ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

אחד נגד כולם • כך תעשו את זה נכון

חברות הביטוח הגדולות מערימות קשיים, גופים גדולים מתנערים, מקבלי ההחלטות מסרבים לשתף פעולה – ואתם האזרח הקטן נפגע ישירות - מה עושים? אל תוותרו והלחמו על זכויותכם!

אחד נגד כולם • כך תעשו את זה נכון
pixabay



ישנו פחד לתבוע את מוסדות החינוך של הילדים, חשש מהתמודדות מול ענקיות הביטוח שמעבירות אתכם ממחלקה למשנה, ההנחה שאין 'קייס', כל אלו ועוד מלווים אדם או מי מקרוביו טרם הגשת תביעת נזיקין אל מול חברות הביטוח הגדולות.

במקרה של אפרת (שם בדוי) תלמידת סמינר שהגיעה אל עורך הדין נתנאל רוט העוסק בתחום הנזיקין ותביעות ביטוח אולי ממחיש יותר מכל את הגישה המקוממת של חברות הביטוח למול האזרח הפשוט. לדבריו: "הוריה של אפרת הגיעו אלי מספר שנים לאחר המקרה, היא נפלה במהלך שיעור התעמלות בסמינר על משטח זרוע אבנים. מטבע הדברים הוריה חששו ל"התעמת" עם הנהלת הסמינר ולכן נמענו מלהגיש תביעה נגד החברה שמבטחת אותו. אולם הם כן ניסו למצות את זכיותיהם במסגרת ביטוח תאונות אישיות לתלמידים. לאחר שנתיים הם כבר הרימו ידיים.

הם נמלאו בתירוצים והתחמקויות עד שהיו שלב אחד לפני אפיסת כוחות. התערבתי בעניין והארתי את ענייהם כי ישנה אפשרות לתבוע את העירייה וחברת הביטוח בה הם מבוטחים מבלי להתמודד מול המוסד החינוכי כלל. הגשנו תביעה והפלא ופלא קיבלנו התייחסות מהירה. לאחר מספר שבועות נסגר התיק בפשרה בגובה של עשרות אלפי שקלים".

מקרה נוסף בו משתף אותנו עו"ד רוט הוא סיפורו של יוסי שנפגע בתאונת דרכים בעודו צעיר באופן קשה ביותר, הוריו לא היו מודעים להשלכות שעלולות להתפתח. הם נמנעו/ לא יכלו לתבוע את בעל הרכב לטענתם, כיוון שלבעל הרכב לא היה ביטוח בתוקף. "הארתי את עיניהם כי קיימת קרן של המדינה בשם "קרנית" בה מבוטחים אזרחי המדינה במקרים מעין אלו.


"קרנית" הינה קרן ממשלתית לכיסוי פגיעות בתאונות פגע וברח או במקרים שאין לבעל הרכב הפוגע ביטוח בתוקף. לאחר 18 שנה ובעודו בגיל 24 הגשנו תביעה ל"קרנית" צירפנו לכתב התביעה מסמכים רפואיים על טיפולים בתחום הנפשי.בקרנית כמובן ניסו לדחות את הטענות אולם לאחר התערבותו של בית המשפט ומינוי של מומחה מטעם בית משפט נפסקו ליוסי 10%נכות קבועים ופיצוי בגובה של 180,000 ₪"

לסיכום מסיים עו"ד רוט," על אף שאתם חשים כאזרח קטן ופשוט אל מול החברות הגדולות – עורך דין המתמחה בתחום הרלוונטי עשוי לפלס לכם דרך של הבנה, הכלה והכרה במקרה איתו התמודדתם. מומלץ תמיד להיעזר בעורך דין על מנת להגיע לתוצאות הרצויות ולשקט נפשי".
רוצים לדבר על הנושא בפורום "הזירה המשפטית" של עו"ד רוט? לחצו כאן, התחברו והגיבו



אולי יעניין אתכם גם: "גם אתם רגע לפני שלב הרמת ידיים?!"


נתנאל רוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד