כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ראש ישיבת סלבודקה צילצל לח"כ מוזס על תקנות הגיוס: גפני תקף

פעולות ה'פייק-גיוס' נמשכות • אחר שהתגלו שיטות העבודה של פעילי 'הפלג הירושלמי' בהפצת שקרים כדי להצדיק מאבקם, היום מתבררת שערוריה נוספת: ראש ישיבת סלבודקה הוזן במידע שגוי ומוטעה בנוגע לח"כ מוזס. כל הפרטים בפרסום ראשון

גפני, הגרמ"ה הירש, מוזס. צילומים: שוקי לרר, פלאש 90
גפני, הגרמ"ה הירש, מוזס. צילומים: שוקי לרר, פלאש 90



פרסום ראשון ב"בחדרי חרדים": לקראת הדיון וההצבעה על תקנות חוק הגיוס - נושא שסוקר בהרחבה ב'בחדרי', צילצל היום (ב') באופן חריג אחד ממנהיגי 'דגל התורה' חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת סלבודקה, אל חבר הכנסת מטעם 'אגודת ישראל' העוסק בעניין - מנחם אליעזר מוזס.

כפי שכבר דווח ב'בחדרי', אחרי דיונים ופגישות רבות, מחר תתקיים הצבעה בוועדת חוץ וביטחון על תקנון הגיוס החדשות לבני הישיבות והכוללים. בשל כך, ראש הישיבה הגרמ"ה הירש התקשר ושוחח עם חבר הוועדה ח"כ מנחם אליעזר מוזס, זאת לאחר שגורמים ב'פלג הירושלמי' טענו בפני הגרמ"ה הירש כי מוזס מתכוון להצביע מחר על תקנות שהוא אפילו לא ראה.

הטלפון הגיע בסביבות השעה 12:00, אל לשכת ח"כ מוזס. על הקו הייתה הרבנית הירש שמסרה כי בעלה ראש הישיבה מעוניין לשוחח עם ח"כ מוזס. מוזס שהיה בדיוק בדרכו ללשכה, חזר לאחר מספר דקות אל מספר הטלפון של ראש ישיבת סלבודקה, ושוחח עימו.

ל"בחדרי חרדים נודע כי הרב הירש טען בשיחה כי "נמסר לי שלא העבירו לך את התקנות בצורה פרטנית של כל הסעיפים, ואתה הרי צריך מחר להצביע עליהן, עוד אמרו לי שאתה אמרת שאתה מסתמך על כך שהראו לי ולהגר"ב סולוביצ'יק את התקנות".

מוזס הנדהם, שמכיר בעל פה את התקנות, אמר לראש הישיבה "אני מתנצל שמטרידים את ראש הישיבה בכאלו שקרים שלא היו ולא נבראו, וזה מוכח מן המציאות, אף אחד לא דיבר איתי על זה ולאף אחד לא הזכרתי את השם של ראש הישיבה, וגם לא את השם של רבי ברוך סולוביצ'יק".

מוזס הוסיף בשיחת הטלפון להגרמ"ה הירש כי "הנה התקנות עומדות כאן לפניי על השולחן. אף אחד לא הסתיר את זה ממני, בניגוד למה שאמרו לרב שאני לא ראיתי את התקנות, הנה הם אצלי בשני עותקים, ואני מסתמך על כך שיש וועד הישיבות לנושא הזה, שם יושבים הרבנים והם קובעים לנו בדיוק מה לעשות". מעבר לקו, אמר הגרמ"ה הירש לאחר מאנשיו כי "הנה הוא אומר שזה להד"ם (לא היו דברים מעולם י.ג)".



ישיבת סיעה ביהדות התורה. ארכיוןצילום: ישיבת סיעה ביהדות התורה. ארכיון
ישיבת סיעה ביהדות התורה. ארכיון


בהמשך לכך, מספר שעות לאחר מכן, נרשמה דרמה אמיתית בישיבת סיעת 'יהדות התורה', בעת שמוזס סיפר לחברי סיעתו כי הגרמ"ה הירש מרבני 'דגל' התקשר אליו ואמר לו את הדברים, שנחשפים כעת לציבור ב'בחדרי' לראשונה.

בתגובה, יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני זעם על הקמפיין שמנהלים נגד התקנות ואמר כי "כל דבר שאנחנו עושים פה זה טובת עולם התורה והציבור החרדי". עוד הוסיף ברמיזה כלפי 'הפלג הירושלמי', "אם היה להם ח"כ - לא היה שום בעיות. כמו בירושלים שם יש להם נציג ואין בעיות".

כפי שפורסם ב"בחדרי חרדים", שני הסעיפים הבעייתיים מבחינת 'הפלג הירושלמי' עוסקים בסמכות שניתנה לשר הביטחון אביגדור ליברמן להסיר ישיבה מרשימת הישיבות באם הישיבה תסית נגד חיילי צה"ל. או, באופציה שניה, ישיבה שלמעלה מ-20 אחוז מתלמידיה אינם מתייצבים בלשכת הגיוס, תיפסל אף היא.
הגרמה הירש תקנות הגיוס חכ מוזס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד