כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

העירייה לחרדים: "הסירו את עמודי העירוב"

האם מדובר בצעד אנטישמי? לדברי ראש העיר, אין לו בעיה עם החרדים בעירו, הוא רק רוצה שיקיימו את החוק, מאידך, בעצומה שפורסמה באינטרנט בעד הסרת עמודי העירוב נכתבו הערות אנטישמיות נגד החרדים המקומיים

עירוב. צילום: חדשות 24
עירוב. צילום: חדשות 24



גורמים בעיירה מאווה, שבניו ג'רזי, הורו לחרדים על הפסקת בניית עמודי עירוב, וההחלטה זכתה לתמיכה חזקה של התושבים המקומיים.

ביום שישי העבירו נציגי העיירה, מכתב המורה על הורדת עמודי העירוב שהוקמו כדי לאפשר לתושבי העיר היהודים לטלטל חפצים בשבת, ההוראה ניתנה, על בסיס הפרת חוקי השילוט של העיר, במכתב הם קבעו את התאריך-4 באוגוסט כמתוכנן להסרת כל עמודי העירוב עם החוטים.

על פי הדיווח באתר Yeshiva world news, העירוב הוקם על ידי "קרן עירוב דרום מונסי", קבוצה קטנה יותר מהקהילה היהודית הגדולה שבמונסי שבניו יורק הסמוכה, שהקימה עירוב בערים הסובבות את הקהילות החרדיות באזור.

מייק קלי, מהנדס העיר, כתב שעמודי ה-PVC הלבנים המשמשים להתקנת העירוב מהווים סימן שדומה לאיסור פרסום שלטים על סלעים, מוטות, או לוחות עץ.

'קרן עירוב דרום מונסי' הודיעה לעירייה, כי הם קיבלו אישור מחברת החשמל לתלות את העירוב על המוטות שלהם. אף על פי כן, העיר משתמשת בצו של איסור פרסום ברחובות כאמצעי סילוק העירוב.

"האחריות שלנו היא לשרת את הציבור ולאכוף את חוקי עיריית מאווה" אמר ראש העיר ביל לאפורסט. "זה שולח מסר חזק מאוד למי שבוחר להפר את חוקי העיירה שלנו".

לפני יומיים (שני), יותר מ-200 תושבי העיר נועדו יחד לפגישת תמיכה בהחלטת מועצת העיירה.

"מהווה סטרונג", היא קבוצת פייסבוק שארגנה את הפגישה, והיא מפרסמת שהיא תדאג לאכוף את החלטת העיירה. הקבוצה צברה 3,000 חברים תוך שישה ימים בלבד.

"אני לא רואה בזה השתלטות עוינת על העיר", אמר מנהל הקבוצה על קבוצת החרדים ממונסי שבנו את העירוב. "כל מה שאני רוצה זה שהם יקיימו את החוק ויישארו בגדר התקנות הקיימות".

בנוסף, יותר מ-1,200 איש חתמו על עצומה באינטרנט הקוראת להוריד את העירוב. העתירה, שכותרתה "להגן על איכות קהילתנו במאווה", הערות בעצומה מתייחסות אל "האנשים האלה" (החרדים)ומבטאים חששות בנוגע לירידת ערך הנכסים. רובם מגיבים אנונימיים.

"אני לא רוצה את האנשים הגסים, המגעילים האלה, המלוכלכים שחושבים שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים בעיירה הנחמדה שלנו", נכתב באחת התגובות.

אחר כתב: "אני לא רוצה שהעיירה מאווה תהפוך למקום לא רצוי לחיות. אנשים אלה אינם מתערים עם אנשים אחרים מחוץ לקהילה שלהם, אני לא רוצה שהם ישלטו במועצת המנהלים שלנו ויבקשו כספים למוסדות החינוך שלהם. כמו כן, הם קונים בתים (הכוונה לבתי כנסת) שהם טוענים כי זה למטרות דתיות, לא משלמים מסים, הם צריכים להישאר במקום ממנו באו,ושיעזבו את העיר שלנו לבד".

ביום שני, גם ראש עיריית מונטוויל, עיירה סמוכה למאלווה, הוציא מכתב להפסיק את עבודות הקמת העירוב שהחלו לפני מספר שבועות.⁠⁠⁠⁠
עירוב מאווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד