י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

דובר הבית הלבן התפטר - היהודים בגבעת הקפיטול לא מצטערים

דובר הבית הלבן שון ספייסר, התפטר מתפקידו לאחר שורה של אי הסכמות עם הנשיא טראמפ בכל הנוגע להתנהלות מול התקשורת • כעת, לאחר שעזב את תפקידו, נחשפות לראשונה ב'בחדרי חרדים' טענות על התבטאות מסעירה של ספייסר, שלא לומר אנטישמית, שהגיעו לידי 'בחדרי' לפני כמה חודשים

שון ספייסר. צילום: רויטרס
שון ספייסר. צילום: רויטרס



דובר הבית הלבן שון ספייסר, התפטר מתפקידו ביום שישי האחרון. כעת, אחרי שהתפטר, ניתן לדווח כי בקרב יהודים הפעילים בבית הלבן, היה ידוע כי ספייסר אינו נחשב לאוהד.

מלבד התבטאותו בעניין השואה שעוררה סערה, כשאמר "אפילו היטלר לא השתמש בגז נגד בני עמו", בהמשך ניסה לתקן את ההתבטאות האומללה, כשכינה את מחנות ההשמדה "מרכזי השואה".

ל'בחדרי חרדים' נודע על התבטאות מסעירה עוד יותר, שלא לומר אנטישמית, שמשום מה הוסתרה ולא פורסמה עד כה.

המקורות לדיווח, שהגיע לידי דסק החוץ לפני מספר חודשים, ביקשו להישאר חסויים אך הם נחשבים ומוכרים כמהימנים.

לדבריהם, לספייסר התבטאות מסעירה עוד יותר מהאמירה בעניין מחנות הריכוז. כשאמירה על כך ש"ישנם יותר מידי יהודים בבית הלבן וזה לא נראה טוב" הושמעה באוזני כתב, וכשזה הקשה האם בזמן כהונת אובמה התמונה היתה שונה, נענה בתשובה שעשויה להסגיר עמדה אישית "אז הם עבדו בבית הלבן. כעת הם שולטים".

כאמור בסוף השבוע הודיע שון ספייסר דובר הבית על התפטרותו, ובמקומו מונתה שרה סנדרס.

סנדרס היא בתם של ג'נט ומייק האקבי, לשעבר מושל ארקנסו ומועמד לנשיאות ארצות הברית בבחירות 2008 וב-2016.

היא שימשה החל מ-20 בינואר 2017 כסגנית דובר הבית הלבן תחת ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

ספייסר משמש כדובר החל מ-20 בינואר 2017 כשנכנס לתפקידו כמנהל התקשורת בממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. במקביל מונה גם לדובר הבית הלבן, במרץ 2017 החליף אותו מייקל דובקה בתפקיד מנהל התקשורת, והוא נותר לשמש כדובר הבית הלבן. בעקבות התפטרותו של דובקה, מונה ספייסר ביוני 2017 לתפקיד ממלא מקום מנהל התקשורת.

ההתבטאות המסעירה בעניין השואה התרחשה כשארה"ב תקפה בסוריה ב-7 לאפריל, כתגובה על שימוש בנשק כימי נגד אזרחים על ידי משטרו של אסד, התמונות שהופצו אז לא הותירו לטראמפ ברירה, והוא הורה על תקיפה של שדה התעופה ממנו המריאו המטוסים שירו את נשק הכימי.

בניסיון להגן על המתקפה האמריקאית בסוריה, טען ספייסר בתדרוך כתבי הבית הלבן כי "אפילו היטלר לא ירד לשפל של שימוש בנשק כימי". בהמשך הסביר ספייסר כי היטלר "לא השתמש בגז על אנשיו באותה צורה שאסד השתמש בו על עמו", ולאחר מכן ציין כי היטלר הכניס את היהודים לתוך "מרכזי שואה". לבסוף התנצל ספייסר על דבריו.

כאמור המקורות שמסרו ל'בחדרי חרדים' על ההתבטאות של ספייסר על כך "שיותר מדי יהודים שולטים בבית הלבן" ובזמן תקופתו של אובמה "היהודים עבדו בבית הלבן, ועכשיו הם שולטים" ביקשו כאמור להשאר חסויים, ולחכות עד שספייסר יעזוב את תפקידו, אותם מקורות מסרו ל'בחדרי לפני מספר חודשים "כי ספייסר יעזוב בקרוב" וביקשו לא לפרסם את דבריו עד לעזיבתו את התפקיד
שון ספייסר הבית הלבן התבטאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד