כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

כיצד הגיב נשיא המועצת הספרדית על התקנות החדשות

נשיא מועצת החכמים לראשי הישיבות הספרדים: "להשקיע בחיזוק לתלמידים מול הסכנות שבחוץ" • הכינוס נערך אמש בדבר תיקון תקנות חוק הגיוס שאושרו אתמול בכנסת • תיעוד

הכינוס אמש בבית ראש הישיבה
הכינוס אמש בבית ראש הישיבה



אמש (שלישי) התכנסו ועלו ראשי הישיבות הספרדים, למעונו של ראש הישיבה חכם שלום כהן נשיא מועצת חכמי התורה בכדי לקבל את הכרעתו בנושא תיקון תקנות חוק הגיוס שאושרו אתמול בכנסת.

כזכור, אמש דווח ב'בחדרי חרדים' על הבשורה לעולם התורה בהסדרת עניין המוסדות בפריפריה בהם היה חשש לפגיעה בתקנות החדשות. כפי שדווח, בהשתדלות חברי הכנסת התווסף סעיף מיוחד שמוריד את ההגבלות על מספר התלמידים במוסדות בפריפריה, שם יאושר כל מוסד בלי תנאים על מספר התלמידים.

ראשי הישיבות הציגו בפני ראש הישיבה את הבעיות שהיו בתקנות הגיוס הקודמות, וכן קבלו על הנסיונות הבלתי פוסקים מצד הגורמים בצבא דווקא מול הבחורים הספרדים במטרה להשפיע עליהם ובפרט באזורי הפריפריה.

בכינוס השתתפו הנציגים שמונו לטפל בסוגיות אלו השר לשעבר אריאל אטיאס, וחברי הכנסת יואב בן צור ומיכאל מלכיאלי, אשר פרטו בפני נשיא המועצת וראשי הישיבות את ההישגים בתקנות חוק הגיוס הנוכחי וציינו כי בהתחשב בעובדה כי הנושא עדיין מונח לפתחו של בג״ץ, הרי שתקנות אלו הינם הישג משמעותי לעולם התורה ונציגי התנועה הפועלים בכל העת על מנת לצמצם את היכולת של שלטונות הצבא לפגיעה אפשרית חלילה בעולם התורה.

נציגי ועד הישיבות פירטו בפני הנוכחים את הפעילות השוטפת אשר נתקלים בהם יום יום. עוד הועלו מספר טענות מצד ראשי הישיבות בדבר בעיות הנוצרות בהתנהלות השוטפת של הצבא מול הישיבות. ראש הישיבה הטיל את המלאכה על השר לשעבר אריאל אטיאס לבדוק לעומקם של דברים, ויחד עם יו"ר התנועה השר דרעי לגבש מסקנות ודרכי פעולה.

נשיא המועצת פנה לראשי הישיבות וביקשם ״להשקיע הרבה בחיזוק התלמידים ביראת שמים מול הסכנות שבחוץ וזו העבודה האמיתית המוטלת על כתפיהם של ראשי הישיבות״.



















חכם שלום כהן תקנות הגיוס כנס ראשי ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד