ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ישראל מפתה את 'לב טהור': "שובו הביתה"

משרד הרווחה מנצל את הזעזוע שחוותה הכת עם פטירתו הפתאומית של מנהיגה שלמה הלברנץ ז"ל, ומציע לחברי הקהילה לחשב מסלול מחדש באמצעות סל קליטה מפתה • חיים כץ: "נתאים לכל משפחה תוכנית לפי הצרכים האישיים"

לב טהור. ארכיון
לב טהור. ארכיון צילום: בחדרי חרדים

 


בעקבות מותו של מנהיג כת 'לב טהור', פונה משרד העבודה והרווחה לעשרות המשפחות החברות בכת בהצעה לשוב לישראל, ולקבל חבילת סיוע שתקל על קליטתן בארץ - כך מדווח ב'חדשות 2'.

ע"פ הדיווח, בכת 'לב טהור' הנמצאת כעת בגואטמלה, חברות 50-60 משפחות ישראליות, בהן כ-150 ילדים. בשל מגבלות שונות לא ניתן לכפות על משפחות החברות בכת ונמצאות מחוץ לגבולות ישראל לשוב לארץ עם ילדיהם הקטינים, וסל הקליטה של משרד הרווחה יוצע למשפחות שייענו לקריאה כעולים או תושבים חוזרים.

בנוסף מדווח ב'חדשות 2' כי היקף הסיוע מוערך בכ-150 אלף שקלים למשפחה, כשהשירותים שיוצעו למשפחות כוללים בין היתר, טיסות חזרה לישראל והחזרת תושבות מיידית וזכאות לביטוח בריאות לילדים. כמו כן מוצעת תמיכה כלכלית וסיוע בתשלום שכר הדירה למשך שנה, השמת הילדים במסגרות חינוך, מתן כלים ומיומנויות לפרנסה עצמאית ומימון טיפול פסיכולוגי.

שר הרווחה חיים כץ שקרא לחברי הכת לשוב לארץ ולהשתלב מחדש בישראל, אמר ל'חדשות 2': "נתאים לכל משפחה תוכנית לפי הצרכים האישיים שלה ונעמיד לרשותה את כל האמצעים הנדרשים להשתלבות אופטימלית בישראל. אנו מבקשים גם מבני המשפחות שנמצאים בקשר עם חברי הכת ליידע אותם שהמדינה חפצה בחזרתם". 

יצויין כי בגיבוש סל השירותים לחברי כת 'לב טהור' מעורבים משרדי החוץ, המשפטים, והרווחה, המשטרה וגורמים נוספים.

כזכור, לפני כשלושה שבועות פרסמנו כאן ב'בחדרי חרדים' על פטירתו הפתאומית של מנהיג הקהילה שלמה ארז הלברנץ ז"ל, לאחר שנסחף בנהר שוג'ובל באוניון ג'ואראז - מקסיקו וטבע למוות, עת טבל בערב שבת לנגד חסידיו ומאמיניו. ונקבר כעבור יומיים בחלקת אדמה שרכש בחייו בגואטמלה.

אמו של שלמה הלברנץ סיפרה לאחר שטבע, כי "הוא ירד לטבול במקווה ביום שישי, הנהר היה סוער וכדי שלא ייסחף הוא נקשר בחבל אל העץ, אלא שהחוט ניתק והוא נסחף בנהר, אנחנו מזועזעים, הילדים שלו אומללים".

אתמול (שלישי) דווח ב'בחדרי חרדים', על טרגדיה נוספת שפקדה את המשפחה עם פטירתה של הבת מרים גיטל ברכה ע"ה, בת ה-24, כתוצאה מאלרגיה ממנה סבלה. הותירה אחריה בעל וארבעה זאטוטים.












לב טהור שלמה הלברנץ משרד הרווחה סל קליטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד