כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

כחודש אחרי האב: הבת מרים הלברנץ ע"ה

רק לפני כשלושה שבועות ישבו אמה ואחיה שבעה על האב שלמה, שטבע בנהר במקסיקו לאחר שנסחף בעת טבילה לכבוד שבת, כעת שוב טרגדיה במשפחת מנהיג קהילת 'לב טהור'; בתו הצעירה נפטרה ביום ראשון והותירה אחריה בעל ומספר יתומים קטנים

שלמה הלברנץ. צילומסך: 'המערכת', ערוץ 2
שלמה הלברנץ. צילומסך: 'המערכת', ערוץ 2



כשלושה שבועות לאחר פטירתו הפתאומית והטראגית של מנהיג קהילת 'לב טהור' שלמה ארז הלברנץ, נפטרה בתו ונקברה בגואטמלה לצד אביה.

על פי הדיווח באתר 'Yeshiva world news', מרים גיטל ברכה, בתו של שלמה הלברנץ, בת ה-24, סבלה מאלרגיה כלשהי ונפטרה ביום ראשון האחרון בגואטמלה. היא השאירה אחריה בעל ו-4 ילדים קטנים.

אמה שרק קמה משבעה לפני כעשרה ימים על בעלה שלמה, יושבת שבעה שוב בימים אלה בבורו פארק - שם היא מתגוררת בשנים האחרונות.

מרים נקברה בגואטמלה לצד אביה.

לפני שלוש שנים, השיקה מרים הלברנץ, אתר אינטרנט www.miriamhelbrans.com (שבינתיים נסגר), שם הציגה את עצמה כבתו השנייה של שלמה הלברנץ.

כזכור, לפני כחודש ימים דיווחנו ב'בחדרי חרדים', על פטירתו של שלמה ארז הלברנץ ז"ל, לאחר שנסחף וטבע בנהר במקסיקו בעודו טובל לכבוד שבת, לנגד חסידיו. כעת, שוב מתמודדת משפחת הלברנץ עם טרגדיה.

הסיפור אז דווח לראשונה באתר המקסיקני 'DIARIO'; "גופתו של הרב היהודי שלמה ארז הלברנץ, נמשתה מהמים לאחר שנסחף על-ידי זרם הנהר שוג'ובל באוניון ג'ואראז".

הלברנץ עבר לפני כחודשיים עם הקהילה למקסיקו, לאחר שעבר התנכלויות בגואטמלה, והשתקע בצ'יאפס עם כ-250 מבני קהילתו, שעדיין לא ברור מי ממשיך להנהיג אותם לאחר הסתלקותו של מייסד הקהילה ומנהיגה.

פרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' מאוחר יותר, השלימו את התמונה לאט לאט; שלמה הלברנץ טבע כתוצאה מזרימה חזקה מאד של המים, מאחר ובימים האחרונים לפני הטביעה ירדו שם גשמים, הרב קיבל מכות חזקות מהסלעים שהיו בתוך הנהר, וכתוצאה מכך איבד את ההכרה וטבע, אחד האנשים שהגיע איתו רץ לאורך הנהר יחד עם עוד אנשים שהיו במקום, אך הם לא הצליחו להציל אותו".

מיד לאחר מכן גופתו נמשתה מהמים, ונלקחה לבדיקה על ידי הרשויות, בהמשך שוחררה ללא ניתוח, ההלוויה התקיימה בגואטמלה שם נקבר בחלקת אדמה שקנה בעודו בחיים.

אמו של שלמה הלברנץ סיפרה לאחר שטבע, כי "הוא ירד לטבול במקווה ביום שישי, הנהר היה סוער וכדי שלא ייסחף הוא נקשר בחבל אל העץ, אלא שהחוט ניתק והוא נסחף בנהר, אנחנו מזועזעים, הילדים שלו אומללים".

כאמור כשלושה שבועות לאחר פטירתו, נפטרה בתו מרים בת ה-24 כתוצאה מאלגריה ממנה סבלה.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

תיעוד: האח נתן הלברנץ יושב שבעה על אחותו







שלמה הלברנץ טרגדיה מרים הלברנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד