כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

יו"ר סיעת ש"ס פותח הכל: האם ישי יחזור להנהיג את המפלגה הספרדית?

עם סיום המושב התיישבנו מול יו"ר סיעת ש"ס כדי לקבל מפיו סקירה על מצבה של ש"ס • כיצד היא מתמודדת עם החקירות האופפות את יו"ר התנועה, עם הסקרים המאכזבים, על סיכויו של אלי ישי לשוב לשורות התנועה ומה לא • צפו בראיון המיוחד

בן צור. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
בן צור. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



ימים קשים עוברים על מפלגת ש"ס, החקירות שמאיימות על היו"ר שר הפנים אריה דרעי והסקרים ששוב ושוב מעניקים למפלגה הספרדים מספר מנדטים נמוך ומאכזב. מצטרפים אליהם הפרסומים על ח"כים מהמפלגה שמתכננים את 'היום שאחרי' דרעי ועל המאמץ להשיב את אלי ישי לכס ההנהגה.

בראיון שהעניק יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ יואב בן צור ל'בחדרי חרדים' הוא נשאל על הכל וגם סיכם את מושב הקיץ שהסתיים בהצלחה גדולה למפלגות החרדיות.

אתם מאוד חוששים מצמד המילים 'היום שאחרי' דרעי שעלול לבוא בעקבות החקירות, אסור לדבר על סיטואציה שדרעי יאלץ לפנות את מקומו?

"אנחנו לא חוששים משום דבר, אין יום שאחרי, ש"ס מתעסקת בעשייה ולא בספקולציות, ולא בדברים שלא הגיעו לעולם, אנחנו מאוחדים כולנו תחת הנהגתו של יו"ר התנועה שר הפנים אריה דרעי, הוא כרגע יו"ר התנועה, אין בלתו. מועצת החכמים מגבה".

בן צור ממשיך בקו הצפוי: "אנחנו - אין לנו מה לדבר, כי לנו יש מועצת החכמים, ורק היא הקובעת ורק היא המחליטה, הדיבורים על מאן דהו או מישהו - על כך ועל דברים אחרים – לא רלוונטים לחלוטין, אנחנו מונהגים על ידי מועצת חכמי התורה, ויצאה הודעה שמועצת חכמי התורה נותנת גיבוי מלא ליו"ר, כמו שאנחנו - כל חברי הכנסת מאוחדים אחריו, ואחרי מועצת חכמי התורה".

באופן אישי, אין לך הרהורים על היום שאחרי?

"כולנו בטוחים בצדקתו של יו"ר התנועה, גם לפני שנה היו דיבורים מהסוג הזה, אין לנו ספק שבסופו של דבר הצדק ייצא לאור, אנחנו לא נראה שום שינוי ויו"ר התנועה ימשיך להנהיג אותנו כי הוא עושה את זה בהצלחה".

"שים לב איזה הישגים יש לנו עם שבעה מנדטים בחצי קדנציה", אומר בן צור בראיון ל"בחדרי חרדים", "תתאר לך מה היה אם היינו מספר יותר גדול, אמנם לא תמיד המספרים הגדולים – הם הערובה להצלחה. הרב שך זכר צדיק וקדוש לברכה אמר בזמנו, 'יש מעט שהם הרבה – ויש הרבה שהם מעט', אנחנו פה מוכיחים שאנחנו מעט, אבל אנחנו עושים הרבה מאוד, מעבר ליכולותינו ולמה שציפו מאיתנו".

הסקרים לא מחמיאים לכם. בא נעזוב את התשובות, ש"הם לא מעניינים איתנו", משהו קורה, אולי הבעיה של ש"ס היא בתקשורת ובדוברות שאמורה להוציא את המסרים לקהל הרחב?

"סקרים בעת הזו, זה משהו שלא צריך להתבשם מהם, לא לטובה ולא לרעה, פשוט זה לא רלוונטי, כי הבחירות – כפי שאתה שומע כבר מדברים על תקציב של שנת 2019, כמעט בוודאות שהבחירות תיערכנה במועדן. מוקדם מידי להספיד, מוקדם מידי לשמוח".

לדבריו של יו"ר סיעת ש"ס, "אנחנו בטוחים שבסופו של הליך, העשייה וההרווחה שאנחנו מביאים לכלל הציבור –בישראל.. סיעת ש"ס לקחה את הכספים הקואליציוניים ומתיבה אותם לצרכי כלל מדינת ישראל, ואין לנו ספק שכשאנשים יגיעו לקלפי הם יזכרו ויבינו מי עשה להם טוב".

אז למה בכל זאת הציבור לא יודע את זה ולא מצביע לכם בסקרים?

"ראית את הסקרים של מפלגת העבודה לפני הבחירות ליו"ר, כולם היו בטוחים שעמיר פרץ לוקח את זה בהליכה, ראית מה קרה? גם פה, אנחנו לא מתעסקים בזה, זה מוקדם מידי בכדי להתעסק בזה, אין צורך להתעסק בזה, אנחנו עסוקים כולנו בעשייה אין לנו ספק, אפילו צל צילו של ספק – שכשנגיע למערכת בחירות אמיתית נדע לשווק את הדברים הללו ואתה תראה שהתוצאות יפתיעו את כולם".

אתה רואה סיטואציה שאלי ישי חוזר לש"ס?

"אני לא מדבר על דברים כאלו? זה היפותטי, זה לא מעשי עכשיו. על מה אנחנו מדברים עכשיו? אנחנו מדברים על עוד שנתיים וחצי, זה לא מעשי ובדברים הללו יש מועצת חכמי התורה".

מה ההערכה האישית שלך?

"אני באופן אישי לא רלוונטי - הדעות שלי, אני משאיר את זה ליו"ר התנועה, עם מועצת חכמי התורה, שהוא יביא את הדברים בפניהם והם יקבלו את ההכרעה, ולכן כל הכרעה שתתקבל – אנחנו כפופים לדעתם של גדולי התורה, יהיו מה שיהיו".

בא נדבר על אפליית הבנות בסמינרים, ח"כי 'יהדות התורה' ביקשו מדרעי "לרסן את אנשי הציבור שבסביבותיו" לטענתם אין אפליה עדתית. אתה חושב שישנה אפליה ושיהדות התורה לא צודקת?

"אני סבור שבנות והורים צריכים לדעת, לנתב את הבנות שלהם למוסדות המתאימים להם, לא אלמן ישראל, בבני ברק כבר פתרו את הבעיה, הרב בעדני הקים סמינרים טובים ואין שם בעיות. יש עדיין קצת בעיות בירושלים שגם הן נפתרות".

מרגי טוען שישנה אפלייה...

"יתכן שישנה עדיין אפלייה עדתית, אבל צריך לעשות התאמות לסמינרים ואי אפשר לקחת כל בת, אורח החיים שלה צריך להיות מתאים לסמינר שבו היא רוצה להיות".

אז אתה אומר שאין אפלייה עדתית...

"יכול להיות שבשוליים עדיין ישנה איזשהי אפליה כלשהי, אבל אני חושב שבמהלך השנים הקרובות זה ילך וימוג כי נפתחים גם מוסדות ספרדים טובים".

לסיום, בן צור מונה את ההשיגים החרדיים במושב הקיץ, "ההישג הגדול הוא החזרת כל התקציבים שנעצרו בממשלת לפיד נתניהו, חזרנו לנקודת ההתחלה. גם בנושא שבת ומתווה הכותל וגם בנושא הגיור. לא באים לעשות דווקא אלא לעשות שיתוף ולהחזיר את הדברים לתקנם. יש עבודה משותפת בין כלל המפלגות החרדיות, כשאנחנו מאוחדים - אנחנו מצליחים".
יואב בן צור שס אריה דרעי אלי ישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד