כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מרגי מדבר על הכל: "אני יודע מה אעשה ביום שאחרי דרעי" • צפו

בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' עם סיום מושב הקיץ, מרגי פותח את הלשכה ומדבר על הכל; על היום שאחרי דרעי, על קשריו עם אלי ישי, על הסקרים הלא מחמיאים, על מצוקת הבנות הספרדיות ועל מפלגת האחות • צפו בראיון עם הח"כ הכי אמיץ בש"ס

מרגי בראיון ל'בחדרי'. צילום: יעקב גרודקה
מרגי בראיון ל'בחדרי'. צילום: יעקב גרודקה



"אתה חושב שנח לי היום, בימים האלו להסתובב בגאולה או בבני ברק, כשארבעה נערים שוטים רודפים אחריי?" אומר חבר הכנסת יעקב מרגי. הח"כ החרדי היחיד ש"לא רואה בעיניים" את 'הפלג הירושלמי' מדבר גם עליהם בראיון החושפני שהעניק ל'בחדרי חרדים'. למרות הכל - הוא לא באמת חושש, "בקעמפים אני זוכה להערצה יותר מכל חבר כנסת אחר".

בעיצומה של הסערה והשיח על אפשרות שאלי ישי יחזור להנהיג את ש"ס, מרגי אומר ל'בחדרי חרדים': "אני לא מחרף ומגדף את אלי ישי, אני לא מחובר אליו, אבל לא אחרים אותו". ומה קרה לש"ס שמידרדרת בסקרים: "קשה לש"ס לבלוט במציאות שכל הממשלה חברתית. מי שלא מתייחס לסקרים טומן את ראשו בחול".

מרגי לא חושש לבקר את מפלגתו: "ש"ס מדברת רק לציבור החרדי, אנחנו צריכים לדבר לציבור הכללי, כשנדבר לאוכלוסיות ששוות עשרים מנדטים - נקבל עשרה".

מרגי גם רומז למגבלות שיש על הח"כים בעידן היו"ר דרעי ששולט ביד רמה. יחד עם זאת, הוא פותח את הקלפים ואומר ביושר: "לא נכון ולא הוגן לדבר כרגע על 'היום שאחרי' דרעי. אני חושב עם עצמי ואני יודע מה אעשה ב'יום שאחרי'. אם יש צורך לקיים דיון על 'היום שאחרי' - זה יו"ר המפלגה בינו לבין עצמו ובין מועצת החכמים".

מול המצלמה, מרגי מכחיש כי הוא הח"כ שצוטט ב'ישראל היום', כמי שמדבר על 'היום שאחרי' במידה וחקירות דרעי יסתבכו: "בש"ס מדברים על הסקרים, לא על היום שאחרי".

על הנקודה הכי רגישה וכואבת אצלו - מצוקת בנות הסמינרים, חושף מרגי בראיון ל'בחדרי חרדים' - שורת גילויים וחשיפות, חלקם מעוררי סערה של ממש: "אני מחזיק מסמך של עיריית ירושלים. אחוז הספרדיות בסמינרים האשכנזים - 20 אחוז". על מכתב הח"כים מ'יהדות התורה' נגדו בנושא, הוא משווה לערבים, להבדיל: "גם חברי הרשימה המשותפת מדברים לקהל ועושים משהו אחר. דרעי לא ספר את המכתב שלהם. לא יודע במה הם אחותי...".

קבלו את ראיון הווידאו המלא והלא שגרתי:
⁠⁠⁠

אנחנו בתקופה סוערת בתוך סיעת ש"ס, ראיונות אנונימים שיצאו החוצה, ומשום מה השם שלך נקשר אליהם, אולי תגיד פה פעם אחת: אני לא קשור לדברים הללו?

"מי שמכיר אותי מאז ומתמיד, אני לא מסתתר. אם יש לי ביקורת אני אומר אותה, לטוב ולרע, וכולה עניינית".

"נתתי ראיון מוצהר לקו עיתונות דתית, אני לא יודע מי משייך. מי שעשה את זה ומי שמתדרך עיתונאים בצורה אנונימית – אני חושב שזה מעשה לא נכון, אם יש לו ביקורת הוא היה צריך לעמוד ולומר אותה. קודם כל לומר אותה ליושב ראש המפלגה. עכשיו, לא אמר אותה והלך תידרך אותה בסתר? יש לנו הלכה, ארור מכה רעהו בסתר, לכן שלא ימכרו לנו לוקשן. אם יש הקלטה שישימו אותה, אם יש הקלטה של צד שלישי, אדרבה שישימו אותה.

"דעותיי ידועות לכולם, אני לא הולך לנגב אחרי כל מי שמייחס לי דברים כאלו ואחרים, לכן אני אומר לך בצורה חד משמעית – דרכי לומר את הדברים בצורה הכי ברורה, זה הערך מוסף שלי וזה גם החיסרון שלי - כנראה לגבי אותם אנשים ציניקנים שלוקחים את זה למקום אחר. תנועת ש"ס חשובה לי, לא רוצה לומר יותר מכל אחד אחר, אבל ודאי לא פחות מכל אדם אחר – אם לא יותר, וכל מה שאני עושה בחיי, זה כל כולי מחוייב לתנועת ש"ס מבוקר ועד ערב".

אתה עוף זר בש"ס. האם לפעמים אתה חושב, 'בשביל מה אני צריך את זה, הרי זה יכול לעלות לי בסוף בכיסא'?

מרגי בראיוןצילום: מרגי בראיון
מרגי בראיון


"אני מודה לך על השאלה הזו. כל מה שאני עושה מגובה מהתנועה, כשאני עושה דברים ואני יוצא מהמסגרות - יודעים גם לומר לי 'הגזמת פה', שזה לא דעת התנועה. זה שאני אומר ואחרים לא – אתה יודע כמה פעמים אומרים לי, 'מזל שאתה יכול לדבר ואתה עושה את מה שאנחנו חושבים', יש כאלה שיותר עצורים בגלל הקהילה שממנה הם באים, הם לא רוצים להיתפס כ.. כי יש להם עדיין ילדים וחתנים וכלות והם חושבים שזה לכאורה פוגע ב"השקפה". אני מוכן להתחרות עם כל אחד שחושב שההשקפה שלי פגומה וגם ביראת שמים שלי, סליחה על היהירות, מותר לי פעם ב.., גם בהשקפה התורנית הצרופה שלי והיא נשמעת לגדולי ישראל, וזו הסיבה שאני מתמיד שורד במערכת. לכן – לא תמיד זה שלא אומר - חושב אחרת, הרבה פעמים אומרים לי: 'מזל שאתה מסוגל לומר את מה שאנחנו חושבים"'.

מרגי מוסיף בגילוי לב, "לומר לך שלפעמים אני לא חושב עם עצמי, 'יעקב, למה אתה צריך את זה?', אתה חושב שנח לי היום, בימים האלו להסתובב בגאולה או בבני ברק, כשארבעה נערים שוטים רודפים אחריך ואומרים לך כל מיני דברים, למה אתה אומר ככה, למה אתה אומר ככה".

נערים מתוך ש"ס?

"לא, לא, נערים של הפלס, ששואלים למה אני מגן על חיילים, גם הפגינו ליד הבית שלי, הוציאו עלי קריקטורות ושלטים בגאולה, במהלך כל השנה האחרונה, אבל כפי שאמרתי אני שואל את עצמי ומיד אני רוצה לברוח לאיזור הנוחות ומיד אני חוזר ואומר לי, שאם אני לא - אז מי כן, ההוא פוחד, ההוא לא יכול, ההוא זה לא תפקידו, אז כנראה הקדוש ברוך הוא ייעד לי - לומר..".

"הרי למי אני דואג? האם אני בקום ועשה אומר 'לכו תתגייסו?', האם אני בקום ועשה אומר 'לכו לאקדמיה?', לא. אני אומר: אלו שבעבר התגייסו - אני צריך לאפשר להם אורח חיים חרדי ותורני, אלו שלא רוצים להתגייס ורוצים לשלול להם את מעמד בן ישיבה - אני מקצה עוזר פרלמנטרי שמטפל אך ורק בזה, שעוזר להם ומחזיר להם את מעמד בן ישיבה, אני צריך להתנצל בפני נערים שוטים או כאלו שרוצים לנהל מאבק..?".

ביקורת מתוך השטח של ש"ס אתה לא מקבל?

"לא קיבלתי. ההיפך הוא הנכון. אני מסתובב הרבה מאוד, גם בקרב בני התורה בעולם הישיבות, ברחובות החרדים, ואני אומר לך שאני מקבל רק פרגון, יישר כוח על מה שאתה עושה, כל הכבוד על האומץ שלך - אנחנו מתחברים - בגובה העיניים".

"אותם נערים שרצו אחרי, זה אותם נערים שמשרתים את האג'נדה של 'הפלס', שיש להם כרגע אג'נדה. אבל עניינית אני רוצה לומר לך שאני מדבר לתוך תוכם של בחורי הישיבות. אני אומר לך, בקעמפים אני זוכה להערצה יותר מכל חבר כנסת אחר".

בא נחזור לש"ס

"בש"ס אין לי ביקורת".

אנשים בש"ס לא אומרים 'הנה מרגי מחובר לאלי ישי והוא לא מצליח להתנתק ממנו'?

מרגי עם אלי ישי במליאת הכנסת. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90צילום: מרגי עם אלי ישי במליאת הכנסת. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
מרגי עם אלי ישי במליאת הכנסת. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


"טוב, זה שוטים קטנים. מה הקשר מחובר. בא אני אומר לך, מה קנה המידה להרגיש מחובר לאלי ישי, לשנוא אותו? להשמיץ אותו, לחרף אותו ולגדף אותו? אני לא שם. אני לא מחרף, אני לא מגדף, אני לא מחובר אליו, לא פוליטית, ואני לא מתנצל על כך. אני לא מנסה להוכיח לכל מיני נערים קטנים, נערי וואצאפ שמחפשים שכל דבר אני אוכיח. אלי ישי היה יו"ר מפלגה, שירתתי איתו ביחד כמנכ"ל מפלגה קרוב ל-12 שנים ואני גאה על כך, היו לנו שיתופי פעולה. הוא עזב את המפלגה מרצונו, ניסיתי להניא אותו, מרגע שהוא עזב את המפלגה - דרכינו הפוליטית נפרדה".

יש לך קשר חברי עם אלי ישי?

"מה זה חברי?"

אתה נפגש איתו ומדבר איתו?

"לא, לא. אם אני אראה אותו ברחוב - לא אברח ממנו, ואם אני צריך לשבת בשולחן המזרח כשהוא נמצא - אני אשב. אני לא מחרים אותו. אני לא מחרים שום בן אדם בעולם".

הסקרים האחרונים לא מחמיאים לש"ס, אולי יש בעיה בתקשורת שלכם שאתם לא מצליחים להעביר את המסרים לעם ישראל?

"ישנם דברים אובייקטיבים, ודברים לא אובייקטיבים. אתחיל מהאובייקטיבי. קשה לש"ס במציאות שכל הממשלה חברתית, עשינו דברים גדולים, ההסכם הקואליציוני הזה - מבורך".

"מניסיון שלי כמי שהיה שותף למו"מ קואליציוניים - אין מציאות כזו שאתה מיישם מאה אחוז מההסכם הקואליציוני שלך ובקדנציה הזו יישמנו אותו במאה אחוז, קיבלנו עוד ערך מוסף - עוד 20-30 אחוז מעבר להסכם הקואליציוני. אבל מה לעשות - שר האוצר חברתי, ראש ממשלה חברתי, יש תחרות על הטיקט החברתי, כולם נהיו חברתיים, מה לעשות, אני שמח שכולם העתיקו מש"ס, ולכן קשה לנו לבלוט במימד החברתי".

"אבל יש לנו גם קושי לא אובייקטיבי, לצערי הרב זה היה ויכוח פנימי אצלנו, יש תפיסות כאלו ויש תפיסות כאלו. אנחנו בצד הזה שרוצים לשמר את הזהות החרדית ואני בעד, אבל זה לא נוגד, אתה יכול לשמר את הזהות החרדית ובד בבד לדאוג לאחינו בני ישראל בערי השדה. כי ברגע שאתה ואני יושבים כאן בכנסת, יש בעלי בתים שעובדים - אבל משעה ארבע חמש הם ממיתים את עצמם באוהלה של תורה, עם הקשיים היומיומיים, הם לא מרגישים אותנו. אני משקיעים בצדק – את כל המאמצים שלנו ואנחנו מדברים רק לציבור החרדי. זאת ביקורת חיובית שצריכים להתייחס אליה".

אז אתה כן סבור שצריך להתייחס לסקרים?

מרגי בראיון ליעקב גרודקהצילום: מרגי בראיון ליעקב גרודקה
מרגי בראיון ליעקב גרודקה


"בוודאי שצריך להתייחס לסקרים, אוי ואבוי, הנה אני אומר לך, מי שלא מתייחס לסקרים טומן את ראשו בחול, וזה לא בא מנקודת ביקורת, אין לי ביקורת, אמרתי לך – יש דברים אובייקטיבים ויש שלא".

"ש"ס מדברת רק לציבור החרדי, במסרים שאנחנו מעבירים, מצד אחד אנחנו עושים לכלל החברה הישראלית, אבל בדיבור שלנו אנחנו מדברים רק לחברה החרדית".

מדוע באמת ש"ס מדברת רק למגזר החרדי?

"אני יכול להגיד לך מה אני עובר. כשאני רוצה לצאת עכשיו בהצהרה, אני עושה את כל החשבונות, כי אני יודע שיש לנו הקצנה. המיליטנטיות מהצד של גורמי 'הפלג' ו'העדה החרדית', כלפי כל מי שחושב אחרת מהם, היא מיליטנטיות שהיא גובלת בהטרדות ובאלימות, יש אמצעי הטרדה היום יותר גדולים, יכול להיות שחברי הכנסת חוששים, אני לא חושש, אני מתמודד עם הפגנות, מתמודד עם קריקטורות, ומתמודד עם הפאשקווילים ועם אמירות עוקצניות ברשתות החברתיות, אבל כנראה שאנחנו צריכים יותר ויותר לדבר לציבור הכללי".

מרגי מוסיף: "ברגע שהציבור מעניש אותך, זאת אומרת שהוא ציפה ממך, שהוא מעריך אותך, יש לנו ציבור גדול שאוהב אותנו בצורה מסויימת, לא להתפשר על הערכים שלנו, אבל לפחות לדבר במה שאתה מאמין, לאלו שכן רוצים אקדמיה, ובסוף אנחנו כמפלגה מעודדים לאלו שרוצים, עושים ותורמים בכל דרך שהיא, אז תדבר שישמעו את הקול שלך".

"כן, יש ויכוח ציבורי כרגע על נוער נושר, זו בעיה שכמעט כל בית חרדי מתמודד איתה. אנחנו מתמודדים איתה, מנסים לעשות, אנחנו לא מדברים על זה, אנחנו צריכים לדבר על סוגיות שהם רלוונטיות לכלל החברה הישראלית, כשאתה תדבר על אוכלוסיות של עשרים מנדטים – תקבל בסקרים עשרה מנדטים".

מרגי התייחס לאמירתו של השר דרעי, בגל"צ, "אני אוהב את הרפורמים – הם יהודים בדיוק כמוני", לדבריו של מרגי: "אם אני יעקב מרגי הייתי מעז לומר את זה.. אבל לכן הוא יו"ר המפלגה".

אם אתה היית אומר משפט כזה, מה היה קורה?

"אוי ואבוי. לא מהמפלגה שלי, הייתי חוטף ברשתות, הייתי חוטף מאותם גורמים קיצונים, וכי מה, יו"ר המפלגה שלי השר אריה דרעי באמת מעודד את הקו הרפורמי? לא יצא לו בטעות. הוא צודק, הם חלק מהעם היהודי והם טועים, וצריך לומר להם שהם טועים. הוא אמר שהוא אוהב אותם כיהודים ולא כרפורמים. הוא היה רוצה לראות אותם בדיוק כמוני וכמוך. אבל לקחת את האמירה זהו לצ'קמק אותה, לצמצם אותה בפרשנות כדי להציג אותו כמי שאוהב את הרפורמים בתפיסה שלהם? זה לא נכון, זה עוול".

כשמזכירים לח"כים מש"ס את צמד המילים 'היום שאחרי' – הם בורחים אחורה ואומרים אין 'יום שאחרי' ולא יהיה. אולי ממך נשמע זמירות אחרות? הרי ישנה אופציה שדרעי יאלץ לעזוב, מה הבעיה לחשב את העתיד?

מרגי עם יו"ר התנועהצילום: מרגי עם יו"ר התנועה
מרגי עם יו"ר התנועה


"הרי אם יו"ר המפלגה לא היה בחקירות אף אחד לא היה מעלה על דעתו את השאלה הזו, נכון? מרגע שהוא בחקירות, כולנו תפילה שהסוגייה הזו תסיים והחקירות ייגמרו ללא כלום. זה גם לא נכון ולא הוגן לדבר כרגע, בכל פורום ובכל במה, בטח לא בתקשורת, על היום שאחרי. כולנו תפילה, אנחנו מאמינים בני מאמינים".

עדיין, אתה ודרעי פוליטיקאים, ודרכו של הפוליטיקאי היא לחשב את הצעדים קדימה

"ה-DNA שלנו הוא שונה, יש לנו יו"ר מפלגה, יש לנו מועצת חכמים, אם יו"ר המפלגה ימצא לנכון לקיים את הדיון הזה ביום שאחרי – הוא בוודאי יעשה זאת עם מועצת החכמים".

אז גם אתה לא מוכן לדבר על 'היום שאחרי'?

"אני חושב עם עצמי על זה, ואני יודע מה אני אעשה ב'יום שאחרי', אבל זה לא לדיון ברבים ולא לדיון בכיכר העיר ובטח זה לא באיזה ראיון אנונימי שמאן דהו אמר שהקליט או לא הקליט, או יש הקלטה או אין הקלטה. אם יש צורך לעשות את הדיון על היום שאחרי – זה יו"ר המפלגה בינו לבין עצמו ובינו לבין מועצת החכמים".

למה היום שאחרי מעסיק אותך באופן אישי?

"לא מעסיק אותי"

אמרת שבאופן אישי אתה חושב על זה

"אני מתפלל קודם כל שהוא יצא זכאי, זה מה שמעסיק אותי, שהתיק ייסגר – יותר נכון".

יצא לכם - הח"כים בש"ס - לדבר על ה'יום שאחרי', בשיחות מסדרון, בשיחות אישיות?

"לא, על הסקרים מדברים, כן, על מצב הסקרים מדברים, על היום שאחרי לא יצא לי לדבר".

סוגיית בנות הסמינרים: "לא הצלחנו בלבטל את האפלייה"

מרגי עם גפני במליאה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90צילום: מרגי עם גפני במליאה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
מרגי עם גפני במליאה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


אני שואל את מרגי אם יש התקדמות בנושא בנות הסמינרים. מרגי מבקש להבהיר כי לא באמת מתחולל שינוי בסוגייה הכואבת הזו. "לא הצלחנו. הצלחנו בלשבץ בנות. לא הצלחנו בלבטל את האפלייה. אני מחזיק מסמך של אגף החינוך בעיריית ירושלים, תראה את אחוזי הספרדים במסמינרים האשכנזים, זה נע באיזור ה-20 אחוז, באחד הסמינרים אני מצדיע לו – 40 אחוז. אני שואל אותך: הצלחנו לצמצם את האפלייה? לא. מנהלי הסמינרים משפרים את השיטות שלהם ומערימים גם עלי וגם על משרד החינוך. הצלחנו בתקנות לשנות מצב. נכון, בשנים שעברו - בנות סיימו את חופשת הקיץ, התחילה שנת הלימודים והן לא שובצו עדיין במוסדות חינוך. להגיד לך שהתמודדנו עם אפלייה? לא".

מרגי מתייחס למכתבם של ח"כי 'יהדות התורה' לדרעי, בו הם תקפו את מרגי במרומז במרומז וטענו כי הוא גורם נזק כשהוא אומר שישנה אפלייה בסמינרים. "שאלת אותי על המכתב שכתבו חברי הכנסת? קשה לי, זה ראיון אני צריך להתאפק, אבל יש לי יצר הרע לא להתאפק. להבדיל אלף הבדלות, גם חברי הרשימה המשותפת מדברים לקהל ועושים משהו אחר. המכתב הזה היה כדי לרצות קבוצה מסויימת של ראשי הסמינרים".

"אני לא אויב ולא יריב של שום חבר כנסת מיהדות התורה, ולא של שום ראש מוסד חינוכי, אני באתי לזעוק את זעקתן של הבנות האלו, אני עושה את זה בדרך שלי ובגיבוי מלא של המפלגה. ניסו לתקוע טריז במכתב הזה, הם לא הצליחו הרי מה היה קורה? לא יצוייר שיו"ר המפלגה היהה נחרד מהמכתב הזה, הרי הוא היה פונה אלי, אז הנה אני מודיע דרכך לכלל עם ישראל, שיושב ראש המפלגה אפילו לא ספר את המכתב שלהם, לא התייחס, לא ספר אותם, לא פנה אלי, אם היה מתייחס היה פונה אלי".

"תקשיב, נשיא המועצת שקשוב ל'אחותינו את תהיי לאלפי רבבה' או איך אמרת 'מפלגת האחות' – לא יודע במה היא אחותי, אבל לא משנה, הוא לא פנה אלי. כשחכם שלום רוצה הוא פונה, כאן הוא אפילו לא פנה אלי, אתה יודע למה? כי הוא זועק את זעקת הבנות".

"תאמין לי, אני אשמח מאוד אם מישהו יגיד לי: תן למישהו אחר לטפל בסוגיית הבנות. זו מעמסה אישית, זמן ומנטאלית - לא קלה. לא הייתי מאחל לאף אחד לעמוד מול אמא שיושבת ובוכה בטלפון ב-10 בלילה, ואבא גבר, שבוכה לי ואומר לי שהוא לא יכול להסתכל לבתו בעיניים. אף אחד לא יטיף לי בסוגיית הבנות, שיסתכלו על עצמם במראה ויתנו דין וחשבון לבורא עולם, גדולי ישראל שלהם, הרב אלישיב ויבדל לחיים ראש הישיבה הרב שטיינמן, הרב שטיינמן אמר: "מה גאווה?", בשביל גאווה הם עושים את זה?".

הוא תקף את מנהלי הסמינרים: "אני כוונתי לדעת גדולים כשאמרתי שהם ממתגים את עצמם על גב הבנות הספרדיות, זה בדיוק גאווה שאמר הרב שטיינמן, ואמר כבר הרב אלישיב מה שאמר על ראשי הסמינרים".

הזכרת את גדולי ישראל. איך אתה תומך בסמינרים אזוריים כשגדולי ישראל יצאו נגד?

"לכן אנחנו מכבדים את זה, ואם היה מתאפשר לי לבוא לשטוח את משנתי בפני גדולי ישראל, אין לי ספק שהייתי משכנע אותם, הרי מה זה רישום אזורי, ניקח את מודיעין עילית, הרי ראש העיר יודע את האיזורים שלו, והוא ממפה ביחד עם המוסדות – ומגיעים להסכמה על חלוקת השכונות, איזו סכנה רוחנית תהיה כאן? הרי רוב הבעיה זה ירושלים והערים חרדיות, אם זה בהסכמה של ראשי המסודות - איזו סכנה יכולה להיות פה?".

"ואני שואל אותך שאלה בר מינן "קצת אפיקורסית", מה יקרה אם ראש מוסד יקח 10 מתוך ה-700 תלמידות שלו, 10 תלמידות חלשות ויקדם אותן רוחניות - לא יקרה כלום. יהיה רעש גדול בשמים ותהיה סנגוריה גדולה אבל כנראה שהם אל רוצים סנגוריה".

אתה דיברת עם נשיא המועצת בנושא, הרי זה עניין של 'דעת תורה'?

"מוניתי על דעת המפלגה ועל דעת המועצת. ברגע שישנה החלטה של היו"ר והסיעה וסיכמנו שכרגע זו לא העת כי אין הסכמה עם יהדות התורה, אנחנו בדרך כלל הולכים ביחד בנושאים מסויימים, אז אין אלא לקבל את דין התנועה. אם הייתי חופשי - יכול להיות שהייתי עושה זאת. אבל אין רצוני לעשות דבר שיביא נזק, רצוני לברך ולא לקלל, לכן מהלך של רישום איזורי חייב להיות בהסכמה עם ראשי הערים יחד עם ראשי המוסדות, חלוקה הוגנת, שכל אחד ידע".

לטענתו של מרגי, "מה קורה היום? יושב ראש רשות ואומר, הסמינר הזה לא הלך איתי, אני דופק אותו ואני שולח לו את כל ה.. יש דירוג הרי, לפי רמות רוחניות וציונים. והוא עושה חלוקה לא הוגנת. אז השאלה האם זה דין? זה נקרא 'אין לדין אלא מה שעיניו רואות'?.

לסיום, מושב הקיץ כבר מסתיים, אתה מרוצה מההישגים של המפלגות החרדיות?

"אני מה זה מרוצה. לא חושב שהייתה לנו קדנציה למפלגות החרדיות מבורכת כמו הקדנציה הזו והמושב הזה. רק כן הייתי מציע לראשי המפלגות שלנו 'והצנע לכת עם ה' אלוקיך', אל תניפו את ההישיגים האלו בקולי קולות, זה רק מעצים את השונאים שלנו, זה עלול להביא עלינו עוד פעם שבקדנציה הבאה הקמפיין המרכזי יהיה על חרדים שהם סחטנים, לכן לא תמיד אנחנו צריכים ויכולים למנף ולפרסם את ההישגים".

"אני יכול לומר לך באופן כללי. ההשיגים הם בכל התחומים כמעט, זה לא מובן מאליו, אצל ראשי ממשלות אחרות תמיד שעלה דיון בנושא הרפורמים – ידנו הייתה על התחתונה, ואם אתה שואל אותי - גם כאן לא צריך לדבר, לא צריך להרגיז את האוייבים שלנו".

יעקב מרגי אפלייה אלי ישי יהדות התורה אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד