י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בדמייך חיי: המונים השתתפו בברית של ארי יוסף סלומון • תיעוד דומע

עטופים בדמע וכאב הגיעו בני המשפחה ומאות מכל רחבי הארץ להשתתף בברית לנכד הסב שנרצח בטבח בחלמיש. וייקרא שמו: ארי יוסף סלומון, על שם הסבים

אבי הבן שמואל סלומון עם ארי יוסף הקטן. צילום: איציק מן
אבי הבן שמואל סלומון עם ארי יוסף הקטן. צילום: איציק מן

 


שמואל ניסן סלומון שמצוי בעיצומה של השבעה על אבי המשפחה יוסף צבי הי"ד, אחיו אלעד מנחם הי"ד ואחותו חיה סלומון הי"ד, שנטבחו ע"י המחבל המתועב בליל שבת האחרון בעיצומה של סעודת השבת בבית הסב הי"ד בנווה צוף-חלמיש, חגג היום את שמחת הברית לבנו במרכז הכינוסים של ויז'ניץ בעיר אלעד.

אבי הבן לא היה בשמחת ה'שלום זכר' שנגדעה בתחילתה, בטבח הנוראי בליל שבת בבית הסבא הי"ד, בעקבות כך שנשאר עם רעייתו היולדת בבית החולים.

היום, בעיצומה של השבעה, בעצם ימי הכאב והצער, נערכה שמחת הברית בהשתתפות מאות אנשים שהגיעו מכל רחבי הארץ, כשבני המשפחה האבלים הגיעו למקום עם כסאות האבל.

(תיעוד וידאו משמחת הברית. צילום: איציק מן)


בסנדקאות כובד אחיו של יוסף הי"ד, ומי שנשא דברים בשמחה ואף כובד בברכות היה הגאון רבי ישראל מאיר לאו הרב הראשי לשעבר.

בדבריו אמר הרב לאו "נולד בן זכר- נתרפאה כל המשפחה, יש לי לאחל מכל הלב שהברית הזו תסמן קיום, חיים, נצח ומסירות נפש. למרות האבל שאי אפשר לתאר במילים, יש בנו את הרוח. אני מאחל מראש לרך הנימול שכשם שייכנס לברית ברום עם, עם כל המשפחה, כך ייכנס לחופה. איש בל ייעדר, איש לא ייחסר. באותו הרכב, עם אותם אנשים, אותה משפחה". אמר הרב לאו.

שמו של התינוק נקרא "ארי יוסף". האב שמואל סיפר כי השם ארי על שם סב אשתו והשם יוסף על שם אביו שנרצח, לדבריו השם מקבל משמעות נוספת לאחר שאביו יוסי, אחיו אלעד ואחותו חיה נלחמו כמו אריות במחבל הארור.

"לא האמנתי שאורחים רבים יגיעו. בחרנו במעמד זה כדי שמשפחת סלומון תיזכר כשמחה ומיוחדת ולא כעצובה ופגועה" הוא ביקש להודות לכל עם ישראל שבא לחזק אותם ולקחת חלק בשמחתם.

גם יו"ר האופוזיציה יצחק בוז'י הרצוג השתתף וכתב: "מיכל ואני התרגשנו להשתתף בשמחת הברית של ארי יוסף - הנכד שנולד למשפחת סלומון. מאבל ויגון לשמחה ותקווה. מי יתן שיזכה לחיים טובים ומאושרים".

כזכור כפי שדווח אמש ב'בחדרי חרדים' במודעה שהודיעה על שמחת הברית נכתב כי "הציבור מוזמן ללוות אותנו בכניסתו של בננו, נכדנו, אחיינו בבריתו של אברהם אבינו". כשאת המודעה סיימו "בבואכם נתנחם".

 

צילומים: איציק מן








ארי יוסף סלומון הטבח בחלמיש ברית אלעד הרב ישראל מאיר לאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד