י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נתניהו חותך ימינה: האם ביתר בדרך לישראל

נתניהו שספג השבוע ביקורת קשה על הסרת המגנומטרים, חותך ימינה חזק. ביום אחד שיחרר כותרות משמעותיות: הראשונה כי הוא תומך בהריגת מחבל הטבח בחלמיש, ובשנייה - תומך בחילופי שטחים: גוש עציון תמורת ואדי ערה

נתניהו. צילום: דוברות לשכת ראש הממשלה
נתניהו. צילום: דוברות לשכת ראש הממשלה



בדיווח שפורסם בחדשות 2 נחשף כי ראש הממשלה הציע לשלוחיו של הנשיא טראמפ, לספח לישראל את יישובי גוש עציון, בתמורה להעברת יישובים ערביים לרשות הפלסטינית. השר ליברמן עקץ בטוויטר: ברוך הבא למועדון

הפרשן הפוליטי עמית סגל, חשף אתמול בערב (ה) כי בשיחותיו עם שליחיו של הנשיא טראמפ ג'ייסון גרינבלט וג'ארד קושנר, הציע נתניהו לספח התנחלויות ביהודה ושומרון, בתמורה להעברת יישובים ערביים שנמצאים בשטחי ישראל באיזור וואדי ערה וצפונה לרשות הפלסטינית.

מהדיווח עולה כי ראש הממשלה הציע לספח את יישובי גוש עציון הסמוכים לירושלים, המיושבים כיום בכ-70,000 ישראלים. שטחי המועצה האזורית גוש עציון כוללים 20 יישובים וכן את קרקעות גבעת אדומים הסמוכות לישוב קידר ולמעלה אדומים, ושעליהן החליטה הממשלה בעבר להקים ישוב חדש.

הנקודה המעניינת בדיווח, עבור הציבור החרדי, היא מה יעלה בגורל היתר עילית אם אכן הסיפוח יצא לדרך. שטח המועצה האזורית גוש עציון מסתיים סמוך לעיר ביתר עילית שהיא כמובן רשות עצמאית. אך האם הרצף הגיאוגרפי יהפוך את העיר החרדית לחלק רשמי וסופי מישראל? זו תהיה בשורת ענק עבור התושבים החרדים בעיר, מכמה בחינות.

בשטחי מועצת גוש עציון, עליה דווח כי היא חלק מהתוכנית, קיימים שני יישובים בעלי אופי חרדי, מיצד ומעלה עמוס. גם היישוב גבעת אדומים שנמצא כעת בשלב שיווק קרקעות, ועתיד להיות בעל אופי חרדי, ממוקם בגוש.

בתגובה לפרסום צייץ שר הבטחון אביגדור ליברמן שפרסם בעבר תכנית דומה, "ברוך הבא למועדון". השר ליברמן הינו תושב ההתנחלות נוקדים שבגוש עציון.

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, הגיב לפרסום בחדשות 2 "אנו תומכים ובהחלת ריבונות באופן מיידי בגוש עציון", אמר נאמן. "אך לא נסכים בשום אופן לכך שבתמורה לצעד נכון, צודק מתבקש וחיוני זה, מדינת ישראל תמסור לרשות הפלסטינית חבלי מולדת בלב הארץ ותביא להקמת מדינה פלסטינית על כביש 6. גבולות המדינה צריכים לנוע רק בכיוון אחד".
סיפוח התיישבות גוש עציון גבעת אדומים ביתר עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד