י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"תשרפו את הבלאקברי", הזהיר האדמו"ר

האדמו"ר מדושינסקיא נשא נאום בפני מאות מחסידיו, והזהיר: "מי שיימצא אצלו מכשיר אסור - ייזרק מהישיבה" • "רבים ממקרי הגירושין - בגלל המכשירים הטמאים"

הכנס בדושינסקיא, אמש. צילום: משה ויסברג
הכנס בדושינסקיא, אמש. צילום: משה ויסברג



במהלך כינוס בחסידות דושניסקיא, שנערך אמש (ה'), במרכז החסידות ברחוב שמואל הנביא בירושלים, נשא האדמו"ר מדברותיו, ויצא בחריפות חסרת תקדים נגד ההתקדמות הטכנולוגית של הדור האחרון.

האדמו"ר אמר לבחורים שהשתתפו במעמד כי אסור באיסור חמור להחזיק מכשיר שאינו כשר. "אינטרנט ומחשבים, כבר לא צריך לדבר. מי שיתפס עם מכשיר לא כשר – יזרק מהישיבה מיידית", אמר האדמו"ר.

"הורה שיחזיק מחשב בביתו בניו יסולקו מהמוסדות". אמר האדמו"ר, "אני מזהיר ואומר שלמי שיש אי אלו מהמכשירים שישרוף את זה היום בלילה. המון בתים נהרסו בגלל זה הרבה מקרי גירושין קרו בגלל החורבן הזה"

בהמשך דיבר האדמו"ר על מנהגים שונים הנהוגים בחסידות בעניני שידוכים. "באים אלי להתייעץ בנושא שידוכים וכל מיני דברים מפריעים ומעכבים. מי שלא רוצה לקיים את התקנות שלא ישתדך עם משפחות מהחסידות".

אחד מהחסידים אומר לכתב 'בחדרי חרדים': "עיקר כוונתו של האדמו"ר היתה על מכשירי ה'בלאק ברי' שנפרץ לאחרונה בחסידות ופעם ראשונה בהיסטוריה שהאדמו"ר דיבר ככה בצורה חריפה ובקול רם"

בתוך כך היום (ו') ג' דחוה"מ הגיעו מאות החסידים לתפילה בהר הצופים אל מול מקום המקדש, בעקבות ברד כבד שירד במשך כעשר דקות בירושלים, נאלצה הפמליה להסתתר שעה ארוכה במקום מוצל.

המודעה על כינוס החג בדושינסקיא



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד