י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ענבל אור תיאלץ לשלם 20.5 אלף שקל כדי להימנע ממעצר נוסף

השופטת נועה גרוסמן: "לחייבת ניתנו די והותר הזדמנויות לעמוד בצו התשלומים"

צילום אילוסטרציה: רוני שוצר, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: רוני שוצר, פלאש 90



ענבל אור תצטרך לשלם לקופת פשיטת הרגל 20.5 אלף שקל עד מחר בשעה 12:00 בצהריים, אחרת תיאסר שוב על פי פקודת ביזיון בית המשפט, כך פסקה היום (א') השופטת נועה גרוסמן, שופטת תורנית מבית המשפט המחוזי בתל אביב.

"החייבת היתה מיוצגת במהלך ההליך על ידי כמה וכמה משרדי עורכי דין. אינני מקבלת את עמדת בא כוחה הנוכחי, כי נושא התשלום נפל בין הכיסאות מחמת היעדר ייצוג", ציינה השופטת. "אני מוצאת כי לחייבת ניתנו די והותר הזדמנויות לעמוד בצו התשלומים. החייבת איחרה ולא שילמה עשרה תשלומים רצופים".

אור התייצבה הבוקר, יחד עם עורך דינה אבי הלוי לדיון בבית המשפט שנקבע בסוף השבוע שעבר עם שחרורה ממאסר. הלוי טען בדיון כי ההחלטה של נשיא בית המשפט המחוזי, איתן אורנשטיין התבססה על כך שאור לא מתכוונת לקיים את צווי בית המשפט ומזלזלת בהם. "זה לא המצב כעת", אמר "מהרגע שהיא מקבלת סיוע משפטי, היא מבקשת למלא אחר הצווים, אין סיבה להשאירה תחת עונש לא מידתי ולא מוצדק".

נציג הכנ"ר אמר בדיון כי כנגד אור יש בקשות שתלויות ועומדות חודשים ארוכים וניתנו לה הזדמנויות רבות לעמוד בהחלטות בית המשפט. "באפריל התקיימה פגישה במשרדי הכנ"ר, ונדמה כי הרוח היתה חיובית, החייבת חתמה על יפוי כוח נוטריוני לצורך איתור נכסים בחו"ל. חשבנו שזו תחילתה של התפתחות טובה, אך למרבה הצער לא היה המשך קאופרטיבי".

אור נעצרה ביום רביעי בחצות בעקבות צו מאסר שהוציא נגדה נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין. הצו ניתן לבקשת המנהל המיוחד, עו"ד איתן ארז, לאחר שהיא הפרה את החלטות בית המשפט.

ביום חמישי הורתה השופטת אירית קלמן ברום, שופטת תורנית בבית המשפט המחוזי בתל אביב, על שחרורה של אור ממאסר בכפוף לכך שתפקיד 12 אלף שקל במזומן, ותמציא ערבות בנקאית על סך 24 אלף שקל. השופטת פסקה גם כי על אור להתייצב לדיון בבית המשפט ביום ראשון בבוקר.

אור, שנמצאת בשנה האחרונה בהתכתשויות עם המנהל המיוחד ארז, נדרשה להעביר לקופת פשיטת הרגל חוב של כ-32 אלף שקל שנצבר לאחר שלא העבירה את התשלום החודשי של 5,000 שקל כפי שהורה לה בית המשפט. לדיון שנערך בתחילת החודש בבית המשפט הגיעה אור ללא ליווי עורך דין, ואמרה כי היא אינה מיוצגת בשלב זה, אין לה כתובת מגורים והיא עוברת מבית לבית.
ענבל אור פשיטת רגל ביזיון בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד