י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לאחר צו ההסרה: נתפס על חם בשעת מעשה

ביום שישי אחר הצהריים נתפס אדם בגין ניסיון השחתת העירוב של מחוז יהודי בניו ג'רזי • קצין משטרה שהיה בדרכו חזרה מהעבודה גילה את החשוד בשעת מעשה ועצר אותו

עירוב. צילום: נתי שוחט, פלאש 90 (אילוסטרציה)
עירוב. צילום: נתי שוחט, פלאש 90 (אילוסטרציה) צילום: Nati Shohat / FLASH90



המשטרה באפר סדל ריבר, שבניו ג'רזי, עצרה חשוד בגין ניסיון השחתת העירוב המקומי.

החשוד נתפס על חם על ידי קצין משטרה שהיה באותו זמן בדרך לביתו מהעבודה ביום שישי אחר הצהריים.

התקרית הזו מגיעה, תוך כדי שמתנהל בימים האחרונים קרב בין העיירה אפר סדל הגדולה לבין הערים השכנות מאווה ומונוויל, שהוציאו הוראה להסרת חוטי העירוב המשתרעים על פני כ-26 קילומטר בשטח השיפוט שלהם.

על פי הדיווח באתר 'Yeshiva world news', מפקדי המשטרה באזורים בהם יש וויכוחים בין יהודים חרדים לבין הרשויות בנוגע להתקנת העירוב, המשטרה תפקח עין כדי לזהות תקיפות אנטישמיות או וונדליזם נגד יהודים.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', גורמים בעיירה מאווה, שבניו ג'רזי, הורו לחרדים על הפסקת בניית עמודי עירוב, וההחלטה זכתה לתמיכה חזקה של התושבים המקומיים.

ביום שישי לפני כעשרה ימים, העבירו נציגי העיירה, מכתב המורה על הורדת עמודי העירוב שהוקמו כדי לאפשר לתושבי העיר היהודים לטלטל חפצים בשבת, ההוראה ניתנה, על בסיס הפרת חוקי השילוט של העיר, במכתב הם קבעו את התאריך-4 באוגוסט כמתוכנן להסרת כל עמודי העירוב עם החוטים.

העירוב הוקם על ידי 'קרן עירוב דרום מונסי' - קבוצה קטנה יותר מהקהילה היהודית הגדולה שבמונסי שבניו יורק הסמוכה, שהקימה עירוב בערים הסובבות את הקהילות החרדיות באזור.

מהנדס העיר מייק קלי כתב בחוות דעת, כי עמודי ה'PVC' הלבנים, המשמשים להתקנת העירוב, נכללים באיסור פרסום שלטים על סלעים, מוטות, או לוחות עץ.

בשבוע שעבר נועדו יותר מ-200 מתושבי העיר לפגישת תמיכה בהחלטת מועצת העיירה.

"מהווה סטרונג", היא קבוצת פייסבוק שארגנה את הפגישה, והיא מפרסמת שהיא תדאג לאכוף את החלטת העיירה. הקבוצה צברה 3,000 חברים תוך שישה ימים בלבד.

"אני לא רואה בזה השתלטות עוינת על העיר", אמר מנהל הקבוצה על קבוצת החרדים ממונסי שבנו את העירוב. "כל מה שאני רוצה זה שהם יקיימו את החוק ויישארו בגדר התקנות הקיימות".

בנוסף, יותר מ-1,200 איש חתמו על עצומה באינטרנט הקוראת להוריד את העירוב. העתירה, שכותרתה "להגן על איכות קהילתנו במאווה", הערות בעצומה מתייחסות אל "האנשים האלה" (החרדים)ומבטאים חששות בנוגע לירידת ערך הנכסים. רובם מגיבים אנונימיים.

"אני לא רוצה את האנשים הגסים, המגעילים האלה, המלוכלכים שחושבים שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים בעיירה הנחמדה שלנו", נכתב באחת התגובות.

אחר כתב: "אני לא רוצה שהעיירה מאווה תהפוך למקום לא רצוי לחיות. אנשים אלה אינם מתערים עם אנשים אחרים מחוץ לקהילה שלהם, אני לא רוצה שהם ישלטו במועצת המנהלים שלנו ויבקשו כספים למוסדות החינוך שלהם. כמו כן, הם קונים בתים (הכוונה לבתי כנסת) שהם טוענים כי זה למטרות דתיות, לא משלמים מסים, הם צריכים להישאר במקום ממנו באו,ושיעזבו את העיר שלנו לבד".

ביום שני שעבר, גם ראש עיריית מונטוויל, עיירה סמוכה למאלווה, הוציא מכתב להפסיק את עבודות הקמת העירוב שהחלו לפני מספר שבועות.⁠⁠⁠⁠
עירוב מאווה ניו גרזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד