כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

יידו אבנים לכותל: צפו במהומות הר הבית

רק נפתחו השערים והמוסלמים שבו אל ההר - וגם המהומות שבו. המשטרה משתמשת באמצעים לפיזור המהומות והמפגינים, אחר שאבנים בודדות נזרקו לכותל

שוטרים בהר הבית היום. צילום: דיאא חאג' יחיא
שוטרים בהר הבית היום. צילום: דיאא חאג' יחיא



בעקבות המהומות במזרח ירושלים ובשטחים - אחר החלטת הפלסטינים להמשיך להבעיר את השטח, על אף החלטת ישראל על הסרת המגנומטרים. הוואקף דורש להשיב את המצב לקדמותו, לפני הפיגוע בו נרצחו שני השוטרים הדרוזים, ולהסיר גם את המצלמות. המתח הוא בעיקר לקראת תפילות המחר, יום שישי, אליהם מגיעים בכל שבוע רבבות.



המוסלמים חזרו היום לתפילות בהר הבית באופן רשמי ובאישור הוואקף, שקרא עד עתה לציבור שלא להתפלל בהר, בשל צעדי האכיפה שישראל ביצעה במקום, לטענתם תוך הפרת הריבונות.

כמובן, עם תחילת התפילות ובסיומן, התפתחו מהומות במקום, שכללו ידויי אבנים ופיזור ההמון על ידי כוחות המשטרה. הסהר האדום מדווח עד כה על יותר מ-50 פלסטינים פצועים. המשטרה מדווחת על שוטר אחד שנפגע מאבן בראשו ומטופל במקום.

על פי דיווח המשטרה, אבנים בודדות נפלו ברחבת הכותל המערבי: "עם כניסת המתפללים לתוך שטח הר הבית החלו ידויי אבנים לעבר השוטרים, במהלכם אבנים בודדות נפלו ברחבת הכותל. אין נפגעים.

בהוראת מפקד מחוז ירושלים , כוח משטרה שהיה ערוך במקום הדף את פורעי החוק ופיזר אותם תוך שימוש באמצעים. דגלי אשף שהונפו בשטח ההר ונתתו הוסרו מיד על ידי השוטרים. המשטרה פרוסה מסביב לעיר העתיקה ומתפללים יהודים מדווחים על קשיים בהגעה לכותל.

המשטרה ערוכה בכוחות מתוגברים בתוך שטח הר הבית , בשערים ובמבואות ובכל אזור אגן העתיקה במטרה לשמור על הבטחון והסדר, ומודיעה כי תגיב ביד קשה לכל נסיון להפר את הסדר ולפגוע באזרחים ובשוטרים.

בעקבות ההתפרעויות בהר הבית אומר חבר ועדת החוץ והביטחון ח"כ מוטי יוגב: "יש לסגור את הר הבית בשנית, לטרור לא נכנעים, טרור מכניעים."

חבר הכנסת יוגב הוסיף כי "הוכח מעבר לכל ספק מה שידענו תמיד – הערבים אינם צריכים שום סיבה לשנאה, רצח והסתה נגד יהודים. אני מעריך את כוחות הביטחון ואנשי הקבינט על החלטותיהם הקודמות, אך כעת לאחר ההתפרעויות ובראשן האבנים על השוטרים והנפת דגל פלסטין על הר הבית, יש להבהיר מי הריבון בהר הזה, ולומר לערבים החפצים לקחת מאיתנו את ארצנו ולעולם כולו, הר הבית בידינו ובשליטתנו ורק בשליטתנו, הוא יהיה גם בית תפילה לכל העמים.
לטרור לא נכנעים, טרור מכניעים".


עדכון: 19:52
הודעה מלשכת רה"מ: בשל הרגישות הביטחונית והאירועים בהר הבית, הנחה נתניהו לאחר שיחה עם שרי הביטחון וביטחון פנים על תגבור משטרת ירושלים בכוחות מג״ב.

------
20:13
בשעה זו שקט בהר הבית ומתקיימת תפילת הערב. ברחבת ההר ישנם אלפי מתפללים. המשטרה ערוכה בכוחות מתוגברים בתוך שטח הר הבית, בשערים ובמבואות ובכל אזור העיר העתיקה במטרה לשמור על הביטחון והסדר. ועל מנת לאפשר לכלל המתפללים לסיים התפילה ולהתפזר לביתם.

המשטרה הודיעה כי תמשיך להגיב ביד קשה לכל ניסיון להפר את הסדר ולפגוע באזרחים ובשוטרים.

צילומים: דיאא חאג' יחיא, חדשות השואגים לימין, קבוצת מדברים תקשורת























































מהומות בהר הבית אבנים בכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד