י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

התחרות מתרחבת: חברת הסלולר של אקספון התחייבה על תאריך השקה

אקספון עתידה להיות מפעילת הסלולר השישית בישראל כחברה בעלת תשתית • החברה רכשה מתג תקשורת מאריקסון בעלות של מיליוני דולרים

חזי בצלאל עם כחלון. צילום: פלאש 90
חזי בצלאל עם כחלון. צילום: פלאש 90



חברת הסלולר השישית בישראל, בבעלות אקספון ואיש העסקים חזי בצלאל, קרובה להשקה. החברה התחייבה במכתב רשמי למשרד התקשורת לעלות לאוויר ולהשיק שירותים מסחריים בתוך כ-4 חודשים, ובכל מקרה כבר ב-2017, כך נודע ל-TheMarker.

כזכור, אחרי תלאות רבות, אקספון עתידה להיות מפעילת הסלולר השישית בישראל, כחברה בעלת תשתית (וזאת בנוסף למספר חברות סלולר מחוסרות תשתית שפועלות בשוק). החברה התמודדה וזכתה במכרזי תדרי הדור הרביעי בינואר 2015. היא חתמה על הסכם שיתוף רשת עם סלקום וגולן טלקום ביולי 2016 וקיבלה רישיון פעולה ב-20 באפריל האחרון. זהו הניסיון השני שלה להיכנס לשוק, אחרי שבעבר זכתה במכרז תדרי הדור השלישי אך לא הצליחה להעמיד את הערבות הבנקאית שעליה התחייבה - ונפלטה מהשוק.

במעמד קבלת הרישיון במשרד התקשורת אמר בצלאל: "זה היה תהליך ארוך שהתחיל ב-2014, עם צאת המכרז, וזכייתנו בתדרים ב-2015. העמדנו ערבויות של למעלה מ-100 מיליון שקל, וכעת אנחנו מוכנים לצאת לדרך. אנחנו נכנסים אחרונים לשוק. יש לזה גם יתרונות: אנחנו יכולים להיכנס בטכנולוגיה הכי מתקדמת. אין לנו גיבנת של חוב. הכל מורכב מהשקעות עצמיות. הכל הון עצמי ולא חייבים הון עצמי של אגורה וזה לא מקובל בשוק הישראלי. לכל החברות יש גיבנת היסטורית ואנחנו מהבחינה הזו יותר גמישים".

בתוך כך, ל-TheMarker נודע כי אקספון חתמה עסקה לרכישת מתג מחברת אריקסון. מתג הוא הרכיב המשמעותי ברשת סלולר, ואקספון בחרה בחברה השבדית אחרי תהליך מכרזי ארוך, בו התמודדה גם נוקיה (אלקטל לוסנט לשעבר). שווי המכרז: מיליוני דולרים, והוא כולל עלויות התקנה ודמי רישיון שנתיים.

מתג הסלולר שרכשה אקספון הוא החדיש מסוגו ובטכנולוגיות SDN (ר"ת Software Defined Network). הרשת מבוססת על שרתים סטנדרטיים ומאפשרת הוספה והסרה של תכונות לרשת בלחיצת כפתור - בדומה לעולם האפליקציות בסמארטפונים. זוהי אחת ההתקנות הראשונות בעולם של רשת מהסוג הזה והיא תאפשר לחברה גמישות בהשקת מוצרים חדשים.

הציוד שנרכש מאריקסון עושה את דרכו בימים אלו לישראל דרך הים. הוא ינחת בישראל במהלך אוגוסט ותהליך ההתקנה יארך שבועות בודדים. אקספון תציב את השרתים, מחברת Dell, בשני אתרים, מסיבות של שרידות ויתירות: מתקן מד-וואן בפתח תקווה ובמתקן של טמרס במת"ם חיפה.

מלבד הקמת המתג, אקספון עוד צריכה להתממשק לרשת המשותפת לה, לסלקום ולגולן טלקום וכן להקים קישורים (מכונה: אלומות) אל כל חברות הטלקום האחרות בשוק. זה אינו תהליך טריוואלי אך כאמור בחברה מאמינים שיוכלו להשלים אותו תוך מספר חודשים.
אקספון מפעילת סלולר אריקסון משרד התקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד