כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"כדי להפגין נגדי צריך קצת יותר להתאמץ; הרגשתי סיפוק"

הוא הח"כ הכי צנוע בכנסת וגם מדורג כח"כ הכי נוכח במליאה ובוועדות, כעת עם סיום מושב הקיץ הוא התפנה לכמה דקות שיחה עם כתב 'בחדרי' והתייחס להפגנות 'הפלג' השבוע מתחת לביתו: "את מי שאני לא מייצג - לא חשוב לי" • צפו בראיון

"כדי להפגין נגדי צריך קצת יותר להתאמץ; הרגשתי סיפוק"



בעקבות אישור תקנות הגיוס, 'הפלג הירושלמי' הפגין השבוע, סמוך לביתו של ח"כ אורי מקלב, זאת לאחר שמקלב היה שותף מרכזי בגיבוש ההסכמות בין משרד הביטחון לנציגים החרדים וועד הישיבות. בראיון וידיאו שהעניק ל'בחדרי חרדים' הוא מספר על התחושות ועל מאחורי הקלעים של גיבוש התקנות.


איך התחושה להגיע הביתה ולגלות שמפגינים מתחת לבית שלך ועוד מפגינים חרדים?

"צר לי לאכזב את כל המפגינים שאני לא חשתי עדיין את ההפגנות, מכיוון שאני הגעתי כבר לא היו הפגנות. מה לעשות כשאני מגיע הביתה המפגינים כבר ישנים, ושאני קם לעבודה - המפגינים עדיין נמים, אז כדי להפגין נגדי – צריך קצת יותר להתאמץ, אבל אני מבטיח לך שישנתי טוב בלילה, לא הרבה זמן, קצר, אבל כשישנים קצר – ישנים גם טוב. והנושא הזה לא משמעותי מול התקנות שתוקנו השבוע".

מקלב, שעד כה שמר על שתיקה בכל הקשור לתקנות הגיוס, מבהיר ל"בחדרי חרדים": "אני חושב שהן תקנות שבאות לעשות טוב לעולם התורה – למעמדם של לומדי התורה, ללגיטימיות של לומדי התורה, אני חושב שזה שלומדי התורה יוכלו ללמוד ביישוב הדעת – תורה בארץ ישראל, זה הערך הכי חשוב ביננו. מעבר לכך שגם מעמדו וסמכותו של ראש הישיבה נשמרת מתוך התקנות הללו, הקפדנו על כך מאוד".

"אני רוצה להוסיף עוד מילה אחת בנושא הזה", מוסיף מקלב, "על מנהלי הישיבות ועל ההתנהלות שלהם מול משרד הביטחון, גם בדרישות המאוזנות והסבירות, אני יכול לומר - אפילו המינימליות – דרך הנציגות של ועד הישיבות, אני חושב שהם הוסדרו בצורה טובה".

אתה אומר שאין שחר לטענות של 'הפלג הירושלמי' שבא נגדכם בנושא הזה של התקנות.

"אני לא יודע מה שבאים, אני לא מתייחס למה שבאים נגדנו או לא נגדנו, אני יודע על מה אני אמון, מה השליחות שלי ואת מי אני מייצג. את מי שאני לא מייצג - אני לא מייצג ולא חשוב לי מה שהם אומרים".

"לי חשוב השליחות של ראשי הישיבות וגדולי התורה במקרה הזה אני לא צריך להרחיב ולהכביר ולא צריך הרבה לשכנע כמה חשיבות יש וכמה ערך רב, שזה דבר לא מובן מאליו שבסופו של דבר גם היום, אתה הסתובבת בכנסת וראית, שהדברים האלו לא מובנים מאליהם, שהיום – מעמדם של בני התורה ולומדי התורה – מוסדר. ולא צריך להסתכל הרבה על ההיסטוריה מה היה לפני שנתיים, באיזה מצב היינו, באותם חדרים שדנו בהם השבוע".

בסוף אתה משלם מחיר אישי, אין אדם שרוצה הפגנות מתחת הבית שלו.

"אני לא מדבר שום דבר באופן אישי, כל מה שאני נמצא פה, אני מדבר איתכם כאיש ציבור".

איך בכל זאת התחושות שלך?

"התחושות מאוד טובות, מצוינות. אני באמת הרגשתי השבוע סיפוק. זה לא היה קל, עבודה סיזיפית במשך כמעט שנה, הרבה נסיעות לתל אביב, הרבה ישיבות, על כל תג ותג וכל אות. אני יכול להעיד, שלא הייתה אות שדילגנו עליה, אני חושב שלא הייתה מילה שלא בחנו אותה בכל המובנים ובכל הסיטואציות שיכולות להיות, ככה שלקחנו גם תרחישים, וכל מה שיכול לקרות, גם מה שלא בפרקטיקה של ועד הישיבות היום".

"זו הרגשת סיפוק גדולה, אני חושב שזה אחד הדגלים של השליחות שלנו, האפשרות של לומדי תורה בארץ ישראל. התורה משמרת את ארץ ישראל מכל הסכנות שיש בארץ ישראל והזכויות שיש בארץ ישראל - מגיעות דרך לומדי התורה".
אורי מקלב הפגנה תקנות הגיוס הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד