כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

עסקת ענק של לבייב וג'רארד קושנר בחקירות

במסגרת חקירות הקשר הרוסי לטראמפ ולבחירות, נחקרת עיסקת ענק בין לב לבייב לג'רארד קושנר חתנו היהודי של הנשיא - על בניין 'הניו יורק טיימס' בטיימס סקוור במנהטן

קושנר ולבייב. צילומים: רויטרס ופלאש 90
קושנר ולבייב. צילומים: רויטרס ופלאש 90



ג'רארד קושניר, חתנו של דונלד טראמפ, שמשמש כיועץ בכיר בבית הלבן, ביצע עסקת נדל"ן במנהטן בשווי מאות מיליוני דולרים, עם הנגיד החסידי הנודע, יליד ברית המועצות לשעבר לב לבייב. הרכישה, מחברה שהיתה תחת חקירת חברי קונגרס בפרשת הלבנת הון בניו יורק - מוזכרת כעת שוב בהקשר חקירות הקשר הרוסי לטראמפ.

לבייב רכש את בניין העיתון החשוב בעולם 'הניו יורק טיימס' בשנת 2007 תמורת 525 מיליון דולר. העיסקה גרמה בהמשך לקשיים עבור חברתו של לבייב 'אפריקה ישראל'. ב- 2015 דווח על עיסקת ענק - לבייב מכר לקושנר את בניין הטיימס סקוור במיליארד ומאה מיליון שקל.

בתחקיר של הגארדיאן נטען כי עיסקה זו מלמדת על קשרים ויחסים של הלבנת הון רוסית לכאורה, לעסקאות נדל"ן בניו יורק שבה מעורבים חברי המעגל הפנימי של טראמפ. העיסקאות כוללים מכירה של חלק מהבניין הישן של ניו יורק טיימס במנהטן.

ככלל, קשרים ועסקאות נדל"ן של משפחת טראמפ המורחבת לבין כסף רוסי, נחקרים על ידי פרקליט מיוחד של משרד המשפטים, רוברט מילר. הוא מונה לחקור את הקשרים של טראמפ עם רוסיה, והאם טראמפ השתמש ברוסים כדי להטות את תוצאות הבחירות לטובתו. על פי הדיווח הפרקליט מילר הרחיב את החקירה מעבר לעניין הבחירות, כדי לבדוק עסקאות נדל"ן של טראמפ וקושנר.

לבייב, שנחשב לאיל הון עולמי ומכונה "מלך היהלומים", היה שותף עסקי של חברת פרביזון אחזקות מרוסיה, שעמדה במרכז תביעה בהיקף של מיליוני דולרים בניו יורק. עורך דין אמריקאי פריט בהרארה, שהיה קשטור לעסקה פוטר על ידי טראמפ בחודש מרץ 2017. התובעים התלוננו על ניסיון לכאורה להשתמש בעסקאות נדל"ן במנהטן, כדי להלבין כסף לא חוקי שהגיע מרוסיה.

הסיפור מסתורי, מאחר וההונאה נחשפה על ידי סרגיי מגניסקי, רואה חשבון רוסי שמת בשנת 2009 בכלא במוסקבה בנסיבות חשודות. סנקציות אמריקאיות נגד רוסיה שהוטלו לאחר מותו של מאגניצקי היו נושא מרכזי לשיחה בפגישה ב"מגדלי טראמפ" ביוני האחרון בין קושנר, דונלד טראמפ ג'וניור, מנהל קמפיין הבחירות של טראמפ פול מנאפורט, ועורכת דין רוסיה שידועה בקשרים עם הקרמלין. בפגישה, על פי הדיווחים ביקשה עורכת הדין לפעול להסרת הסנקציות הללו.

החוקרים בודקים כספים של משפחת טראמפ, ועל פי חשדותיהם, עשרות מיליונים החליפו ידים בין הרוסים לאמריקאים, כפי שאמר דונלד טראמפ ג'וניור בשנת 2008, בהתייחסו לקבוצה הכלכלית של טראמפ: "אנחנו רואים הרבה כסף זורם מרוסיה".

כאמור בין הקשרים שנחקרים, יש את עסקת הנדל"ן משנת 2015, בה שילם קושנר 295 מיליון דולר לרכישת מספר קומות בבנין הישן של הניו יורק טיימס ברחוב 43 במנהטן - מסניף של לבייב, בחברת אפריקה ישראל.

המכירה הוגדרה כ"בעלת עניין אפשרי" בחקירתו של הפרקליט מילר, כשקושנר לווה 285 מיליון דולר מהבנק הגרמני "דויטשה בנק", מה שהופך את הסיפור ליותר מענין, מאחר והבנק הפיננסי הגרמני עצמו היה מעורב בשערוריות הלבנת הון עם גורמים רוסיים.

הגרדיאן ניסה לקבל תגובה מהמעורבים בחקירה, קושנר ולבייב, אך לא הצליח לקבל תגובה, מחברת פריזבון נמסר שהם דוחים את כל ההאשמות נגדם, "הכל נעשה בצורה חוקית" מסרו.
גרארד קושנר לב לבייב חקירות טראמפ טיימס סקוור ניו יורק טיימס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד