כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לחץ בש"ס בגלל סקרים בהם ישי עובר את דרעי

אווירה של לחץ בש"ס בתקופה האחרונה, בעקבות סדרת סקרים בהם המפלגה נמדדת ב-5 מנדטים למרות ההישגים של נציגיה - התמיהה והלחץ התגברו כשהגיעו סקרים בהם אלי ישי עשוי להביא מספר מנדטים גבוה מדרעי

דרעי וישי בימים עברו. צילום: פלאש 90
דרעי וישי בימים עברו. צילום: פלאש 90



הבהלה בש"ס מתעצמת: לאחר הפרסומים ב'ישראל היום' כי ח"כים בש"ס מכינים את השטח ליום שבו יו"ר התנועה שר הפנים אריה דרעי יאלץ לעזוב את הפוליטיקה, בעקבות חקירותיו - הבוקר מתברר כי על פי סקרים פנימיים של ש"ס, במידה ואלי ישי יחזור להנהיג את התנועה - מצבה ישתפר גם בסקרים שתקופה ארוכה מעניקים לה חמישה מנדטים בלבד.

על פי הפרסום של מתי טוכפלד, הפרשן הפוליטי של 'ישראל היום', בימים האחרונים מסתובב סקר פנימי הנודע כעת לבכירי המפלגה בלבד. את הסקר ערך מכון סקרים ארצי ידוע. מדובר בסקר אחד מתוך מחקר מעמיק יותר שהוזמן לצורך ניתוח על מצבה של ש"ס, אבל די היה בו כדי לעורר זעזוע בצמרת המפלגה. הסקר מצביע בבירור על כך שמצבו של היו"ר הקודם אלי ישי טוב בהרבה ממצבו של היו"ר הנוכחי. 

לדבריו של טוכפלד, על פי הסקר, דרעי מקבל היום חמישה מנדטים, ואילו אם ישי יעמוד בראשות ש"ס עשויה המפלגה לקבל שישה. זה לא פער דרמטי, אבל די בו כדי לגרום לאגלי זיעה קרה לנטוף ממצחם של בכירי ש"ס. 

גם אלי ישי מחזיק בסקר שהוזמן על ידי מקורבו. הסקר שלו, שנערך על ידי "מאגר מוחות" מראה על תוצאה מובהקת בהרבה. דרעי, על פי אותו סקר, מגרד את אחוז החסימה לעומת ישי שמביא את ש"ס לשבעה מנדטים לו עמד בראשה. 

ב'ישראל היום' פורסם הבוקר כי גורמים בש"ס אומרים כי הסקרים, בעיקר הסקר הפנימי שאמינותו גבוהה, הם הגורם האמיתי לסף הרגישות הגבוה של דרעי. שאם המגמה הזאת תימשך ותוצג בציבור הכללי, עתידו הפוליטי רעוע משחשב. הערכה הייתה ונותרה כי דרעי הוא מנהיגה הבלתי מעורער של ש"ס, ובמידה שיצא נקי מהסיפור הפלילי איש לא יוכל להזיזו ממקומו. הבעיה של דרעי היא שגם הערכה מוצקה זו מתחילה מעט להיסדק.
אלי ישי דרעי סקרים מתי טוכפלד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 111 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד