י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אקזיט ענק: חברת נוירודרם נמכרת ב-1.1 מיליארד דולר

נוירודרם, מפתחת תכשירים לטיפול במחלות במערכת העצבים המרכזית, נמכרת לחברת מיצובישי טנאבה היפנית • לחברה אין הכנסות אך הצלחה בניסויים הפכה אותה לאטרקטיבית

אקזיט ענק: חברת נוירודרם נמכרת ב-1.1 מיליארד דולר



אקזיט ישראלי ענק בתחום הפארמה: חברת נוירודם מפארק המדע ברחובות, נמכרת לחברת מיצובישי טנאבה היפנית (Mitsubishi Tanabe Pharma) תמורת 1.1 מיליארד דולר.

נוירודרום, שהודיעה על העסקה הבוקר, נסחרת בוול סטריט לפי שווי של 874 מיליון דולר. העסקה תתבצע במחיר מניה של 39 דולר, כך שמדובר בפרמיה של 17.5% על שווי השוק של החברה בסוף השבוע ובפרמיה של יותר מ-50% בהשוואה למחיר המניה לפני שהחלו השמועות באמצע יוני.

החברה הרוכשת היא תאגיד פארמה ציבורי שהמטה שלו נמצא בעיר אוסקה ביפן ושמעסיק יותר מ-8,100 עובדים. מניותיה של החברה הרוכשת נסחרות בבורסה בטוקיו בשווי של 13.5 מיליארד דולר, לאחר שמחירן עלה ב-150% בחמש השנים האחרונות. התאגיד נמצא בשליטה (56%) של תאגיד הכימיה מיצובישי (Mitsubishi Chemical Holdings) מטוקיו.

ד"ר עודד ליברמן, מנכ"ל נוירודרם מסר עם פרסום דבר העסקה: "אנו מאמינים שהעסקה תניב יתרונות חשובים לבעלי המניות של נוירודרם ולחולי מחלת פרקינסון הזקוקים בדחיפות לטיפולים חדשניים. מיצובישי טנאבה, הפגינה מומחיות בפיתוח ומסחור בתחום הנוירולוגי ואנו בטוחים ששילוב משאביהם והנתונים החזקים התומכים ב-ND0612, התרופה המתקדמת שלנו למחלת פרקינסון והנמצאת בניסוי שלב 3, יסייע להפוך את הטיפול החדש והחשוב הזה לזמין במהירות האפשרית. העסקה גם מעניקה לבעלי המניות שלנו תשואה משמעותית על השקעתם בנוירודרם ומשקפת את הערך שכבר יצרנו".

נוירודם (38.38 +15.59%) מפתחת תכשירים שנועדו להתגבר על חסרונות בדרכי המתן של הטיפולים התרופתיים למחלות במערכת העצבים המרכזית. המוצר המוביל של החברה הוא משאבה (NDO612) לצורך מתן לוודופה קרבידופה (Levodopa Carbidopa), שהוא החומר הפעיל בתרופה המובילה לטיפול בתסמינים של מחלת פרקינסון בחולים בשלב מתקדם של המחלה.

שמועות על מכירה אפשרית של החברה הופיעו כבר לפני חודש וחצי, לאחר שבסוכנות הידיעות בלומברג פירסמו הערכות כי נוירודרם שכרה יועץ פיננסי. אז נסחרה החברה לפי שווי של 658 מיליון דולר, כך שהפרמיה על המחיר הממוצע בשנה האחרונה אף גבוהה יותר. לחברה אין עדיין הכנסות והיא צברה הפסד של כ-180 מיליון דולר.

המשאבה של נוירודרם מחקה את המנגנון של משאבת אינסולין לחולי סוכרת. היא תלויה על חגורה, ומחוברת בצינור דק לבטן שמזליף את התרופה במשך 24 שעות ביממה. התכשיר נותן מענה לכמה מהבעיות האופייניות לטיפול בחולי פרקינסון בשלב מתקדם: התפרקות והתפנות מהירה מהדם של לוודופה קרבידופה. תופעה זו מקטינה את השפעת הטיפול התרופתי במתן אורלי ככל שהמחלה מתקדמת. היא גורמת לכך שפרק הזמן שבו החולה סובל מהסימפטומים של המחלה, כמו רעד בזרועות וקשיון בשרירים, הולך ומתארך. זאת כשהמטופל סובל מתנודתיות חזקה ביכולתו המוטורית, וסובל מהופעתן של תנועות בלתי רצוניות, שגורמות להפרעות תפקודיות ובעיות חברתיות.

נוירודרם, שמעסיקה 77 עובדים, ביצעה גיוס הון של 75 מיליון דולר לפי שווי חברה של 490 מיליון דולר, והשלימה שלושה גיוסי הון בתוך שנתיים, בהם גייסה כ-210 מיליון דולר. נוירודרם מוחזקת בידי הקרן האמריקאית סקופיה (16.6%); רוברט טאוב (12.3%), שהיה בעל השליטה ביצרנית הדבק הביולוגי אומריקס, והוביל את מכירתה לג'ונסון אנד ג'ונסון בנובמבר 2008 תמורת 438 מיליון דולר במזומן; ושמואל קבילי, מיזמי הביו-טק המובילים בישראל (10%).

רו"ח גיא פרמינגר מ-PwC ליווה את החברה בהתהליך המכירה הנוכחי, לאחר שליווה אותה מאז שהוקמה. את נוירודרם ייצגו בעסקה עוה"ד דן גבע, רונן בצלאל, דיוויד גלאט וטליה גרסטלר ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות'. את הרוכשת מיצובישי פארמה ייצגו עוה"ד עידו צמח ונועה רוזנברג סגלוביץ ממשרד גולדפרב.
אקזיט נוירודרם מערכת העצבים מיצובישי טנאבה פארק המדע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד