י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מעצבן: מדוע לקח זמן לאשר פתרון למניעת שכחת ילדים ברכב

כבר שנה שארגון החסד 'יד שרה' מחזיק במכשיר המסוגל להביא למניעת שכחת ילדים ברכב, אך בעקבות בירוקרטיה וגרירת רגליים, המוצר אושר רק בשבועות האחרונים • דובר הארגון ל'בחדרי': "הזמנו אלפי מכשירים כאלו, ברגע האחרון משרד התקשורת עיכב את ההפצה בתואנות שונות ומשונות"

ילד שנשכח ברכב באשדוד. צילום: פלאש 90
ילד שנשכח ברכב באשדוד. צילום: פלאש 90





לפני שנה, תקופה בה מספר ילדים ופעוטות נשכחו ברכבים ומתו, ארגון 'יד שרה' השיק את ה'טפצפה', מכשיר המורכב משתי יחידות שביניהן קשר אלחוטי - ברגע שההורה יוצא מהמכונית בעוד התינוק נותר ברכב ומתרחק מהתינוק מספר מטרים, המכשיר מתריע באמצעות צפצוף, רטט וחיווי.



אולם מאז ההשקה שדווחה ב'בחדרי חרדים', משרד התקשורת דחה שוב ושוב את האישור ל'טפצפה' מסיבות שונות. בשבועות האחרונים, לאחר בחינה מדוקדקת כי המכשיר החדש אכן עומד בתקנים הבינלאומיים המחמירים, הוא אושר, כאמור, על ידי משרד התקשורת, לשימוש בישראל, קיבל "חותמת מקצועית" – וכעת ממתין במרכזי ההשאלה בירושלים, חיפה, באר שבע, ראשל"צ ורעננה. ה"טפ-צפה" מצטרפת להתקנים נוספים מבית 'יד שרה' שנועדו לשמור על חיי הילדים בתוך הבית ומחוצה לו.

בארגון הודיעו כי ניתן לקבל את המכשיר ללא עלות כלל, אלא בהפקדת 40 שקלים עד להחזרתו. הטפצפה, מורכב משני חלקים, צמיד שמתלבש על כיסא התינוק והחלק השני מתחבר למחזיק המפתחות. עם סיום הנסיעה, יש לכבות את הצמיד המחובר לכיסא תינוק. במידה והנהג 'שכח', מחזיק המפתחות מצפצץ ורועד, ובכך מתריע כי התינוק נשכח ברכב.



"הזמנו אלפי מכשירים כאלו, ברגע האחרון משרד התקשורת עיכב את ההפצה בתואנות שונות ומשונות" אומר הלילה ל'בחדרי' דובר יד שרה, בני כהן. "המשכנו להפעיל עליהם לחץ מאחר וה'טפצפות' שכבו במחסנים ללא שימוש, ובשבועות האחרונים קיבלנו את האישור המיוחל להתחיל בהפצה".

מנכ"ל יד שרה, משה כהן, הוסיף כי "הביקוש לפתרון הלך וגבר. גייסנו קבוצת מהנדסים ששוטטה בעולם וחיפשה מענה פשוט - לא מסורבל, לא מורכב, לא מתוחכם במיוחד, אבל כזה שעושה את העבודה. היום אנחנו יכולים לומר לכם שהצפצוף הזה פשוט מציל חיים".
שכחת ילדים יד שרה טפצפה משרד התקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד