י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לא משעמם ביבנה: בכיר בעירייה העסיק את אשתו בשם נעוריה, והעניק לה חריגות שכר

היחידה לחקירות שכר במשרד האוצר היא זו שגילתה איך מנהל משאבי האנוש בעיריית יבנה העניק לאשתו שכר מופקע, בשם משפחה שונה, כעובדת עירייה • הוא הודה, ופוטר • הכסף יושב לקופת המדינה

חדר ישיבות. צילום: pixabay
חדר ישיבות. צילום: pixabay



לאחרונה החליט בית הדין המשמעתי של נציבות שירות המדינה לקבל עסקת טיעון אותה ביקש מי שהיה מנהל אגף משאבי האנוש הותיק של עיריית יבנה, אליהו בוחבוט.

מעלליו של בוחבוט התגלו על ידי היחידה לחקירות שכר באגף הממונה על השכר במשרד האוצר, שתפקידה הוא לגלות, ולהעניש, מנהלים שאישרו חריגות שכר אסורות.

על פי כתב האישום, שהוגש בבית הדין המשמעתי של נציבות שירות המדינה, בין 2003 ל-2013 עבדה אשתו של בוחבוט בעירייה, בתחומי הדרמה והתיאטרון, וקיבלה בכל חודש תלוש שכר כעובדת עירייה, עליו חתם בעלה. הוא גם היה זה שקלט אותה לעבודה. יתרה מכך, הגברת הזדהתה בשם נעוריה, כך שגם לאחר פרק זמן ארוך, לא ידעו בעלי התפקידים כי מדובר באשתו של מנהל משאבי האנוש. האישה עבדה במספר גופי סמך שונים לעירייה, ובעלה היה זה שאישר לה חריגות שכר, כשהוא זה שחותם חודש בחודשו על הדיווחים שהעבירה.

בוחבוט נתפס, הודה, הביע חרטה וביקש עסקת טיעון. ביחידת החקירות לא היו מרוצים בתחילת הדרך מעסקת הטיעון, כיוון שמדובר באישור עצמי של חריגות שכר, עבירה הנחשבת לגבוהה ביותר בסולם העבירות של היחידה. עם זאת, בוחבוט טען כי מאז שנחשפה הפרשה חייו הפכו לגיהינום, והוא אינו מצליח לשוב אל שוק העבודה. בוחבוט הושעה ברגע שהתברר הנושא, ולא עבד במשך שנתיים עד תום החקירה והמשפט. מסיבה זו, הסכימו באוצר להסכם טיעון כי יפוטר מעיריית יבנה, מבלי לפגוע בזכויותיו, וכי לא יוכל לשוב ולשמש בתפקיד בעירייה לפחות שנה אחת, או במסגרת הגדולה יותר – שלוש שנים מאז יצאה הפרשה לאור.

בימים אלה מטופלות ביחידת האכיפה שבאגף הממונה על השכר גם חריגות השכר של בת הזוג, שככל הנראה תחזיר את הכסף שהעניק לה בעלה לקופת העיריה.
עיריית יבנה חקירה שחיתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד