י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מקומם: פינת החי נעולה בחופשה • צפו

תושבי צפת משוועים - במיוחד בימי החופשה - לפינת חי שתהווה מקום בילוי למשפחות וילדי העיר, אלא שנראה כי פינת החי היחידה הקיימת בעיר, סגורה ומסוגרת • תגובת העירייה: "פינת החי פתוחה עד השעה 14:00. השלט יוחלף" • האם העירייה התעשתה חלקית בגלל התיעוד?

צילום אילוסטרציה: תומר נויברג, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: תומר נויברג, פלאש 90

 


המחויבות של עיר לתושביה כוללת בין היתר, הקמת גינות פארקים ומקומות בילוי לילדים לנוער - בטח בחופשת הקיץ.



אלא שמסתבר, שהחובה הבסיסית הזו לא כל כך מעניינת את עיריית צפת. שימו לב לתיעוד הווידאו המצורף, שצולם אתמול יום ראשון בשעה 2 בצהריים - פינת החי, היחידה בצפת סגורה ומסוגרת, בזמן שרוב ילדי ישראל כבר יצאו לחופשה.

עד כמה הרשות "לא סופרת" את התושבים ניתן ללמוד מהסיפור הזה. התושבים טוענים שהפינה סגורה מזה מספר חודשים לפחות, והעירייה בתגובתה לפנייתנו טוענת שהמקום פתוח - עד 2 בצהריים.

האם עדות מתעד הווידאו כי מדובר בצילום מהשעה 2 היא זו שהביא לתשובה הזו? או אולי דווקא בשל התמרמרות התושבים ופרסום בעיתון מקומי, נזכרו בעירייה לפתוח מחדש את המקום, רק השבוע ורק עד השעה 2 בצהריים, למרות שבעבר המקום היה פתוח עד שעות הערב? כך גם אומר ההגיון, מקום בילוי לילדים ראוי שיהיה פתוח בשעות אחה"צ.

למרות הטענה כי המקום פתוח מ-8 בבוקר ועד 2 בצהריים, לפחות על פי עדות נוספת מהעיר - בשבוע שעבר המקום היה סגור גם בשעות לפני הצהריים.

בנוסף, רק בשבוע שעבר דיווח עיתון מקומי על סגירת החי. בדיווח צוין כי פינת החי העירונית שברחוב הנשיא בצפת היא מקום הבילוי כמעט היחיד בכל אזור דרום העיר, האתר משמש כאטרקציה לכל תושבי העיר.

"משפחה ממוצעת", כותב העיתונאי המקומי, "תבקר בו לפחות פעם עד פעמיים בעונת הקיץ, ועבור תושבי השכונות הקרובות היא משמשת לפעמים כמקום בילוי יומי", כך מדווח העיתון 'צפת בתנופה'

מעבר למגוון בעלי החיים שנמצאים בפינת החי, ישנם במקום מתקני שעשועים פינות ישיבה ומשחקיות לבני הנוער וכן פינות ליטוף ולימוד. המקום מהווה, לפחות בעבר, מרכז בילוי לכל תושבי שכונות הדרום.

הסיפור הקפקאי הזה החל לפני מספר חודשים, אז סגרה העירייה את המקום למבקרים, זאת בעקבות שריפת מבנה בשטח פינת החי. מאז ועד תחילת הקיץ, וכנראה עד לתחילת שבוע זה, המקום סגור "עקב שיפוצים" כך לטענת עיריית צפת בעבר.

יש לציין כי בשנת 2011 המתחם עבר שיפוץ בעלות של כחצי מיליון ש"ח.

מעיריית צפת נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "פינת החי פתוחה מדי יום בין השעות 8:00 בבוקר ל14:00 בצהרים. השלט המוצב במקום אינו מעודכן והוא יוחלף בהקדם".

צפת פינת החי העירייה החופש הגדול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד