י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרב זמיר לציון ברוך: "אתה תהיה רב גדול" • צפו

הרב זמיר כהן יו"ר ארגון הידברות התארח בביתם של זוג הידוענים ציון ברוך ויאנה יוסף, שם ערך שיעור תורה • הרב אמר לברוך "אתה עתיד להיות רב גדול" • צפו

הרב זמיר לציון ברוך: "אתה תהיה רב גדול" • צפו



הרב זמיר כהן יו"ר ארגון 'הידברות', התארח בסוף השבוע בביתם של זוג הידוענים, השחקן ציון ברוך, ורעייתו השחקנית יאנה יוסף, שם ערך שיעור תורה לברוך וחבריו,  שבמהלכו התבטא הרב זמיר בהתבטאות יוצאת דופן ואמר לשחקן כי הוא "עתיד להיות רב גדול". 

את הדברים אמר הרב כאשר השחקן פנה אליו ואמר כי הס"מ הוא בעצם היצר הרע שכולם מפחדים ממנו, "אם חושבים על זה בגדול, זה מלאך שהוא קנאי לאלוקים. מלאך שהתנדב לתפקיד כדי להוכיח אותנו, שאנחנו לא ראויים לאהבה שלו. הוא מלאך טוב. הוא לאו דווקא רע".


הרב זמיר כהן מרצה בפני ציון ברוך ובת זוגו • צילום: הידברות

הרב זמיר כהן השיב לציון ברוך ואמר לו: "ציון, אתה תהיה רב גדול ב"ה". הקהל צחק והריע למשמע הדברים, אך הרב זמיר מיהר ואמר שוב: "אני לא צוחק, ואני אגיד לך גם למה. ודרך אגב, כל מי שאמרתי לו עד היום בהרצאה 'אתה תהיה רב גדול', זה קרה". 

הקהל הוסיף לצחוק, אך הרב זמיר הרצין והסביר את כוונתו: "בדרך כלל כשיש שאלה של עומק, אומרים חז"ל שזה מראה על הפנימיות של האדם. כתוב בפרשת בראשית בסיכום לפרשה: 'וירא אלוקים את כל אשר עשה, והנה טוב מאוד'. אומרים חז"ל לפני 2000 שנה: 'והנה טוב מאוד - זה היצר הרע'".

הרב זמיר הוסיף ואמר: "כל מי שרואה את זה קופץ מהכיסא. היצר הרע הוא הכי משחית והכי הורס בעולם. הקב"ה קורא לו 'רע', אז הוא טוב מאוד? אבל ההסבר הוא בדיוק כמו שאמרת: שיש כאן מלאך שכשאתה מתגבר עליו, הוא מורשע. אם האדם נופל ברשת שלו אז הוא רע - לכן נקרא 'יצר הרע', כי הוא מזיק לנו. אבל בלעדיו, כל הבריאה לא הייתה שווה כלום. בלי היצר הרע - כמו שהיינו נולדים, כך היינו מתים. מה היה בונה אותנו, מה היה עוזר לנו להתעלות, להתגבר ולהיבנות? לכן אומרים עליו שהוא 'טוב מאוד', כי הוא נועד לזה שניבנה. עכשיו אתה מבין למה אתה תהיה רב גדול?", סיים הרב את דבריו. 

יאנה יוסף בת זוגו של ציון ברוך,  היא בת לאב יהודי ואם נוצריה, גדלה בישראל ולמדה במוסדות דתיים, עשתה שירות לאומי ואף עשתה תהליך גיור עד שלב המבחנים. היא התגיירה כשהקשר שלה עם ציון ברוך הפך להדוק, על אף שהוא לא דחק בה לעשות זאת. 

בראיון שהעניקה יוסף לפני שנה ל'ידיעות אחרונות' סיפרה על הקשר שלה ושל ציון ליהדות: "מאז שהכרתי את ציון הוא מאוד רוחני. כל בוקר הוא התפלל והניח תפילין וגם אמר 'שמע ישראל' לפני השינה. הרבנות דרשה שציון ייקח חלק בתהליך הגיור שלי וזה נראה לי הגיוני. כשהאישה מתחילה לשמור שבת ובן זוגה לא משתף פעולה - זה לא עובד".

עוד סיפרה: "אני מדליקה נרות, אנחנו שומרים שבת, לא נוסעים. כשהכרתי את ציון הוא לא עישן בשבת. אני גם מברכת על האוכל".

יוסף סיפרה גם על ההתחזקות שלה בצניעות: "התחזקתי, וכיום אני מעדיפה לבוש צנוע. לכן פתחתי אתר אופנה למגזר הדתי והופתעתי להיווכח שיש הרבה נשים חילוניות שאוהבות להתלבש צנוע בלי קשר לדת. לדעתי, בגד צנוע מכבד אותך. אבל אני לא מחזירה בתשובה. שכל אחת תלבש מה שבא לה".
יאנה יוסף ציון ברוך הרב זמיר כהן גדול בישראל שיעור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד