י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מתיחות בהר הבית: המשטרה הורידה הלילה עצורים אל רחבת הכותל

מתח מול המוסלמים: הכניסה להר הבית מגיל 50 ומעלה, זאת אחר שאמש התבצרו כמאה פלסטינים במסגד, כוחות שפרצו למתחם פיזרו אותם, חלקם נעצרו והורדו אל הכותל, משם נלקחו לקול תשואות ההמון • הכניסות לכותל המערבי נחסמו לזמן קצר

העיר העתיקה היום. צילום: מרים אלסטר פלאש 90
העיר העתיקה היום. צילום: מרים אלסטר פלאש 90



בסיום הערכת מצב שהתקיימה בראשות מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, על רקע אירועי הימים האחרונים, אשר כללו הפרות סדר אלימות סמוך לשערי הר הבית, בתוכו ובמוקדים שונים בכפרי מזרח ירושלים, ולאור מידע אודות כוונה מצד גורמים קיצוניים להפר את הסדר באופן אלים ובכך לסכן את שלום הציבור ובכלל זה את הבאים לפקוד את הר הבית.

הוחלט אמש על היערכות מבצעית של המשטרה במספר מעגלים במזרח ומערב העיר, בדגש לעוטף ירושלים, סמטאות העיר העתיקה, צירי תנועת מתפללים לכותל המערבי והר הבית.

כמו כן הודיעה המשטרה כי יוגבל גיל הכניסה לכיוון העיר העתיקה והר הבית לגברים מגיל 50 ומעלה, לנשים תותר הכניסה בכל גיל.



מפקד מחוז ירושלים הדגיש את החובה לשמור על ביטחונם, שלומם וכבודם של המתפללים והתושבים בעיר העתיקה ובשטח הר הבית.

במסגרת ההערכות המבצעית יסגרו לתנועת כלי רכב רחוב סולטאן סולימאן ואגן העיר העתיקה.

ההחלטה באה אחר שאמש, לאחר סיום תפילת הערב בהר הבית ופיזור המתפללים, הבחינו כוחות המשטרה המוצבים על ההר, כי כמה עשרות צעירים התבצרו במסגד ולא נשמעו להוראות השוטרים לעזוב את שטח ההר כמקובל בסיום התפילה.

במשך כמה שעות נעשו מספר ניסיונות להוציאם בין היתר באמצעות הוואקף, נעשה ניסיון לקרוא לצעירים לצאת מהמסגד. משלא נענו, נעשו ניסיונות נוספים במהלכם כרזו גם כוחות המשטרה לצעירים להישמע להוראות המשטרה ולצאת מהמסגד. בשלב זה נעלו הצעירים את דלתות המסגד וסרבו לצאת.

על מנת למנוע הסלמה וכחלק מהיערכות המשטרה לתפילות יום השישי, נכנסו כוחות המשטרה אל המסגד בו התבצרו הצעירים ופעלו להוצאתם. מספר צעירים שהפרו את הסדר והתעמתו עם השוטרים נעצרו והועברו לחקירה. הם הורדו דרך שער המוגרבים לרחבת הכותל המערבי, שם הועלו על הזינזאנה המשטרתית.

בכל הזמן הזה הכניסות לכותל, למתפללים, מבקרים והולכי רגל נחסמו לסירוגין.

המשטרה מודיעה כי היא תמשיך לפעול למען שמירה על הסדר הציבורי והסטאטוס קוו בהר הבית ותנהג ביד קשה כנגד כל מי שמנסה להתסיס ולהפר את הסדר הציבורי ואת שלום הציבור.



החסימה בכניסה לכותל הלילה. צילום: משה ויסברגצילום: החסימה בכניסה לכותל הלילה. צילום: משה ויסברג
החסימה בכניסה לכותל הלילה. צילום: משה ויסברג


לאחר תפילות הצהריים שמתחילה בשעה 12:45 צפויים עימותים והפרות סדר במסגרת ״חגיגות הניצחון על ישראל״ בכמה מוקדים: אזור הר הבית ומזרח ים, שטחים גדה-בית לחם (אזור קבל רחל), חברון, ראמאללה (מחסום בית אל), קלנדיה ומוקדי חיכוך נוספים, עזה-גדר.

חמאס מארגן ״תהלוכות ניצחון מסגד אלאקצא, במדינות ערב מצרים טוניס מרוקו וירדן מתכוננות הפגנות ועצרות נגד ישראל ובעד אלאקצא. בעמאן ירדן מתכנננות התנועות האסלאמיות הפגנות ענק נגד ישראל שם ידרשו ״להעמיד לדין את המאבטח הרוצח״ ויבקשו נקמה על הרג שני הירדנים. כוחות הביטחון של ירדן הושמו בכוננות מאז הלילה מחשש להתפרעויות ומהומות שייצאו משליטה, כך מדווח חזי סימן טוב בחדשות 10.

הלילה חולקה הודעה על כוונה להריסת בית המחבל מהכפר כובר אשר ביצע את פיגוע הדקירה ביישוב נווה צוף בו נרצחו שלושה אזרחים.
ההודעה כוללת אפשרות לפנות את המבנה תוך 72 שעות או להגיש השגה טרם הריסת המבנה.

במהלך הלילה כוחות צה״ל ומג״ב תפסו באיו״ש למעלה מ- 8000 ש״ח שהוכחו ככספי טרור.
מדובר בכספים אשר התקבלו מארגוני טרור על מנת לעודד פעילות טרור ולהשאיר את אנשי הארגון ומשפחותיהם בתוך מעגל הטרור.
הר הבית מתיחות פלסטינים כותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד