י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גפני בכנס קטיף: "לא אמרתי שאני קרוב יותר לשמאל מאשר לימין"

לאחר שהשתתף בוועידת 'הארץ' וגרר סערה, השתתף היום ח"כ משה גפני בכנס 'קטיף' הימני וניסה לתקן את הדברים שיוחסו לו: "לא אמרתי שאני יותר קרוב לשמאל מאשר לימין. האמת היא שאני פה מרגיש יותר קרוב, שם לא הייתה לי תפילת מנחה"

גפני בכנס קטיף
גפני בכנס קטיף



לאחר שהשתתף בוועידת 'הארץ' וגרר סערה גדולה שסוקרה בהרחה ב'בחדרי חרדים', יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני השתתף היום בכנס קטיף וניסה לתקן את הדברים שיוחסו לו, כשנטען שאמר "הפלסטינים היו פה לפנינו" ולחיבוק שהעניק לשמאל, לדבריו היום בכנס קטיף, "לא אמרתי שאני יותר קרוב לשמאל מאשר לימין. האמת היא שאני פה מרגיש יותר קרוב, שם לא הייתה לי תפילת מנחה".

בתחילת דבריו בפאנל - בהנחיית יאיר שרקי - סיפר גפני על הדיון בכנסת כל תקנות הגיוס, "היה קשה לי להגיע היום, לחמנו יחד עם ראשי ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות. הייתה בעיה עם ישיבות ההסדר על תקנות והיה כאן מאבק משותף של הציונות הדתית והחרדים, ניצחנו" אמר גפני.



גפני המשיך: "הדיון השני היה בוועדת הכספים והעברתי 50 מיליון שקל למפוני גוש קטיף. העברתי בחקיקה בין 600 ל-800 מיליון שקל, ההעברה של היום הייתה בושה, המדינה עקרה אנשים ומשפחות ומוסדות, הדבר האלמנטרי כשאנחנו לא צפון קוריאה היה שנטפל. זה לא בסדר מה שהמדינה עשתה כאן ויש לא מעט נערים שנפגעו".

הוא התייחס לגירוש גוש קטיף ולעובדה שהחרדים לא היו חלק ממנו: "אנחנו לא היינו בגוש קטיף, לא היינו שם. היהדות החרדית נמצאת היום בכל המקומות ואני מייצג היום את עמדת 'דגל התורה'. הנושא הזה של ארץ ישראל הוא הכי חשוב במקום השני, כתוב אם בחוקותי תלכו".

על השתתפותו בוועידת 'הארץ', שסוקרה ב'בחדרי חרדים', אמר גפני: "הייתי בוועידת הארץ והוציאו ממנה דבר לא נכון, ואפשר לבדוק מה אמרתי. אמרתי שהפלסטינאים היו לפנינו, היו לפניכם הקיבוצים, קיבוצי השמאל על אדמות פלסטינאים מה היא ההצדקה שהתיישבתם שם? התורה הקדושה.. אפילו אם הלכנו לגלות .. ההצדקה לקיבוצי השמאל זה התורה זה ההבנה שזה הקבה נתן לנו".

לדבריו, "מעולם לא דיברתי מילה גזענית. אם היינו מדינת הלכה, היינו נדרשים אחרת אבל זה לא לעניין... לא אמרתי שאני יותר קרוב לשמאל מאשר לימין. האמת היא שאני פה מרגיש יותר קרוב. שם לא הייתה לי תפילת מנחה".

"הייתי בכנס 'הארץ' וראיתי בזה שליחות, ישבו שם כ-2000 איש שחלקם מעולם לא פגשו חרדי שלא על מסך הטלוויזיה, הציבור שלנו החרדי והדתי לאומי, מאמינים בקב"ה. והשאלה היא האם אנחנו ב'אתחלתא דגאולה'?

"הייתי מעורב בזמנו עם שרון", המשיך גפני, "היינו אנחנו באופוזיציה. המפד"ל הייתה בקואליציה וסבלנו מטומי לפיד פחות מהבן שלו. תשמעו לי יאיר לפיד לא חוזר, האיש לא עשה דבר כשר אוצר. שרון פנה אליי אז והרחתי שמאס בטומי לפיד. אמר לי 'תיכנסו'. אמרתי לו 'לא ניכנס', אמר לי: אעביר 260 מיליון לישיבות ואמר שאם צריך יעשה עוד מעשה כדי שטומי לפיד יפרוש וכשהגיע תקציב תמכנו בו".

לדבריו, "אנחנו לא מכרנו את גוש קטיף - בהוראה של הרב אלישיב. הצבענו נגד מי שהביא את ההתנתקות זה מי שישבו עם שרון בממשלה, הם ישבו וידעו שזה הולך לקרות, ואז הלך נפתלי בנט עם תקומה - צדיקי הדור והלכו עם יאיר לפיד שאמר שהוא נגד התורה. והבית היהודי ישבה איתו בקואליציה".

המנחה שרקי שאל: "אם הייתם בגוש קטיף, הייתם מתפנים?", גפני השיב: "אנחנו לעולם לא היינו שם, לעולם. לא היינו הולכים לגוש קטיף".
משה גפני כנס קטיף שמאל ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד