א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

פרסום ראשון: המשבר נמנע אחר סיכום כי העבודות בשבת יובאו לאישור הנציגים החרדים

אחר שהשרים הבכירים תקפו אתמול את ראש הממשלה שטען שלא היה מודע לזה, מונה ראש לשכתו יואב הורביץ לטיפול בבעיה - הוא הבטיח לנציגי 'הרביעייה': עבודות בשבת יהיו רק על פי שיקולי בטיחות ואחר אישורכם

מלכיאלי בן צור בפגישה עם חיים כץ, היום
מלכיאלי בן צור בפגישה עם חיים כץ, היום



מאבק השבת: הח"כים אורי מקלב, יואב בן צור ומיכאל מלכיאלי נפגשו היום עם שר העבודה והרווחה חיים כץ וראש סגל לשכת רה"מ יואב הורביץ, כפי שדיווחנו מוקדם יותר היום - אך ההישג המרכזי בעניין מאבק השבת הושג אתמול.

"בחדרי חרדים" חושף כי אתמול התרחשה דרמה בישיבת ראשי הקואליציה, בין השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וח"כ משה גפני - לראש הממשלה בנימין נתניהו.

בעקבות עבודות התשתית שנעשו בשבת האחרונה, תוך חילול שבת, וכפי שנראה בתיעוד הווידאו שהתפרסם ב"בחדרי חרדים", קבעו ראשי המפלגות החרדיות, דרעי, ליצמן וגפני לעלות את הסוגיה בתקיפות בישיבת ראשי המפלגות שהתקיימה אתמול, וכך היה: באופן מתואם, הבכירים החרדים החלו להטיח בראש הממשלה נתניהו את טענותיהם. לדבריהם, למרות כל הסיכומים הקודמים – חילולי השבת נמשכים והסטטוס קוו מופר.

נתניהו שהיה מופתע השיב כי כלל לא ידע מחילולי השבת וכי הוא מבין לחלוטין את זעקתם של הח"כים החרדים, "איך לא ידעת, זה פורסם בתקשורת?", טענו הח"כים לראש הממשלה שהשיב כי "התקשורת שלכם לא תמיד מגיעה אלי, לא שמעתי על זה. אני מבין את הכאב".

בעקבות כך, הטיל ראש הממשלה את המשימה על ראש הסגל יואב הורביץ, שירכז את הנושא ויביא לידי כך שהסיכום שכבר סוכם עם המפלגות החרדיות ייושם ללא עוררין וללא חריגות.

בשלב הראשוני, קבע הורביץ פגישה עם ועדת הארבעה, הח"כים מקלב, בן צור, מלכיאלי ואייכלר. אייכלר נאלץ להעדר בגלל שמחה משפחתי, אולם השלושה הנותרים נפגשו היום כאמור עם הורביץ ועם השר כץ. בהמשך צפוי הורביץ להיפגש עם הגורמים הנוספים - משטרת ישראל שר התחבורה ישראל כץ ועוד.

הורביץ הבהיר לנציגים החרדים, כי מעתה, עבודות בשבת יתבצעו אך ורק על פי שיקולי בטיחות לאחר שהם יעברו את אישור ועדת הארבעה שהתגבשה לנושא הזה.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי הורביץ פנה לבכירים החרדים - לאחר ישיבת ראשי הקואליציה, וביקש מהם שלא לפרסם למחרת ביומונים על נושא חילולי השבת, וזאת במטרה לאפשר לו להרגיע את הרוחות ולהביא לידי כך שהנוהל בפועל יתבצע כפי שסוכם.
יואב הורביץ עבודות בשבת משבר השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד