ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אייזנקוט חותך את "תוספת הרמטכ"ל" לפנסיה של אנשי הקבע

זאת לאחר שבדו"ח מבקר המדינה שפורסם באוקטובר 2016, נמתחה ביקורת על שיטת "הגדלת הפנסיה" לפורשי קבע על ידי הרמטכ"ל

אייזנקוט. צילום: פלאש 90
אייזנקוט. צילום: פלאש 90



הרמטכ"ל גדי אייזנקוט קיבל החלטה דרמטית להוריד את השיעור המירבי ל"הגדלת הרמטכ"ל" (תוספת של אחוזי הצבירה לפנסיה של פורשי צבא) מ-19% ל-10% בלבד לפורש. ההחלטה תיושם לגבי מי שקיבל דרגת רב סרן החל מ-1 באפריל 2017, ותופעל בעת פרישתו, כך אמרו בכירים באגף כוח האדם במטכ"ל לאחר ישיבתה של הוועדה לתקציב הביטחון.

בדו"ח מבקר המדינה שפורסם באוקטובר 2016, נמתחה ביקורת על שיטת "הגדלת הפנסיה" לפורשי קבע על ידי הרמטכ"ל. גורמים בצבא הסבירו כי שיעורי צבירת הפנסיה הוגדלו בעיקר לאלה שלא צברו בשנות השירות שלהם את הקצבה המינימלית, וביניהם עתודאים ואנשי קבע שחזרו לשירות לאחר הפסקה. לפי הערכות בצבא, ב-2024 יפחת שיעור ההגדלה המקסימלי של "הגדלת הרמטכ"ל" ל-8%-7% בלבד.

עוד הוסיפו הבכירים, כי כיום הגדלת הרמטכ"ל לא נעשית באופן אוטומטי. לגבי מי שאמור לפרוש וההגדלה המוצעת לפנסיה שלו היא 15%, מבקש הרמטכ"ל לקבל דו"ח תחקיר מיוחד על הפורש, בטרם אישור ההגדלה לגמלתו. בנוסף קבע הרמטכ"ל כי ההגדלה של שיעור צבירת הפנסיה תהיה דיפרנציאלית, ותנוע בין 0.75% ל-2% בשנה.

להערכת הצבא, הורדת גיל הפרישה תקטין את העלויות לצה"ל, מאחר שהפורש יצבור פחות אחוזי פנסיה, הוותק שלו יקטן, הוא יהיה זכאי לפחות מענקי ותק והסכום שיועבר לו כגמלת גישור יהיה נמוך יותר. כך, שיעור צבירת אחוזי הפנסיה הממוצע יקטן מ-61% ב-2016 ל-48% ב-2024.

ההערכות בצבא הן כי גובה הקצבה הממוצעת לקצין שקצבתו הגיעה ב-2016 ל-19,200 שקל, ירד ל12 אלף שקל בממוצע ב-2024.

בצבא אומרים כי הורדת גיל הפרישה לא רק מקטינה את העלויות לצבא, אלא גם מסייעת לפורש לפתח קריירה שנייה בגיל צעיר יותר, וטובה למשק בכלל משום שקליטתו של הפורש לעבודה תורמת לתפוקה ולצמיחה.
גדי אייזנקוט אנשי קבע בדוח המבקר אגף כוח האדם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד