י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

'נשות הכותל החרדיות' מול 'הרפורמיות'

נשות הכותל החרדיות, צפויות להגיע בוקר (שני), לתפילת ראש חודש המונית ברחבת הכותל בעת התפילה הפרובוקטיבית של הרפורמיות; "אנחנו משמיעות את קולן של מאות אלפי מתפללות שרוצות לשמור על הכותל כפי שהיה עד היום במשך אלפי שנים. בלי כל שינוי"

'נשות הכותל החרדיות' מול 'הרפורמיות'
יחצ



המאבק בנשות הכותל הרפורמי נמשך: לאחר ההצלחה בהקפאת מתווה הכותל, וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", 'נשות הכותל החרדיות' מתכננות להגיע הבוקר (שני) לתפילת ראש חודש המונית ברחבת הכותל המערבי, בעת תפילתן הפרובוקטיבית של 'נשות הכותל'.

העילה לתפילה הבוקר היא כאמור, חגיגת הקפאת המתווה מחד ומנגד, הפגיעה של נשות הכותל בסטטוס קוו במקום הקדוש ביותר לעם היהודי.

לדברי המארגנות, "תקנון הכותל אוסר על תפילת נשים ועלייה לתורה אולם נשות הכותל מצפצפות על החוק ופועלות בכוח הזרוע על מנת לקבוע עובדות חדשות בשטח".

בתפילה צפויות לקחת חלק בנות רבות הלומדות מעשרות אולפנות, כשאליהם יצטרפו קבוצות נשים מכל רחבי הארץ שיגיעו להתפלל במקום הקדוש.

לדברי לאה אהרוני - העומדת בראש ארגון 'נשים למען הכותל' שהיה שותף לעתירות בבג"צ נגד 'נשות הכותל', מטרת הגעת המתפללות היא לשדר מסר ציבורי כי הכותל לא נועד לשינויים ומסחר פוליטי בין מפלגות וספונסרים בארצות הברית ובישראל, "אנחנו משמיעות את קולן של מאות אלפי מתפללות שרוצות לשמור על הכותל כפי שהיה עד היום במשך אלפי שנים. בלי כל שינוי".

"מה שהתאים לכל עם ישראל חילונים דתיים וחרדים לצד שמגיעים להתפלל במקום לא צריך להשתנות בגלל קבוצת נשים קטנה", אמרה אהרוני.

יחד עם אהרוני שותפים לאירוע שורה של ארגונים נוספים, לדבריהם, "אנחנו רוצים למנוע בדרכי נועם את ביזוי הכותל בידי נשות הרפורמים ולגייס כמות מתפללות גדולה שלא תאפשר את תפילתן הרחבה ובכך תמנע מהן לבזות את הכותל ולקרוא בתורה בניגוד להלכה ולתקנון של המקום הקדוש האוסר זאת".
נשות הכותל נשים למען הכותל הרפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד