י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

סמסונג מתאוששת מהשערוריות והטלפונים המתפוצצים עם רווחי שיא

ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית דיווחה על רווח גבוה מהצפוי של 9.6 מיליארד דולר ברבעון השני, בעיקר הודות לעליה ברווחי חטיבת השבבים

  • ד' אב התשע"ז
סמסונג S8. צילום: pixabay
סמסונג S8. צילום: pixabay



ענקית הטכנולוגיה סמסונג דיווחה היום על רווח שיא רבעוני והכנסות שעלו על התחזיות, בדו"חות שהמחישו כי הצליחה להתאושש מהשנה הקשה שבה ספגה מכה תדמיתית עם פרשת הטלפונים המתלקחים ושערוריה שבה הסתבך בכיר בחברה.

הרווח הנקי של סמסונג עלה ברבעון השני לשיא של 10.8 טריליון וון (9.6 מיליארד דולר), מעל לתחזיות שצפו כי יסתכם ב-9.75 טריליון וון. ההכנסות עלו ב-20% ל-61 טריליון וון, גם כן מעבר לצפוי. לעליה ברווחים ובהכנסות תרמו מכירות חזקות של הסמארטפון החדש, גלקסי S8, ועליה בביקוש לשבבים. הרווח התפעולי של סמסונג הסתכם ב-14.1 טריליון וון.

הדו"חות של סמסונג מתפרסמים בשעה שבדרום קוריאה מתנהל משפטו של סגן יו"ר החברה, ג'יי יון לי, בחשד למעורבות בפרשייה שהובילה להדחתה של נשיאת המדינה פאק גון-הייה. בתקופה שבה נעדר החברה הוציאה את ה-S8 והגדילה את השקעתה בשבבים. סמסונג דיווחה כי מכירות הסמארטפונים המוזלים דשדשו ברבעון, ומכשיר הדגל S8, שיצא במארס, היה אחראי ליותר ממחצית מהגידול בתחום המובייל.

שבבים היו המנוע העיקרי לגידול ברווח ברבעון השני, ורשמו רווח תפעולי של 8 טריליון וון, יותר ממחצית מהרווח התפעולי הכולל של החברה. סמסונג תפסה את מקומה של אינטל כיצרנית השבבים הגדולה בעולם ברבעון שעבר, לפי הערכות אנליסטים.
סמסונג רווח שיא טלפונים מתלקחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד