י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

445 שנים לאר"י: אלפים יגיעו הערב לצפת

לרגל יום היארצייט של האר"י הקדוש, צפויים אלפים רבים לפקוד את קברו הערב ומחר ולטבול במקווה המפורסם הקרוי על שמו

ציון האר"י הקדוש. צילום: משה גולדשטיין
ציון האר"י הקדוש. צילום: משה גולדשטיין



כמידי שנה בשנה, אלפים צפויים להגיע הלילה ומחר (שישי) לפקוד את ציון האר"י הקדוש בצפת לרגל יום ההילולא.

רבי יצחק לוריא בן שלמה מכונה האר"י הקדוש והוא היה גדול מקובלי צפת במאה ה-16 והוגה שיטה חדשה בקבלה הנקראת על שמו - קבלת האר"י, מקום ציונו בצפת מסוגל לישועה ורבבות עולים לשאת תפילה ולטבול במקווה בו הוא טבל.

העסקנים דאגו מבעוד מועד להסדיר דרכי מהדרין כדי לשמור על קדושת המקום, כאשר עמך בית ישראל עולים להשתטח על הציון לשפוך שיח ותחינה לבורא עולם לישועתן של ישראל בכלל ובפרט. כמו כן ארגוני החסד ועסקני הצבור אף הסדירו אספקת שתיה קרה להמוני העולים על הציון לנוכח
החום השורר בימים אלו.

חבר העירייה המקומית נחמן גלבך אמר כי לאחר שבועות ארוכים של עבודה מאומצת מול כל הגורמים הרלוונטיים הושלמה ההיערכות הרבה לקליטת המוני בית ישראל הצפויים לעלות ולהשתטח על הציון. הוכשרו מתחמי חניה נוספים, נוספו תאורה בכל מתחם הציון.

נציג אגודת ישראל בעיריית צפת אליעזר לזר סיפר על ההיערכות המאסיבית של כוחות הביטחון וההצלה לקבל את פניהם של האלפים "מקווים שהכול יעבור בשלום ושיתקבלו התפילות ברחמים וברצון".

מתנדבי איחוד הצלה מסניף 'גליל' יאבטחו החל מהערב ובמהלך יום המחר את ההילולא בבית העלמין העתיק בצפת.

במהלך מבצע האבטחה והעליה ההמונית יחולקו בחניון התחתון של בית העלמין אלפי בקבוקי שתייה קרה שנתרמו ע"י נדיב החפץ בעילום שמו שלדבריו נושע בזכות התפילה בציון האר"י הקדוש.

במבצע האבטחה ישתתפו מתנדבי איחוד הצלה תושבי צפת וישובי הגליל שיתנו מענה מהיר ומיידי לכל מקרה חירום רפואי במעלה ההר. עקב מזג האוויר הקייצי שצפוי מחר (שישי) בשעות היום מומלץ להשתדל להרבות בשתיה בכדי למנוע מקרי התייבשות ועלפונות.

חלקם צפויים גם להגיע לתפילה גם בציון הרשב"י במירון ובמוסדות אוהל הרשב"י בראשות הרה"ח ר' שרגא שניצר נערכים לחלוקת שתיה קרה וחמה ואוכל חם בחדר הקפה שבחצר ציון הרשב"י.
הארי הקדוש צפת הילולא הכנסת אורחים איחוד הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד