים כדי שתלמידי הממ"ד לא יפגעו.






השר אריאל, הבוקר, מגיע ללשכת ברקת

המשנה לראש העיר, דב קלמנוביץ יו"ר 'הבית היהודי', הגיב לפני מספר ימים כי "כמחזיק תיק החינוך הממ"ד בעיר וכמשנה לראש עיריית ירושלים אני תוקף בחריפות את המגמה המתמשכת של העירייה בחודשים האחרונים לסגור את בתי הספר הממלכתיים דתיים בירושלים ומסירתם לחרדים".

לדברי קלמנוביץ, "המגמה המתמשכת מהווה פגיעה קשה בציבור הסרוג ובערך המקודש לו ביותר וזהו חינוך ילדינו. לא ניתן שילדינו ישמשו ככלי משחק לניגוח במשחק הפוליטי ואסור בתכלית כי הכישלון המתמשך במציאת כיתות לילדי ירושלים יבוא על חשבון הציבור הציוני דתי הנאמן לירושלים".

"דעתי ברורה - סגירת בתי ספר וניוד תלמידים מהחינוך הממ"ד בעיר פוגעת פגיעה קשה בציבור הדתי לאומי בירושלים חד וחלק!. לא נסכים לסגירת עסקאות פוליטיות עם החרדים על גבינו, מבלי לנהל איתנו דו שיח, ואני מדגיש כי נמשיך בהתנגדות ובלחץ ציבורי בכל מקום בעיר ומחוצה לה ולא ניתן שיגרשו אותנו מהבית".

"אני קורא לקברניטי העיר להפסיק להסתתר מאחורי עסקאות פוליטיות ומנגד לשלוח את הדרג המקצועי להתמודד עם הסירחון הפוליטי שהם משאירים", הוסיף לסיום.
ורוברג קרית יובל דיל דגל התורה ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד