י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

בתום דיון סוער בוועדת חוץ ובטחון: תקנות הגיוס החדשות אושרו • צפו

צעקות, איומים וחילופי מהלומות מילוליות: תקנות חוק הגיוס החדשות אושרו כעת בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת, לאחר דיונים מרתוניים שנמשכו חודשים ארוכים • 8 הצביעו בעד, 5 נגד • עימות סוער התקיים בוועדה בין הבית היהודי לישראל ביתנו • צפו

בתום דיון סוער בוועדת חוץ ובטחון: תקנות הגיוס החדשות אושרו • צפו



תקנות חוק הגיוס החדשות אושרו כעת בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת, לאחר דיונים מרתוניים שנמשכו חודשים ארוכים. 8 הצביעו בעד, 5 נגד.

חברי הכנסת שולי מועלם, מוטי יוגב, רוברט אילטוב, אבי דיכטר, ענת ברקו. מנחם אליעזר מוזס, יואב בן צור ומירב בן ארי - הצביעו בעד. חברי הכנסת אלעזר שטרן, עופר שלח, עמר בר לב ואייל בן ראובן - הצביעו נגד.



עימות סוער התקיים בוועדה בין הבית היהודי לישראל ביתנו. בנוסף, ח"כ עופר שלח תקף והשווה לכאורה את בחורי הישיבות לרוצחים, לדבריו, "גם אם יהיה 40% רוצחים - נשנה את החוק עבורם", גפני זעם והחל להשיב אש.

"מדובר על רוצחים? מדובר על לומדי תורה, על כמה בודדים, להשוות אותם לרוצחים, מה קרה? תכנסו למסלול נורמלי", צעק גפני לעברו של שלח מ'יש עתיד'.



גפני המשיך: "עכשיו יש להם את אלעזר שטרן, הוא לא היה קודם, הוא פגע בנו דרך התפקיד הקודם שלו", שטרן ניסה להשיב וגפני המשיך לצעוק בזעם: "דיי, אתם רוצים שאני אתחיל לפרט, אני מזמין אתכם - אני אראה לכם מצגת".

יו"ר ועדת הכספים דפק על השולחן ואמר: "אני לא אסבול את הענין הזה שיגידו על בן תורה שהוא רוצח". בתגובה שלח טען שהוא לא השווה בין תלמידי הישיבות לרוצחים.

בתחילה, חבר הוועדה ח"כ אליעזר מנחם מוזס נעדר מהדיון וההצבעה על תקנות הגיוס. הסיבה הרשמית של מוזס היא העובדה שחמותו לא חשה בטוב. בשלב זה גם ממלא מקומו ח"כ ישראל אייכלר לא נמצא במשכן הכנסת. לאחר הלחצים, מוזס הגיע לבניין הכנסת, והשתתף בוועדה.



הדיון הופסק בעיצומו לשעה קלה, בעקבות ויכוח סוער בין נציגת 'הבית היהודי' ח"כ שולי מועלם לנציג 'ישראל ביתנו' ח"כ רוברט אילטוב, סביב סעיף 9.5 האומר כי שר הביטחון יהיה רשאי להסיר מרשימת הישיבות - ישיבה שראשיה קוראים לאלימות או לפעילות פלילית.

לאחר שיו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן התערב וכינס את הצדדים, סוכמה פשרה, על פיה, שר הביטחון יוכל להוציא מרשימת ישיבות ההסדר ישיבה שהעומד בראשה קרא לאלימות נגד חיילי צה"ל או אם חדל להתקיים אחד מהסעיפים האמורים לפיו ישיבות הסדר אמורות לעודד לגיוס לצה"ל. בנוסף נכנס לתקנות כי השר יכול לשקול צעדים חלופיים להוצאה של הישיבה מהרשימה.
תקנות הגיוס משה גפני עופר שלח ועדת חוץ וביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד