י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אמון, אמונה ומשפחתיות: השחקנית מלי לוי בראיון מרתק

מלי לוי גרשון היא לא רק פנים יפות לצילומים: היום "אני לוקחת עבודות שיש בהן משמעות" • "להיות מהממת זו הרגשה פנימית" • בראיון מיוחד ל'לובי נשי' היא מספרת על חיי זוהר מצד אחד, ומשפחתיות מלאה אמונה מצד שני • מרתק

pixabay
pixabay



את פניה של מלי לוי גרשון, מכירים היטב בעולם הכללי. ואם נשים חרדיות מכירות אותה, זה מן הסתם בעקבות פרסומות, או סרטים חרדיים בהם השתתפה. בשנה האחרונה היא שיתפה פעולה גם בהפקת אופנה לרשת 'קטימיני' יחד עם בתה.

מלי לוי היא דוגמנית ושחקנית בת 37, גדלה במשפחה מסורתית בעיר ירושלים. בשלב מסוים של חייה עברה לתל אביב בעקבות בעלה, שחקן הכדורגל לשעבר, שמעון גרשון, לו היא נשואה 14 שנה.
בשיחה עם 'לובי נשי' מספרת לוי גרשון על חייה כאמא, על קרבה ליהדות ועל שיתופי פעולה עם המגזר החרדי.

"בגיל 14 זכיתי בתחרות 'מיס ירושלים', היא מספרת. בגיל 16 התחלתי לדגמן ברצינות, הייתי בסוכנות של בטי רוקאווי. ומשם הדרך לארץ ולעולם היתה נראית סלולה".
לאחר שנים של דוגמנות היא עברה למקום שבו הרגישה מיצוי נכון יותר, והחלה לשחק. היא השתתפה בתוכניות טלוויזיה כמו 'השיר שלנו', 'אהבה מעבר לפינה', 'החברים של נאור' ועוד. בהמשך הנחתה בעצמה תוכניות טלוויזיה עד שעברה כמעט לחלוטין למשחק בתיאטרון.

אמון, אמונה ומשפחתיות

לוי גרשון, שדיגמנה במשך שנים, התמסדה וביקשה להקים משפחה. "כשהכרתי את שמעון ידעתי שנתחתן", היא אומרת. "ובאמת זכינו להקים בית עם שלושה ילדים. שני בנים ובת".

כשהיא מדברת על המשפחה יש בקולה רוגע אמיתי. "הערכים הכי חשובים בעיניי הם משפחתיות. אני בן אדם הכי זוגי, אסור לי להיות לבד. מה שמאפיין אותי בעיקר הם 'אמון, אמונה ומשפחתיות. הכל בחום ובטוב, וכמובן ערך שגדלתי עליו ומגדלת עליו את ילדיי: לכבד כל אדם באשר הוא".

את השבתות שלהם פותחים מלי לוי ושמעון גרשון בהדלקת נרות כמובן, ובקידוש. "כן, הרגעים האלו שכולנו סביב שולחן אחד, עוזבים את אמצעי הדיגיטל שמשגעים אותנו כל השבוע, יושבים ביחד וכל אחד מספר מה עבר עליו – מבחינתי זה המודל הנכון ומחייב המציאות למי שחשובים לו ערכי המשפחה. גם שמעון, שגדל ביפו, גדל עם ערכים זהים לשלי והוא מקפיד להניח תפילין מדי יום".


שחקנית חילונית - סרט חרדי

אומנם בהגדרה ובחיצוניות, מלי לוי נראית חילונית ממוצעת, אך בשיחה איתה אפשר לשמוע בקלות את הערכים הפנימיים שהיא מאמינה בהם ואף משדרת אותם החוצה. הרוגע, האמונה, התקווה לעצמה ולאחרים, מפעימים. לכן אין פלא על חיבור בינה לבין סרטים חרדיים – בהם שיחקה. אומנם לא בתפקידים ראשיים, אך חוותה חוויה מדהימה. "אמנם יש לי אח שחזר בתשובה", היא מספרת, "אך הדבר לא דומה לעבודה צמודה עם סט שלם שיש עליו נשים חרדיות. מאפרת, מלבישה, במאית, אחראית על פאות ועוד. הכרתי עולם מקסים, והסרטים היו מקצועיים לכל דבר".

להיות מהממת זו הרגשה פנימית

כשאני שואלת את מלי על היופי של עולם הזוהר, היא עונה בשאלה: "מי אמר שלהיות בעולם הזוהר הופך אותה למאושרת"? והיא צודקת. אלא שלעתים קשה לנו מהצד לראות את הדברים כפי שהם, ולשמוח באנונימיות שלנו. "בעיניי כל אישה היא לפני הכל מהממת", מצהירה מלי. "להיות מהממת זו הרגשה פנימית. כל מי ששלמה עם מה שהיא עושה בחיים. ברור שלעולם הזוהר יש את היופי שלו, אבל יש אנשים שקיבלו את המתנה משמים ושם הם צריכים להשתמש בה. את אתה רוצה ליצור משמעות דרך המתנה שקיבלת, אז תעשה אותה בדרך שלך, ויש כאלו שעושים את המשמעות שלהם בעולם הזוהר". אצלי לוי גרשון זה אולי מסביר את העובדה שכבר כמה שנים טובות היא לוקחת רק עבודות שבהן היא מרגישה תחושה של שליחות, או עומק, ולא תיקח כל עבודה באשר היא. "הימים של לקחת כל דבר נגמרו מזמן. אם אני לא מרגישה שאני נותנת משמעות בעבודה שהציעו לי, אין סיכוי שאקח אותה", היא מסבירה.

כשהיא מקבלת מנשים תגובות כמו: 'נתת לי מראה', 'השלמתי עם העבר בזכותך'. 'הצחקת אותי', וכו', אין מאושרת ממנה.



העבודה הראשונה של הילדה: אופנה בהתאמה לדתיות/חרדיות

ילדיה של מלי לא אוהבים במיוחד את הבאזז סביב שני הוריהם המפורסמים. "אצל הגדול זה בולט יותר", היא משתפת. "כשאנחנו הולכים לכל מני מקומות ואנשים מבקשים חתימה או תמונה, הוא נצמד אלי בדרישה של 'עכשיו אנחנו ביחד', אני שלו והוא לא רוצה לחלוק אותי עם זרים. וזו זכותו המלאה כמובן. אני מאפשרת לו את המקום הזה. בתה השניה, הילי, בת השמונה, כשרונית וקצת יותר אוהבת את השואו, עשתה בשנה החולפת את עבודתה הראשונה בתחום הזהה לאמה.

"אני מרגישה צבועה להגיד לה לא לעשות את זה", מסבירה מלי. "הרי אני עצמי עוד בתוך העולם הזה. מה שכן, אני יכולה לנתב אותה וכמובן לא להסכים לכל הצעה ורעיון. את העבודה היחידה שבינתיים אישרתי לה, היתה צילומי אופנה לרשת יוקרתית בשם קטימיני, שמותאמת גם לציבור הדתי-חרדי. הילי ואני מעלות סרטונים לאינסטגרם, והם נתקלו בהם ואהבו, אז בדקתי את הרעיון וראיתי שמדובר במקום ערכי ורך – אז אישרתי את השתתפותה וכולם היו מרוצים.





בסופו של דבר השאיפה שלי היא שכל אחד מילדיי יעשה מה שהוא אוהב ושעושה לו טוב, ושלעולם לא ישכחו את הערכים עליהם גדלו.
מלי לוי שחקנית סרט חרדי אופנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד