י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

טבע נערכת לפיטורים של 350 עובדים בכפר סבא ובנגב

החברה הודיעה כי החלה בהיוועצות עם ועדי עובדים וההסתדרות, כחלק ממהלכי ההתייעלות שלה • המנכ"ל הזמני של טבע: "מחויבים לעשות כל הנדרש על מנת להבטיח שאתרינו בישראל יהיו תחרותיים" • דובר ההסתדרות: "לא נסכים לשום מהלך חד צדדי"

טבע בירושלים. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
טבע בירושלים. צילום: יונתן זינדל פלאש 90



אחרי השנה הקשה שעברה עליה, ועוד לפני ההכרזה על מינוי מנכ"ל קבוע, מודיעה היום (א') חברת טבע כי היא נערכת ליישום שלב נוסף בתהליך ההתייעלות שלה, שצפוי לכלול פיטורי עובדים. החברה הודיעה כי היא מתחילה בתהליכי היוועצות עם ההסתדרות ועם ועדי העובדים של אתרי הייצור שלה בכפר סבא ובמתחם טבע טק שבנגב. לפי ההערכות, בהנהלת החברה מתכננים לפטר כ-350 עובדים מתוך 7,000 העובדים שהיא מעסיקה בישראל.

"ישראל, והנגב בפרט, חשובים לטבע, ופעילותנו כאן תמשיך להוות נדבך משמעותי לחברה גם בעתיד. יחד עם זאת, אנו מחויבים לעשות כל הנדרש על מנת להבטיח שאתרינו בישראל יהיו תחרותיים, יעילים ובעלי אופק עסקי בר-קיימא. טבע תמשיך להשקיע בישראל – ובאתרי הייצור בפרט – בפעילויות אשר מחזקות את היכולת התחרותית שלנו ברמה הגלובלית", אמר היום פרופ' יצחק פטרבורג, נשיא ומנכ"ל זמני של טבע.

דוד לוסטיג, סמנכ"ל בכיר ומנהל התפעול של טבע בישראל, הוסיף כי "בישראל ממוקם מרכז הייצור הגדול ביותר של טבע, האחראי על ייצור מוצרים אסטרטגיים לחברה בהווה ובעתיד. בשנים האחרונות השקענו משאבים רבים במיצובו של האתר בכפר סבא כאחד מאתרי ההשקות המשמעותיים של החברה, בו מתוכננות כ-350 השקות ב-5 השנים הקרובות. כמו כן, נמשיך להשקיע בתשתיות, בפיתוח ובצבירת הידע הנדרש לקראת ייצור בתחומי הליבה העתידיים של טבע. אתר טבע-טק ימשיך להוות 'מרכז מצוינות', מבין כל מפעלי הכימיה שלנו ברחבי העולם, לייצור חומרי גלם פעילים".

דובר ההסתדרות, יניב לוי, מסר בתגובה: "לא נסכים לשום מהלך חד צדדי שבו יפוטרו עובדים בחברת טבע. אנו מצפים מהנהלת החברה לנהוג באחריות ולא להכניס את מפעלי טבע בישראל לשורה של מאבקים שיביאו לסחרור מערכת יחסי העבודה".

טבע עברה בשנה האחרונה טלטלה בעקבות התחרות הקשה בענף התרופות הגנריות (תרופות שמחקות תרופות מקור קיימות), על רקע אבדן הפטנט שלה על תרופת הדגל המקורית שלה - זריקת קופקסון לטיפול בטרשת נפוצה, ובעקבות סדרה של רכישות גדולות של חברות שסיבכו אותה בחובות גדולים ובמאבקים משפטיים.

על הרקע הזה הודיעה החברה בפברואר השנה על עזיבתו של המנכ"ל הקבוע האחרון של החברה, ארז ויגודמן, כשעד כה לא מונה לו מחליף קבוע. בסוף אפריל נודע כי גם סמנכ"ל הכספים הוותיק של החברה, אייל דשא, שהגיע אליה מצ'ק פוינט לפני תשע שנים, עוזב את החברה.

מניית טבע, שהיא עדיין החברה הגדולה ביותר בבורסה בתל אביב בפער ניכר, איבדה 55% משוויה מאז קיץ 2015. הנפילה בשווי החברה לוותה בביקורת על הצעדים העסקיים שנקטה הנהלתה באחרונה - בהם רכישת הענק של אקטוויס ג'נריקס, החטיבה הגנרית של חברת אלרגן, תמורת סכום אדיר של יכ-40 מיליארד דולר.

העסקה הזאת חייבה את טבע להנפיק אג"ח למימונה, שסיבכו את החברה בחוב שהיא עשויה להתקשות להחזיר. ביקורת נוקבת נוספת ספגה החברה בעקבות העסקה שבה רכשה את חברת התרופות המקסיקאית רימסה, כשבהמשך טבע האשימה את המוכרים בהונאה.

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) הגיב על הידיעה על הפיטורים ואמר כי "רק בישראל חברה כמו טבע יכולה לקבל כל שנה מיליארדי שקלים בהטבות מס ובתמורה לפטר מאות עובדים באופן חד צדדי מטעמי התייעלות. קוראים לזה חזירות וצריך לעצור את זה: או שיש הטבת מס ובצדה תוספת השקעות ותעסוקה או שאין הטבת מס. ההפקרות הקיימת שבה המדינה נותנת ומקבלת בחזרה סטירה מצלצלת לא יכולה להימשך עוד".
טבע פיטורי עובדים כפר סבא ועדי עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד