י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ארבעה ימים אחרי הטבח: בחלמיש מבקשים ביטחון • ראיון מהזירה המדממת

ארבעה ימים לאחר הטבח האכזרי בליל שבת ביישוב נווה צוף-חלמיש, מרחק נסיעה של רבע שעה ממודיעין עילית, וביישוב השקט המונה למעלה מ -300 משפחות מקיימים מחאה עקב דרישות ממערכת הביטחון על הגברת הביטחון ביישוב • 'בחדרי חרדים' יצא לשטח ושוחח עם התושבים

בית משפחת סלומון שבה נטבחו שלושה מבני המשפחה
בית משפחת סלומון שבה נטבחו שלושה מבני המשפחה



ארבעה ימים לאחר הטבח האכזרי בליל שבת ביישוב נווה צוף-חלמיש, מרחק נסיעה של רבע שעה ממודיעין עילית, וביישוב השקט המונה למעלה מ-300 משפחות מקיימים מחאה עקב דרישות ממערכת הביטחון על הגברת הביטחון ביישוב.

'בחדרי חרדים' הגיע למקום בשעת ערב בין מנחה לערבית, אל רחבת בית הכנסת המרכזי 'אהל חנה' ביישוב הקיים כבר למעלה משלושים שנה.

בבית הכנסת התקיימה תפילת מנחה עם שיעור דף יומי לאחר מכן ותפילת ערבית כשהשקט כולו אופף את היישוב שחווה את אחת הטרגדיות הקשות.



הכניסה לנווה צוףצילום: הכניסה לנווה צוף
הכניסה לנווה צוף


בשיחה עם 'בחדרי חרדים', מספר ד"ר חיים אפלבאום, מוותיקי היישוב, על התחושות לאחר הטבח הנורא. "אנחנו עדיין לא ממש מעכלים. משתדלים להתגבר ולא חיים בפחד, כבר חיינו בעבר בתקופות יותר קשות, כואב שאנשים כ"כ טובים נהרגו על ידי מחבל צמא דם" הוא אומר.

לדבריו, בסמוך ליישוב הוקם מאהל מחאה על מנת לשפר את הביטחון "הכל בגדר של שלום ושלווה" הוא אומר, ומספר כי הוקם ועד מיוחד שידרוש ויבקש לשפר את הביטחון.



בית הכנסת ביישובצילום: בית הכנסת ביישוב
בית הכנסת ביישוב


חיים מספר על הנס הגדול שהיה בשבת. "הרבה תושבים לא היו בבית בשבת, והבית הזה שהיה מעבר בין הסעודה לבין השלום זכר והיה פתוח לרווחה וקרה מה שקרה" הוא אומר בכאב.

הוא מספר על יוסי סלומון הי"ד שהיה מלא שמחה. "יוסי היה משמח ראשי בכל השמחות של היישוב, אם הוא היה מגיע לשמחה - השמחה הייתה מושלמת. הוא היה אחראי על המניין של השעה 7:00 בבוקר בשבת והיה משקיע הרבה והכל בצניעות אופיינית מבלי פרסום ורעש".
טבח משפחת סלומון נווה צוף חלמיש חיים אפלבאום בית כנסת פחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד