י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שפיר ורכסים? מה עם היישוב ליד ירושלים

תנופת בנייה למען פתרון מצוקת הדיור במגזר החרדי פוקדת את הארץ, רק בסופ"ש האחרון הכריז שר הבינוי כל פריצת דרך ברכסים, ויו"ר ש"ס קיים דיון מקצועי באשר להעיר העתידה - שפיר, אך מה עם פרויקטים אחרים קרובים יותר לערים החרדיות?

שפיר ורכסים? מה עם היישוב ליד ירושלים
יחצ



במהלך השבוע האחרון היו פרסומים רבים על תנופת בניה הפוקדת את רחבי הארץ לטובת הציבור החרדי. בסוף השבוע האחרון חשף שר הבינוי והשיכון יואב גלנט כי בקרוב תהיה פריצת דרך ברכסים, מקום שהתב"ע בו היתה תקועה משך 28 שנה. "תוך חודשים אחדים הצלחנו להתגבר על הקשיים והמורכבויות והתכנית עתידה לקבל תוקף בקרוב מאוד".

לדברי השר גלנט "המטרה שלנו היא לתת מענה איכותי במחירים סבירים. עלינו לפתור את הבעיות באמצעות בניית ערים חרדיות ובהוספת יחידות דיור בערים הטרוגניות".

בתוך כך דווח, כי בישיבת עבודה מקצועית שקיים יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי בלשכתו אתמול (שני), בנושא קידום העיר החרדית שפיר, אמר השר דרעי כי "בשורת העיר שפיר, היא הפתרון הגדול והמשמעותי ביותר למצוקת הדיור החרדי". לדברי השר דרעי, בימים הקרובים ימנה ועדה מייעצת הכוללת שלושה נציגים חרדיים, שיהיו מתואמים עם ועדת התכנון המקצועית, ויבחנו את ההתאמות הדרושות לתכנון העיר החרדית שפיר.

גורמי נדל"ן המעורים בתחום הבניה לחרדים שנחשפו לאחרונה לתכניות העתידיות בירכו על היוזמות החדשות, אך הביעו תמיהה על קידום פרוייקטים לחרדים רק במרחק רב ממרכז הארץ והריכוזים החרדים הגדולים. לדבריהם, בעוד המרחק משפיר ורכסים לבני ברק וירושלים עומד על זמן של בין שעה לשעתיים, ניתן לקדם גם את פרוייקט 'גבעת אדומים', השוכן במרחק של 10 דקות נסיעה מירושלים.

הגורמים עימם שוחחנו הוסיפו, כי הפרוייקטים ברכסים, שפיר ואלעד עומדים לפני תהליך בירוקרטי ארוך, בעוד היישוב גבעת אדומים שאמור להיבנות על קרקע פרטית הרשומה בטאבו בבעלות מלאה של יהודים וזוכה לתמיכת כל גופי התכנון, הוועדות המקומיות והמועצה האזורית גוש עציון.
"אם השר גלנט מבין שיש לבנות ערים חרדיות נוספות, שיקדם גם את בניית היישוב גבעת אדומים שנמצא בסמיכות לירושלים", סיכמו.
מצוקת הדיור רכסים שפיר תנופת בנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד