ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

סוכלה מתקפת טרור: 4 תכננו להפיל מטוס

נמנע פיגוע המוני בשחקים: משטרת סידני שבאוסטרליה עידכנה השבת, כי נעצרו ארבעה חברי חולייה שתכננו להפיל מטוס נוסעים • "אנחנו מאמינים שזה טרור בהשראת האיסלאם"

אילוסטרציה. צילום: רויטרס
אילוסטרציה. צילום: רויטרס



המשטרה בסידני אוסטרליה סיכלה כוונה להפיל מטוס בשטחה. במהלך פשיטה שערכה בשבת נעצרו ארבעה גברים מוסלמים, על ידי המשטרה הפדרלית האוסטרלית.

"בימים האחרונים, רשויות אכיפת החוק קיבלו מידע, על כמה אנשים בסידני שתכננו לבצע פעולת טרור", אמר נציג המשטרה הפדרלית אנדרו קולבין במסיבת עיתונאים עם ראש הממשלה מלקולם טרנבול ביום ראשון, והוסיף: "אנחנו מאמינים שזה טרור בהשראת האיסלאם, מה שעומד מאחורי זה, משהו שנצטרך לחקור באופן מלא".

הוא המשיך והרגיע: "כרגע אין לנו מידע רב על תקיפה ספציפית על המיקום, על התאריך או על הזמן, אך אנו חוקרים מידע המצביע על כך שתעשיית התעופה הייתה יעד פוטנציאלי".

חמישה מקומות שונים נבדקו במהלך השבת ברחבי סידני בהם נעצרו ארבעה חשודים, והחיפושים יימשכו בימים הקרובים לאיתור אולי משת"פים נוספים, לדברי ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול, המבצע יימשך, ובימים הקרובים תורגש בשדות התעופה באוסטרליה אבטחה מוגברת.

לטענת טרנבול, העצות של גורמי הביטחון והמודיעין האוסטרליים הובילו להגברת האבטחה באזור התעופה של סידני ביום חמישי. "הציבור יכול להיות בטוח שסוכנויות הביטחון שלנו פועלות כל הזמן כדי להגן עלינו" אמר.

"חלק מהצעדים של החקירות יהיו ידועים לציבור, וחלקם לא יהיו", הוסיף טרנבול.

נציג המשטרה קולבין אמר "כי הנוסעים יכולים לצפות לנוכחות משטרתית ונוכחות ביטחונית גדולה בשדות התעופה, וייתכנו עיכובים בהמראות, מאחר והבדיקות הבטחוניות יוחמרו".
סידני אוסטרליה חוליית מחבלים הפלת מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד