ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

אחרי המתקפה: ליצמן נפגש עם גבאי • צפו

היו"ר הנבחר של 'המחנה הציוני' אבי גבאי הגיע בדקות האחרונות לפגישה בלשכתו של השר ליצמן, זאת לאחר שליצמן תקף אותו מעל כל במה תקשורתית • צפו

גבאי. צילום: פלאש 90
גבאי. צילום: פלאש 90



לאחר שתקף אותו מעל כל במה תקשורתית, שר הבריאות יעקב ליצמן נפגש היום עם היו"ר הנבחר של 'המחנה הציוני' אבי גבאי, זאת בעקבות בקשתו של האחרון.

בפגישה שהתקיימה בלשכתו של ליצמן בכנסת, השתתף גם יועצו החרדי של גבאי איציק אלרוב, והיא מתקיימת במסגרת פגישותיו עם הח"כים החרדים, זאת לאור המתיחות האחרונה, בעקבות התבטאויותיו בנושא הגיורים הרפורמים ותחבורה ציבורית בשבת.


גבאי מגיע לפגישה ראשונה עם ליצמן

ל"בחדרי חרדים" נודע כי גבאי וליצמן שוחחו בתקופה האחרונה מספר פעמים בטלפון, וזאת במטרה להרגיע את הרוחות. כזכור, ליצמן התבטא בחריפות נגד גבאי לאחר שהאחרון הבהיר כי הוא תומך בתחבורה ציבורית בשבת, בגיורים הרפורמים ובהחזרת מתווה הכותל.

ליצמן הבהיר בעקבות דבריו של גבאי, כי "הנציגות החרדית לא תשב בממשלה ולא תשתף פעולה עם גורמים המכריזים מאבק במסורת ישראל ובערכי הדת. הכרזה פומבית בעד הפעלת ציבורית בשבת מעוררת תמיהה רחבה על כוונותיו העתידיות של מר גבאי", הדגיש שר הבריאות.

כמו"כ, בשיחה שקיים ליצמן עם גבאי לאחר שנבחר - הוא ציין בפניו כי סוגיות דת ומדינה צריכות להיות מחוץ למשחקים הפוליטיים, שכן מדובר בנושאים עקרוניים הנוגעים לצפור נפשו של עם ישראל. שהחרדים ידרשו לעמוד עליהם בכל סיטואציה פוליטית. שר הבריאות הודיע לגבאי כי "שמירת הסטטוס קוו מהווה תנאי הכרחי לכל קואליציה בהווה או בעתיד. ולא נוכל לשבת בממשלה שבכירים בה יכריזו על פגיעה בשבת קודש".

ליצמן הוסיף בשיחה עם "בחדרי חרדים" ואמר: "גבאי איש ראוי ומכובד, הצטערתי על אמירתו בעד תחבורה ציבורית בשבת ואני מקווה שמדובר בהכרזות בלבד. הבהרתי לו שיש קווים אדומים איתנו, הסטטוס קוו בשבת אחד מהם".
יעקב ליצמן אבי גבאי חרדים פגישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד