י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אטיאס בראיון: הציגו לראשי הישיבות מידע שגוי ושקרי חלקו בזדון

מי שהיה מעורב בגיבוש ביטול חוק הגיוס והתקנות, מדבר בסיכום העניינים על הכל, בראיון לפילפוליטיקה

אטיאס בהתייעצות עם בבצ'יק. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
אטיאס בהתייעצות עם בבצ'יק. צילום: יונתן זינדל פלאש 90



השר לשעבר אריאל אטיאס מעורב מזה שנים בנושא הגיוס. על אף שהוא כבר איננו פוליטיקאי, הוא המשיך לעסוק בענייןן במינוי נשיא המועצת ראש השיבה הגאון רבי שלום כהן. אחרי סיום העבודה על התקנות בחוק, אטיאס התייצב לראיון מרכזי אצל הפרשנים ריבלין ובלום ברדיו קול חי.

- פרשת מהחיים הפוליטיים אבל נושא אחד השארת בידיך, מדוע ?

"למעשה זה משהו שמלווה אותי עוד מתקופת מרן זצ"ל. עוד כשבוטל חוק טל על ידי בג"צ, מרן הטיל עלי לטפל בזה. היה אז בוגי יעלון, זה היה בנפשו של מרן, יומם ולילה. אחכ היו בחירות והיינו באופוזיציה והיה מאוד קשה. מרן נפטר, ואז קיבלתי את המשיחמה על ידי נשיא מועצת חכמי התורה (הגר"ש כהן) והיו"ר דרעי, ראיתי בזה שליחות והמשכתי בזה. ברוך ה ראינו ברכה בעמלנו, התקנות הן למעשה משלימות את החוק, חוק הגיוס".

- מה גרם לך ללכלך את הידיים דווקא בנושא הזה והאם הלחצים שהיו על הנציגים החרדים אתה סבלת מהם גם, טלפונים הטרדות ועוד?

"לי יש חיים קלים, כי אני לא מקבל ההחלטות. צברתי שעות רבות עם כל הגורמים כדי להבין מה מפריע ואיך מפרקים מוקשים. זה דבר גדול מאוד לאפשר ללמוד תורה, צריך להבין, החוק הזה למעשה מאפשר למי שלומד תורה להמשיך ללמוד, זה הישג.

השינוי הוא שאין סנקציות פליליות, את זה אין. זה היה הליבה. יש עוד נושאים, אבל זה העיקר. וזה ירד. כי אם לא היו עומדים ביעדים מעמד התורתו אומנותו יורד וסמכותו של שר הבטחון נפקעת.

פה מה שקורה שביטלנו את זה, נכון שיש עדיין בג"צ. בגלל החשש מאפלייה כלפי ציבורים אחרים, מזה עלה עניין היעדים".

האזינו לראיון המלא והמרתק - מתוכנית פילפוליטיקה, בו מלבד אמירתו כי "הציגו לראשי הישיבות מידע שגוי ושקרי, חלקו בזדון", מציין אטיאס - מי שללא ספק בקיא יותר מכולם בפרטים, כי בניגוד גמור לטענות על הסכנה שבו, החוק הוא למעשה מהפכה כיוון שיאפשר לבני הישיבות ללמוד ללא הפרעה. הוא מסםר על העבודה הסזיפית על כל סעיף וסעיף. ומפתיע כשמעריך בזהירות כי תקנות אלו נותנות יותר ביטחון שבג"צ לא יפסול את החוק בדיון בעוד חודש.

אטיאס תקנות הגיוס פילפוליטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד