י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

למען הסטטוס קוו; מאות הבוקר בכותל • צפו

מאות מתפללים מכל רחבי הארץ הגיעו הבוקר לתפילת ראש חודש בכותל המערבי, כחלק מהמאבק למען השמירה על צביונו • החזן יצחק מאיר עבר לפני התיבה והרב אליהו ערך 'מי שברך' לפצועים • צפו

הכותל הבוקר
הכותל הבוקר



מאות מתפללים הגיעו הבוקר (שני), לרחבת הכותל המערבי לתפילת שחרית לרגל ראש חודש אב.

במודעות שפורסמו קודם לכן, נכתב: "בכל ראש חוש מנסות נשות הכותל וארגוני הרפורמים לחלל את קדושת הכותל המערבי וליצור לחץ על הממשלה לתת מעמד לרפורמים בכותל בכל ענייני הדת במדינה, בסייעתא דשמייא התקבלה החלטה היסטורית של ממשלת ישראל להקפיא את מתווה הכותל ולא למסור חלק מהכותל לרפורמים". המארגנים ממשיכים לתאר במודעה "לצערנו בג"ץ מנסה לשנות את החלטת הממשלה ולתת מעמד לרפורמים בכותל".

"נגיע כולנו לתפילת שחרית חגיגית ונכריז: הכותל המערבי הוא מקום קדוש ויש לנהוג בו רק על פי הרבנות הראשית לישראל". על המכתב מטה חתום "המטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל".

לתפילה הגיעו כאמור, מאות בני אדם מכל רחבי הארץ, כאשר לפני התיבה עבר הזמר ובעל התפילה יצחק מאיר.

לאחמ"כ נשא הרב שמואל אליהו רבה של צפת, תפילה מיוחדת לשלום הפצועים מהאירועים האחרונים, לעילוי נשמת הנרצחים ולהצלחת עם ישראל.

התפילה נערכה ביוזמת ארגונים הפועלים לשמירת קדושת הכותל המערבי בהודאה על הקפאת מתווה הכותל הרפורמי בממשלה ובקריאה לשמירת קדושת הכותל מול ניסיונות הפירוד והחילול של הרפורמים בבג"צ.

בנוסף גם 'נשות הכותל החרדיות', הגיעו הבוקר לתפילה בכותל המערבי כשלצידן התפללו נשות הפרובוקציה הרפורמיות.

טרם בואן הן הסבירו: "אנחנו רוצות למנוע בדרכי נועם את ביזוי הכותל בידי נשות הרפורמים ולגייס כמות מתפללות גדולה שלא תאפשר את תפילתן הרחבה ובכך תמנע מהן לבזות את הכותל ולקרוא בתורה בניגוד להלכה ולתקנון של המקום הקדוש האוסר זאת".
הכותל המערבי נשות הכותל תפילת ראש חודש יצחק מאיר הרב שמואל אליהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד