ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

הלם: החשוד בהצתות בית הכנסת - חובש כיפה שחורה

הלם בשכונה החרדית: בעקבות הצתת ביהכנ"ס 'ראדושיץ' ברמת בית שמש, נעצר חרדי תושב השכונה בן 28 החשוד במעשה. מעצרו הוארך והוא חשוד ב-3 הצתות • בחיפוש בביתו החרימו נעלים וקפו'צון

ספרי קודש עלו באש. צילום אילוסטרציה
ספרי קודש עלו באש. צילום אילוסטרציה



הלם בשכונה החרדית: לאחר מספר שריפות בבית כנסת ברמת בית שמש, המשטרה עצרה חשוד חרדי במעשה.

החשוד, חרדי בן 28 תושב רמת בית שמש, נעצר אתמול (שלישי) בבוקר על ידי המשטרה, בחשד כי הוא אחראי לשלוש הצתת בית כנסת בעיר, במהלכם נשרפו ספרי קודש ונגרם נזק כבד.

לפני כחודש פרצה שריפה בבית כנסת של חסידי 'ראדושיץ' ברחוב רבי מאיר בעל הנס בבית שמש, צוותי כיבוי שהוזעקו למקום החלו בפעולות הכיבוי, כאשר במקביל חולצו ספרי התורה שבחסדי השם לא ניזוקו לכאורה.

בעקבות הצתת בית הכנסת ולאחר חקירה, נעצר החרדי תושב השכונה בן ה-28. ל'בחדרי חרדים' נודע כי הצעיר זומן לחקירה כבר ביום שני, אולם החשוד ענה שהוא נמצא בדרום ואינו יכול להגיע. בעקבות כך חוקרי מרחב ציון הגיעו לביתו בבוקר שלמחרת (שלישי), ביצעו חיפוש בביתו ועצרו את החשוד.

במהלך החיפוש בביתו, החוקרים לקחו שלוש זוגות נעלים של החשוד וכן קפוצ'ון שחור עם נקודות. "במהלך החודשים האחרונים אירעו מספר אירועי הצתה וונדליזם בסמוך לבית כנסת בעיר בית שמש" אמר חוקר המשטרה בבית המשפט, "מחומר החקירה עולה כי הוא החשוד המרכזי בביצוע העבירות". על פי דו"ח הכבאות, עולה כי מדובר בהצתה.


חילוץ ספרי התורה מבית הכנסת. צילום: דוברות צוות הצלה

בעקבות אי התייצבותו לחקירה עם ההזמנה הטלפונית, המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו גם בעילה של הימלטות מאימת הדין, בנוסף לחשדות של הצתה והיזק לרכוש במזיד, היזק לרכוש בעל ערך תרבותי וקשירת קשר לעשות פשע. בשל חשדות אלה, המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של החשוד בשבוע ימים.

פרקליטו של החשוד, עו"ד אחמד עואודה, אמר ל'בחדרי חרדים' כי "לטענת המשטרה היו אמנם מספר אירועי הצתה של בית כנסת, אך אני כלל לא בטוח שיש קשר ביניהם. אם נשרף בית כנסת יותר מפעם אחת, אין שום הוכחה כי החשוד ביצע את כל האירועים". כך גם התייחס למעצרו בשלב מאוחר רק לאחר חקירה סמוייה, "אם יש ראיות של ממש היו עוצרים אותו מזמן ולא ממתינים שבית הכנסת יוצת שוב ושוב". לדבריו, אין ראיות של ממש ומדובר בהלשנות של אנשים אינטרסנטיים.

עוד טען כי גם אם בתיעוד שיש בידי המשטרה של המצית, נראים הנעלים והקפוצ'ון שנתפסו בבית החשוד, "זה לא ראייה ממשית". לדבריו, "אין לו שום מניע בין בית הכנסת לבינו והוא לא שכיר חרב שיעשה זאת עבור אנשים אחרים".

השופטת שושנה ליבוביץ מבית משפט השלום בירושלים אמרה כי "החקירה טרם מוצתה ונדרשת פעולות לשם השלמתה", והוסיפה כי שוכנעה שקיים יסוד סביר ששחרור החשוד יביא לשיבוש החקירה וסיכון ביטחון הציבור. השופטת נעתרה חלקית לבקשת המשטרה והאריכה את מעצרו של החשוד בחמישה ימים, עד ליום ראשון הקרוב.

השריפה בבית הכנסת 'ראדושיץ 'גרמה לנזק כבד. "פרצנו פתח ולאחר שלא נשקפה סכנה ממשית לחיי אדם - חילצנו את ספרי התורה והכנסנו אותם לנה"ז הסמוך", סיפר שמעון ליברמן מתנדב 'צוות הצלה'. צוותי הכיבוי מהתחנה המקומית, פעלו להשתלט על השריפה, שגרמה לנזק כבד לבית הכנסת. כבר אז, בחקירה הראשונית של המשטרה עלה כי הרקע הינו ככל הנראה, סכסוך בין גבאי ומנהלי בית הכנסת - לשכנים.,
בית שמש בית כנסת הצתה ספרי קודש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד