כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

תקרית ירי בירדן: נגר מקומי תקף מאבטח ישראלי ונורה למוות

אירוע בטחוני חריג אירע אמש סמוך לשגרירות ישראל בירדן, לאחר שנגר ירדני שהגיע להתקין רהיטים בדירת מאבטח ישראלי ניסה לדקור אותו ונורה למוות • המאבטח מיהר אל בנין השגרירות והפך לחסין מחקירה וממעצר • הפרטים לאחר צנזורה

כוחות ביטחון ירדניים. צילום: רויטרס
כוחות ביטחון ירדניים. צילום: רויטרס



אירוע ביטחוני אירע אתמול (ראשון), בשגרירות ישראל בעמאן בירת ירדן.

בשעות הראשונות, כאשר התקרית הייתה עדיין תחת איפול צנזורה, עוד לא היה ברור האם מדובר בחמושים שנכנסו לשגרירות על מנת לבצע פיגוע, או בקטטה שפרצה בין שני ירדנים בסמוך לשגרירות ואלה בלהט הדברים נכנסו פנימה.

על פי הדיווחים הראשוניים אמש בכלי התקשורת המקומיים, שני בני אדם נהרגו, בהם מאבטח ישראלי וכן אחד החמושים.

על פי הדיווח הבוקר (שני) באתר 'הארץ', המקרה התרחש אתמול לפנות ערב, מאבטח ישראלי בשגרירות ישראל בעמאן בירת ירדן נדקר על ידי נגר ירדני, כאשר התקין רהיטים בדירתו הממוקמת סמוך לבנין השגרירות, המאבטח שנפצע באורח קל, ירה בדוקר והרג אותו. בעל הבית הירדני ששהה בדירת המאבטח בזמן תקרית הירי, מת מאוחר יותר מפצעיו בבית החולים.

עוד על פי הדיווח, צוות של נגרים הגיע לאחת הדירות בה מתגוררים המאבטחים הישראליים בסמוך למתחם השגרירות בעמאן במטרה להתקין רהיטים. על פי פקיד בכיר במשרד החוץ, בשלב מסוים שלף אחד הנגרים מברג ותקף בדקירות את המאבטח הישראלי. המאבטח זינק לאחור, דרך את נשקו וירה למוות בנגר הדוקר. בעל הבית הירדני שככל הנראה משכיר למאבטחים את הדירה, נורה במהלך התקרית ומת מפצעיו מאוחר יותר. המאבטח נפצע קלות כאשר זינק לאחור ונפל.

לאחר תקרית הירי הגיעו לזירה כוחות ביטחון ירדניים רבים, שחסמו את דרכי הגישה למקום ופתחו בחקירה. הרקע לאירוע עדיין לא ברור עד לרגע זה, מנהלת הביטחון הכללי בירדן פרסמה הודעה בה נכתב כי הנסיבות עדיין נחקרות. בהודעה לא צויין כי הנגר הירדני תקף את המאבטח הישראלי. כך על פי הדיווח באתר 'הארץ'.

המאבטח הישראלי שירה למוות בדוקר הגיע מיד עם סיום האירוע למתחם השגרירות, פקיד בכיר במשרד החוץ ציין כי היות והוא דיפלומט מאומן, אז לפי אמנת וינה הוא חסין מחקירה ולא ניתן גם לעוצרו. בנוסף דקות ספורות לאחר התרחשות האירוע שוחח ראש הממשלה נתניהו עם שגרירת ישראל בעמאן עינת שלאין וכן עם המאבטח בעצמו.

עד הבוקר כאמור, נשמר האירוע תחת צנזורה צבאית ישראל, זאת בכדי להבטיח את בטחונים של הדיפלומטים הישראליים הנמצאים בירדן.

בחודש אוקטובר 2012, בית המשפט המחוזי מרכז גזר 45 חודשי מאסר על מחבל חמאס שתכנן לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות, בישראל ובחו"ל. בין השאר נקבע, כי המחבל שקל, יחד עם אחרים, שורה של פיגועים אפשריים, ביניהם, פיגועי ירי נגד סיורי צה"ל בגבול הירדני, חטיפת אזרח ישראלי בעמאן שבירדן, חטיפת איש דיפלומטי ישראלי, ירי לעבר שגרירות ישראל בעמאן וירי טילים מירדן לישראל.

בשלהי שנת 2000, אירעו שני פיגועים בבירת ירדן נגד דיפלומטים ישראלים, בהפרש של שבועיים. במקרה הראשון, נורה ונפצע סגן הקונסול הישראלי, יורם חביביאן, בעת שנסע במכוניתו לכיוון השגרירות. לאחר הירי הועלתה באש מכוניתו של אחד מבכירי השגרירות. שבועיים לאחר מכן, עובד השגרירות הישראלית, שלמה רצהבי, נפצע מירי לעבר מכוניתו. הוא הועבר לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים שם אושפז במצב קל.
שגרירות ישראל ירדן עמאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד