ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

צו ההריסה בב"ב: "אני מורה על עיכוב ביצוע"

בעקבות החשש כי מדובר בהתנכלות מכוונת על רקע צו הביניים שהוצא להקצאות העירייה, הוגשה הבוקר עתירה דחופה והשופט קיבל אותה; "אני מורה על עיכוב ביצוע צו ההריסה המנהלי עד להחלטה אחרת"

הרב דניאל זר וחנוך זייברט. צילומים: שוקי לרר ופלאש 90
הרב דניאל זר וחנוך זייברט. צילומים: שוקי לרר ופלאש 90



עיכוב ביצוע לצו ההריסה שהוציאה עיריית בני ברק לתלמוד תורה 'אור דוד' שבנשיאות הגאון הרב דניאל זר בשכונת פרדס כץ בבני ברק. מדובר בצו הריסה מינהלי, תוך 24 שעות שניתן למבנה, לאחר שנטען כי הבניין נבנה ללא היתר בנייה כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים'. 

בעקבות החשש כי מדובר בהתנכלות על רקע צו הביניים על הקצאות העירייה, עו"ד דוד דרור הגיש הבוקר (שישי), עתירה דחופה לבית משפט השלום בתל אביב. ל'בחדרי חרדים' נודע כי השופט ירון גת קיבל את הבקשה.

"לאחר עיון בבקשה, בתצהיר ובנספחים, אני מורה על עיכוב ביצוע צו ההריסה המנהלי עד להחלטה אחרת" כתב השופט בהחלטתו. עוד הוסיף, כי "הבקשה תועבר לתגובת המשיבים, אשר יגישו תגובתם בתוך 5 ימים". "מיד לאחר קבלת התגובה ייקבע התיק לדיון במעמד 2 הצדדים בפני שופט הדן בבקשות מסוג זה". סיכם השופט.

אמש דווח ב'בחדרי חרדים', כי העירייה הוציאה צו הריסה לתלמוד תורה 'אור דוד' שבנשיאות הגאון הרב דניאל זר בשכונת פרדס כץ בבני ברק.

מדובר בצו הריסה מינהלי, תוך 24 שעות שניתן למבנה, לאחר שנטען כי הבניין נבנה ללא היתר בנייה.

מדובר במבנה בעלות חצי מיליון שקל שנבנה מעל הגנים לפני ארבע שנים, כשלטענת ראשי המוסדות הבנייה נעשתה באישור סגן ראש העיר אלי דדון.

לדברי גורמים במוסדות מדובר ב"סגירת חשבון" של העירייה, לאחר שבית המשפט הוציא צו ביניים להקצאות של העירייה - בעקבות עתירת מוסדות הרב זר כנגד העירייה לאחר שלא קיבלו הקצאות.

הרב גבריאל מאזוז, מרבני מוסדות אור דוד, חתנו ויד ימינו של הרב דניאל זר אומר ל'בחדרי חרדים' בזעם: "זו נקמה ברורה של ראש העיר. איפה הוא היה עד עכשיו, זה ממש חוצפה, הוא הורס מוסדות תורה".

לדברי חתן הרב, "תנועת ש"ס המקומית מעולם לא נלחמו באחרים שיצאו נגדה. אין לנו שום חשבון עם חנוך זייברט, יש לנו רק חשבון עם נציג תנועת ש"ס המקומית. הם נלחמים בתושבי פרדס כץ בלבד, הם נלחמים בילדים שלא יוכלו להתחיל את שנת הלימודים".

דובר עיריית בני ברק אברהם טננבוים מסר כי מדובר בבנייה בלתי חוקית מעל קראוונים, מה שמהווה סכנה בטיחותית חמורה, ובעירייה לא מוכנים לקחת אחריות. לדבריו, לא הוגשה שום בקשה לקבל אישור למבנה.
אור דוד צו הריסה חנוך זייברט עיכוב ביצוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד