כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

דרעי קורץ לימין: "להרוג המחבל" אך מזהיר מפני "ברוך גולדשטיין שני"

שר הפנים דרעי קורץ לימין מזה תקופה ארוכה: בראיון היום לגלצ ניסה ללכת על התפר הדק. מצד אחד תמך בגזר דין מוות למחבל והתפלא שחזר חי מהפיגוע, מהעבר השני הצית את זעם הימנים כשהסביר שהצבת המגנומטרים בהר הבית היא גם בשל חשש מ"ברוך גולדשטיין שני" - כלומר מחבל יהודי

דרעי ובנט. צילום: פלאש 90
דרעי ובנט. צילום: פלאש 90



הקבינט המדיני – ביטחוני מתכנס הלילה שוב לדיון בהסלמה האחרונה סביב הר הבית ובהשלכותיה, שכבר גבתה מחיר כבד בהירצחם של בני משפחת סלומון בחלמיש. בנתיים, שר הפנים אריה דרעי משחרר מספר אמירות מפתיעות.

בראיון לגל"צ אמר היום דרעי כי קיים חשש שפעילים יהודים יבצעו תג מחיר בהר הבית, נגד מוסלמים, וגם לשם כך נועדו גלאי המתכות. בנוסף הבהיר דרעי כי דעתו היא שצריך לגזור על המחבל שרצח את משפחת סלומון – גזר דין מוות. לדבריו, "חבל שלא הרגו אותו באותו ערב, חבל שלקחו אותו פצוע".

"אני רוצה להבהיר, אני לא עולה להר הבית", אמר דרעי בתחילת דבריו, "אני חושב שאסור לעלות להר הבית, לא בגלל שזה לא שייך לנו, זה המקום הכי קדוש לנו ליהודים, שם בית המקדש, שם קודש הקודשים, יש פסק הלכה שאנחנו עדיין לא יכולים לעלות שם בגלל ענין של טומאה וטהרה".

לדבריו של שר הפנים: "כל אירועי הר הבית לא קרו בגלל שמישהו בממשלת ישראל החליט לשנות משהו בהר הבית, הכל התחיל בגלל רצח מתועב של שני שוטרים, רצח בדם קר, בלי שום פרובוקציה, בתוך הר הבית. לכן, הצבת הגלאים הייתה אך ורק לעניין ביטחוני".

כאמור, הוא הפתיע בדבריו וטען כי "אני לא יודע אם מישהו אמר את זה אבל אני מרשה לעצמי לומר את זה, גלאי המתכות לא הוצבו רק בגלל החשש של מפגעים ערבים ומחבלים שיכנסו לשם עם נשק, גם חששנו לשלום המתפללים שם, שלא יהיה תג מחיר, ושיהיה שם חס וחלילה ברוך גולדשטיין שני, עשינו הכל משיקולי ביטחון".

לדבריו של דרעי, ההחלטה להציב גלאי מתכות, נעשתה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר התייעצות עם כל הגורמים הביטחוניים, שחלקם, לטענתו של דרעי, אומרים כעת: 'טעינו, לא חזינו את ההסלמה'".

הוא נשאל על דרישות מספר שרים, להטיל גזר דין מוות על המחבל שרצח את בני משפחת סלומון ואמר כי "אני חושב שממשלת ישראל צריכה לקבל החלטה, לא לשנות את החוק, אבל היות ומדובר בתושב יהודה ושומרון ועל פי החוק הקיים, התביעה הצבאית יכולה לדרוש עונש דין מוות, אני חושב שהממשלה צריכה להנחות את היועץ המשפטי לממשלה ואת שר הביטחון לדרוש במקרה הנוראי הזה – של רוצח מתועב שרצח משפחה שלימה שהייתה באמצע שירי שבת - עונש מוות, חבל שלא הרגו אותו באותו ערב, חבל שלקחו אותו פצוע".
אריה דרעי הר הבית ברוך גולדשטיין שני מחבל סערת המגנומטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד