י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נוכח המתיחות: מהי הדרך הבטוחה ביותר להגיע לקבלת שבת בכותל

מתיחות רבה שוררת כבר שבועיים ברחבי הבירה ובפרט סביב הר הבית והכותל, אמש התחממה הגזרה ואף יודו אבנים לעבר רחבת הכותל • 'בחדרי' עם המלצות המשטרה לנוהגים להתפלל את תפילות השבת בכותל • תפילת שישי הסתיימה ללא אירועים חריגים

נוכח המתיחות: מהי הדרך הבטוחה ביותר להגיע לקבלת שבת בכותל
פלאש 90



בעקבות הפרות הסדר באיזור העיר העתיקה בירושלים ובהר הבית בשבועיים האחרונים, במשטרה מרגיעים ואומרים כי אין שום שינוי בהגעה לכותל המערבי - גם לא בשבת כאשר ההגעה למקום נעשית רגלית.

"המהומות הם בחלק המזרחי של הר הבית לכיוון שער האריות הנמצא סמוך לגת שמנים, ולא בחלק המערבי" מסביר גורם במשטרה ל'בחדרי חרדים', "אלה שמגיעים לכותל המערבי כלל לא נתקלים בהפרות הסדר - כך שאין שום סכנה להגיע ולהתפלל בשריד בית המקדש". אומר הגורם.

במשטרה ממליצים להעדיף להגיע לתפילות השבת בכותל המערבי דרך שער יפו, גם שם כוחות משטרה יתגברו את האבטחה, על מנת לאפשר ולהתפלל בכותל כמידי שבת.

בנוסף לאלפי השוטרים שמתגברים את מחוז ירושלים, ישנם גם חמישה גדודים צבאיים שנמצאים בכוננות הקפצה בעקבות המתיחות בהר הבית מאז הפיגוע בו נרצחו שני שוטרים וחוסלו שלושת המחבלים שיצאו ממסגד אל-אקצה עם נשקים.

בתוך כך, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן קיים בשעות הצהריים (שישי), הערכת מצב בחפ"ק הממוקם בכותל, לצד מפכ"ל המשטרה וממ"ז ירושלים לקראת תפילת יום השישי בהר הבית ואמר: "משטרת ישראל עשתה את כל הצעדים על מנת להביא לרגיעה בשטח. ההסתה עדיין קיימת ויש מי שרוצה בכל מצב להתסיס ולהבעיר את השטח, אנחנו לא נהסס וננקוט יד קשה ותקיפה. האחריות העליונה של משטרת ישראל היא להבטיח את הביטחון בהר ובירושלים".

המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך אמר בהערכת המצב כי ״משטרת ישראל תמשיך במשימתה לשמור על הריבונות הישראלית על הר הבית ועל הסטטוס קוו. המצב על ההר שב לקדמותו ונאפשר לכל מתפלל שחפץ בכך להגיע ולהתפלל, אך לא נאפשר לנצל את המקום הקדוש כדי לעורר הפרות סדר, להתפרע ולהתעמת עם השוטרים. ננהג בכבוד ובאדיבות למתפללים וביד קשה למתפרעים והמתסיסים״.

עוד הוסיף המפכ״ל: “אני קורא גם להנהגה הערבית לגלות אחריות, למגר אלימות מכל סוג ולמנוע הסתה שתוביל להסלמה שאף אזרח אינו חפץ בה“.


כשעה לאחר מכן הסתיימו תפילות יום השישי בהר הבית ללא אירועים חריגים.

לקראת סיומן של תפילות הצהריים במזרח ירושלים, החלו צעירים להתגודד בצומת רוקפלר וליידות אבנים וחפצים ולהפר את הסדר הציבורי במקום. תגובה נקודתית ונחושה של המשטרה, פיזרה אותם תוך שניות ספורות.

המשטרה ממשיכה גם בשעות אלו בהיערכות מוגברת לשם שמירה על ביטחון התושבים ועל הסדר הציבורי באזור.
הר הבית הכותל המערבי גלעד ארדן רוני אלשיך מתיחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד