ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

פרסום ראשון: המשפחה שהותקפה בהר יונה - התקבלה אחרי ישיבה לילית

אחרי הסערה ביום שישי בשכונה החרדית 'הר יונה' בנצרת עילית, כאשר משפחה חב"דניקית שהגיעה להתגורר בשכונה, נבלמה על ידי חרדים קיצונים תושבי השכונה - ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לאחר דין ודברים עם רבני השכונה, המשפחה התקבלה

פרסום ראשון: המשפחה שהותקפה בהר יונה - התקבלה אחרי ישיבה לילית
באדיבות המצלם

 


אחרי הסערה ביום שישי בשכונה החרדית 'הר יונה' בנצרת עילית, כאשר משפחה חב"דניקית שהגיעה להתגורר בשכונה, נבלמה על ידי חרדים קיצונים תושבי השכונה - ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לאחר דין ודברים עם רבני השכונה, המשפחה התקבלה.

על פי המידע שהגיע ל'בחדרי', בישיבה לילית של נציגי הקהילות בהר יונה ג' עם רב העיר הרב ישעיהו הרצל, סגן מ"מ ראש העיר אלכס גדלקין (ישראל ביתנו) וחבר מועצת העיר איציק פינטו, הושג הסכם כי המשפחה תתקבל לשכונה, אך תשמור על הצביון הרוחני-חרדי.

בישיבה הלילית דובר רבות על חשיבות המשך הבנייה של השכונה וקליטת משפחות, כמו כן הובהר כי התושבים שמחים עם כל משפחה התואמת את הצביון החרדי ע"פ "השולחן ערוך", ללא הבדל קהילה או עדה.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ביום שישי האחרון, עשרות חרדים קיצונים המתגוררים בשכונה החרדית הר יונה בנצרת עילית, תקפו משפחה חרדית - חב"דניקית שהגיעה עם מטלטליה להתגורר בשכונה, בטענה כי אורח החיים שלהם לא מספיק חרדי לטעמם.

במשך מספר שעות מנעו התושבים את כניסת המשפחה לשכונה וחסמו בגופם את פתח הדירה. ניידת משטרה שהוזעקה למקום לא הצליחה להשליט סדר, ולדברי השכנים, השוטרים לא ידעו כיצד לעזור למשפחה שבמצוקה.

החרדים הקיצוניים שהתקהלו סביב משאית ההובלה, הוציאו את הציוד של הזוג הצעיר שכבר נפרק בדירה לרחוב. אך לאחר האירוע סוכם שהחפצים יאוחסנו במחסן עד שהרבנים יכריעו בסוגיה. אך כאמור בישיבת נציגי הקהילות הלילה בשכונה הושג הסכם כי המשפחה תתקבל לשכונה, תוך הקפדה על שמירת הצביון הרוחני המקובל בשכונה.

בן משפחה אישר את הפרטים ל'בחדרי חרדים'. "אני אכן מקווה שהפעם, אחרי הסיכום, בני הקהילה יאפשרו למשפחה להיכנס לביתם החדש ללא הפרעה" אמר ל'בחדרי'.

הר יונה נצרת עילית חבד חרדים משפחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד