י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שטרן שוב תקף את הראשל"צ - מקלב השיב אש • צפו

ח"כ אלעזר שטרן האשים הבוקר שוב את הראשל"צ בניגוד ענינים ובהתערבות בנושאי הכשרות • השר אזולאי וח"כ מלכיאלי השיבו אש והכחישו את טענותיו • ח"כ מקלב האשים את אנשי ההשגחה האלטרנטיבית בשנאה לדת • צפו

שטרן. צילום: פלאש 90
שטרן. צילום: פלאש 90 צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



שטרן שוב תקף את הראשל"צ - מקלב השיב אש: ח"כ אלעזר שטרן האשים הבוקר שוב את הראשל"צ בניגוד ענינים ובהתערבות בנושאי הכשרות, מאחר ובני משפחתו בעלי ענין בנושא. השר לשירותי דת דוד אזולאי וח"כ מיכאל מלכיאלי השיבו לו אש והכחישו את טענותיו.


שטרן פער פיו נגד הראשל"צ - הנציגים החרדים השיבו אש. צפו בסערה

בדיון סוער שהתקיים הבוקר בוועדה לביקורת המדינה, סביב דו"ח מבקר המדינה על מערכת הכשרות של הרבנות הראשית, אמר שטרן כי "לאחיו של הראשון לציון יש בד"ץ", לדבריו, "הרב הראשון לציון לא ידוע בעייני כשרות. לבני משפחתו של הרב הראשי יש אינטרסים במערכות הכשרות. בית המשפט כבר אמר שלגורמים במשפחת יוסף יש אינטרסים במערכת הכשרות".

ח"כ מלכיאלי שהשתתתף בדיון עצר את שטרן וצעק לעברו: "אתה מדבר שטויות. אתה אומר דברים שאסור לומר אותם, אסור לשמוע אותם. תחזור בך".

גם השר אזולאי הדף את טענותיו של שטרן וביקש להבהיר: "חשוב לי לתת הבהרה הרב הראשי הראשון לציון לא עוסק בכשרות. יש חלוקה בין שני הרבנים הראשיים. הרב לאו הוא הרב הראשי שעוסק בענייני הכשרות והרב יצחק יוסף עוסק בענייני דיינים".

על עצם הדיון אמר השר כי "על מנת לעשות זאת בצורה מיטבית - על המדינה לתת תקנים של מפקחים ומנהלי אגפים במועצות הדתיות בשביל לתפעל את המבנה ההירכי שדרוש להפעלת מערך הכשרות, שכן ישנן מועצות דתיות בהם אין כלל פיקוח ובחלקם יש תת תקינה. זה מה שצריך כעת לעשות בשביל לקדם את הפרדת משגיח - מושגח. זה הנושא החשוב ביותר כרגע".

ח"כ אורי מקלב יצא נגד הניסיון לערער את סמכותה של הרבנות, לדבריו, "מאחורי הביקורת על הרבנות הראשית - עומדים גופים ואנשים שרוצים כשרות אלטרנטיבית, והדרך לכך היא להכפיש ולהשמיץ. יש להם שנאה לדת ושנאה לממסד הרבני".

על עצם הדיון אמר ח"כ מלכיאלי: "קראתי את דו"ח המבקר, הרבנות באה ואומרת: אני רוצה לתקן. יושב כאן השר יושב כאן גם המנכ"ל ואז מגיעה הלהקה של שטרן והיא באמת רוצה שלא נהיה פה בכלל. הכשרות היא רק סיבה קטנה לנגח".



כזכור, זו אינה הפעם הראשונה בה שטרן פוער את פיו נגד הראשל"צ. לפני כשבועיים אמר שטרן בחוצפה "הרב הראשי הספרדי הוא מריונטה של השר דרעי. יושב אצלו נציג שעושה את מה שהשר דרעי אומר לו לעשות".

לפני כחצי שנה אמר שטרן: "הרבנות הראשית הפכה את התינוקות של יוצאי אתיופיה לבובות ניסיון" אמר שטרן. "על מה שש"ס קמה על עוול ואפליה, זה מה עושים היום ליהדות אתיופיה והארץ שקטה".

לדבריו, "מאז שהבית היהודי הוא הבית החרד"לי כל הנושא של מדינה יהודית לא מעניין אותם. לציבור במדינת ישראל נמאס מהיהדות שמיוצגת בבניין הזה והם אומרים את דברם ברגליים. הם לא מתחתנים ברבנות".

שטרן פנה לשר הדתות דוד אזולאי: "אני שואל את השר אזולאי, אולי על הנכדים שלך יתאמנו? אולי על הנכדים של שרי הממשלה? אם אני אדע שמוהל של נכד שלי התאמן על תינוקות של יוצאי אתיופיה, אני מעדיף שלא יעשו לו ברית מילה, זו היהדות שלי".

כאן עבר שטרן להתקפה ישירה, בוטה ומכוערת נגד הראשון לציון: "הרב הראשי שהוא לא דיין הופך פסק דין שהתיר עגונה, אני מזלזל ברב הראשי שפוסל התרה של עגונה, הרב עובדיה מתהפך בקברו על ההתעללות בעגונות" אמר שטרן בחוצפה.
אלעזר שטרן הראשון לציון רבי יצחק יוסף אורי מקלב מיכאל מלכיאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד