י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הפלסטינים ממשיכים את המאבק; תרחישי האימים שהוצגו בקבינט

הוועדה המרכזית של פתח' קוראת להמשיך את התפילות בכיכרות ולא במסגדים, כמו כן הם מארגנים תביעה נגד ישראל בהאג • מאות התפללו הלילה מחוץ לשער האריות • רוב הציבור: הסרת הגלאים - התקפלות • וגם: תרחישי האימים שהוצגו לקבינט

 צילומים: פלאש 90
צילומים: פלאש 90



אם במערכת הביטחון חשבו כי אם הסרת המגנומטרים בכניסה להר הבית, הרוחות יירגעו, הרי שההערכה היתה שגויה, הפלסטינים הונחו דווקא להמשיך את ההסלמה במלוא הכוח ולא להרפות.

סברי סיידם, סגן מזכ"ל הוועדה המרכזית של פתח', חשף אמש (שלישי) כי הוועדה החליטה להמשיך את המאבק העממי נגד מדינת ישראל, והיא קוראת לקיים תפילות בכיכרות ולא במסגדים. כך על פי הדיווח באתר 'וואלה'.

כמו כן אישר סיידם, כי הוועדה מתכוונת לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג, וכן להצטרף ל-28 ארגונים בינלאומיים.

כמידי ערב במהלך עשרת הימים האחרונים, התכנסו אמש מאות מתפללים מוסלמים, מחוץ לשער האריות בבירה לעצרת תפילה. זאת כזכור, בעקבות פיגוע הירי שאירע ביום שישי ה-14 ביולי בהר הבית, בו קיפחו את חייהם שני שוטרים, כתוצאה מירי לעברם שבוצע על ידי שלושה מחבלים שחוסלו בזירה תוך כמה שניות.

לאחר האירוע הוחלט בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, על הצבת גלאי מתכות בכניסה להר הבית, בכדי למנוע החדרת נשק לתוך המתחם, מה שימנע את הפיגוע הבא. הדבר עורר את זעמם של המוסלמים ואלה פתחו בעצרות מחאה והפרות סדרות אלימים תוך ידויי אבנים, בקבוקי תבערה וירי זיקוקים לעבר כוחות הביטחון. רק בסוך השבוע האחרון מתו שלושה פלסטינים במהלך עימותים אלה.

אתמול בבוקר (שלישי), הסירה המשטרה את גלאי המתכות שהוצבו בכניסה להר הבית, זאת בהוראת הקבינט המדיני-ביטחוני, יש שקשרו בין ההחלטה על הסרתם לפרשת המאבטח בשגרירות בירדן.

77% סבורים - הסרת המגנומטרים זו התקפלות

גלאי המתכות בכניסה להר הבית. צילום: פלאש 90צילום: גלאי המתכות בכניסה להר הבית. צילום: פלאש 90
גלאי המתכות בכניסה להר הבית. צילום: פלאש 90


בתוך כך, סקר שפורסם אמש (שלישי), בחדשות ערוץ 2, מגלה כי רוב הציבור - 77% נגד הסרת המגנומטרים בכניסה להר הבית. את הסקר ערכו מנו גבע ומינה צמח בשיתוף 'אייפנאל'.

המשתתפים בסקר נשאלו, האם מלכתחילה היה נכון להציב את גלאי המתכות בהר הבית, 68% מהנשאלים ענו, כי היה מדובר בהחלטה נכונה, לעומת 23% שענו כי היה מדובר בהחלטה שגויה מעיקרא, והשאר - 9%, לא היתה להם דעה בנושא.

הנסקרים השיבו גם לשאלה, האם ההחלטה להסיר את גלאי המתכות נתפסת כהתקפלות מצד ישראל?, 77% מהנשאלים סבורים שכן לעומת 17% בלבד, הסבורים כי ההחלטה לא נתפסת כהתקפלות.

כמו כן נשאלו 502 הנסקרים, מה דעתם על תפקודו של ראש הממשלה נתניהו בנושא? 23% סבורים כי תפקד כראוי, לעומת 67% הסבורים כי נתניהו לא ניהל זאת כראוי. 10% השיבו כי אינם יודעים.

בנוסף פרסם אמש הכתב הפוליטי של חדשות ערוץ 2 - עמית סגל, את תרחישי האימים שהוצגו לקבינט, התרחיש הראשון הוא שתפרוץ אינתיפאדה חדשה. התרחיש השני שהועלה על השולחן הוא, שארגון התנזים יחזור לפעול במיוחד בחברון, לאחר 14 שנה של שקט מצדו.

תרחיש נוסף שהתריעו עליו בישיבת הקבינט, אם יישארו הגלאים והמצלמות בהר הבית, זה יפריע למאבק מול חיזבאללה בגבול הצפוני, זאת בשל לקיחת משאבים מצה"ל. התרחיש הרביעי שהוצג לחברי הקבינט הביטחוני, הוא האפשרות לאיחוד חריג של המדינות המוסלמיות כולן, מאיראן ועד טורקיה נגד ישראל.

הסלמה הר הבית מגנומטרים סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד